Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Noen som vet hvor man kan få tak i de nye laksepølsene? Er forresten alt stengt i pinsen, eller er det noe som er åpent? Med laksepølser?
Titta Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Jeg så laksepølser på Ica Maxi idag. Tja, jeg antar at butikker som vanligvis har søndagsåpnet er åpnet nå i pinsen. Og bensinstasjoner. Men om du finner laksepølser der vet jeg ikke.
Zarabi Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 jeg så de på rema 1000. De fleste butikkene har åpent til 16.00, så det er jo forseint, blir evt bensinstasjoner og søndagsåpne butikker...
Olive Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Jeg så de på spar.. Og må bare legge til litt fakta om de.. Min bror jobber i Mills og sa de hadde utført blindtest før pølsene kom på markedet og ingen kunne gjette at det var fisk! Så de er jo gode nyheter for de som har kresne barn - og for meg
Crash Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 (endret) Jeg har sett de på Rimi.. Endret 10. mai 2008 av Miros
janne84 Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Jeg så de på spar.. Og må bare legge til litt fakta om de.. Min bror jobber i Mills og sa de hadde utført blindtest før pølsene kom på markedet og ingen kunne gjette at det var fisk! Så de er jo gode nyheter for de som har kresne barn - og for meg Og meg!
Malama Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Jeg så dem også på kiwi. Om man virkelig ikke kan smake at det er fisk, så er det kanskje noe for meg også da Mannen lot dem ligge, han antok jeg ikke ville like dem... Men, om de selger dem på søndagsåpne plasser vet jeg ikke..
Gjest Helen Parr Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Den eneste grunnen til at jeg skulle ønske å vite hvor de selger laksepølser er for å få vite hvilke butikker jeg skulle styre unna i fremtiden. Når hovedbudskapet er at dette er pølser av laks som smaker som ekte pølser, begynner en jo å lure. Litt som å selge Haagendazs-is som smaker som 2 liters billig mykis.
Gjest Lacuna Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Det høres ut som noe som er perfekt for hunden min, som elsker laks, men også pølser.
Arkana Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Når hovedbudskapet er at dette er pølser av laks som smaker som ekte pølser, begynner en jo å lure. Litt som å selge Haagendazs-is som smaker som 2 liters billig mykis. Det var min tanke også.
Gjest TS Skrevet 10. mai 2008 #12 Skrevet 10. mai 2008 Når hovedbudskapet er at dette er pølser av laks som smaker som ekte pølser, begynner en jo å lure. Litt som å selge Haagendazs-is som smaker som 2 liters billig mykis. Jeg er absolutt enig, men som pescetarianer (fiskespisende "vegetarianer") er det et enkelt alternativ å hive på grillen i disse grilldager, samt jeg har savnet litt å ha med pølser på termos når vi er på tur, selv om jeg egentlig aldri har likt pølser. Soyapølser er bare ondskapsfullt, de sveller jo i kjeften for hver bit man tar! Blir spennende å se om de faller i smak Jeg så forresten middagspølsevarianten på bunnpris i stad, så da var de nok bare utsolgt da vi var på maxi tidligere i dag. Eller så var kanskje mannen min mindre engasjert i sin søken
viren Skrevet 10. mai 2008 #13 Skrevet 10. mai 2008 Kjøpte slike på Kiwi for et par dager siden, jeg kunne tenkt meg at de var litt mere spicy (men det har med min personlige preferanse) - synes ellers de var kjempegode
Gjest Eurydike Skrevet 10. mai 2008 #14 Skrevet 10. mai 2008 Jeg for min del lurer på hva man må tilsette av uhumskheter for å få laks til å smake som grillpølser. Skrekk og gru. :hår: Til pescetarianer: laksefileter er jo helt ok å grille slik de er, feks med litt god marinade på. Og hadde jeg hatt behov for noe enklere av fisk å slenge på grillen på tur, hadde jeg tatt med meg gode fiskekaker.
Gjest Helen Parr Skrevet 10. mai 2008 #15 Skrevet 10. mai 2008 Hva er forresten skinnet laget av? Det er ikke dyretarmer, regner jeg med, siden pescetarianere spiser det? Ellers er jeg igrunn enig med Eurydike, det finnes mange veldig gode fiskekaker. Men jeg forstår poenget, soyapølser smaker rett og slett ikke noe særlig.
Lady Lovelylocks Skrevet 10. mai 2008 #16 Skrevet 10. mai 2008 Finnes denne pølsen i flere varianter? Grill, middagspølse osv..
Gjest Yihaa Skrevet 10. mai 2008 #17 Skrevet 10. mai 2008 De demonstrerte pølser av sei på butikken jeg handlet på i dag. Smakte helt OK og det smakte som sei. Jeg ser heller ikke poenget med fiskepølser, men på en annen side har vel dette bare med vane å gjøre. Hva er rarere med å kverne fisk og krydder til pølser enn kjøtt (eller "rester") og krydder til pølser? Og kanskje enkelte unger spiser mer fisk denne måten. Mine hadde sannsynligvis nektet å smake, men hadde de fått det servert fra de var helt små, hadde det vel vært en annen sak.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #18 Skrevet 10. mai 2008 Jeg for min del lurer på hva man må tilsette av uhumskheter for å få laks til å smake som grillpølser. Skrekk og gru. :hår: Har tenkt nøyaktig det samme! Jeg elsker laks. Og pølser er kjempegodt på grilltur. Men denne kombinasjonen hørtes bare merkelig ut.
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. mai 2008 #19 Skrevet 10. mai 2008 De demonstrerte pølser av sei på butikken jeg handlet på i dag. Smakte helt OK og det smakte som sei. Jeg ser heller ikke poenget med fiskepølser, men på en annen side har vel dette bare med vane å gjøre. Hva er rarere med å kverne fisk og krydder til pølser enn kjøtt (eller "rester") og krydder til pølser? Og kanskje enkelte unger spiser mer fisk denne måten. Mine hadde sannsynligvis nektet å smake, men hadde de fått det servert fra de var helt små, hadde det vel vært en annen sak. Det skal jo være sunnere, så for mange er det et viktig poeng. Jeg smakte middagsvarianten i dag, fordi jeg ville prøve noe annet (jeg spiser ofte laksefilet ellers, samt fiskekaker til grilling). Jeg syns det kunne smakt mer laks. Selv om det var noen og seksti prosent laks.
Gjest Eurydike Skrevet 10. mai 2008 #20 Skrevet 10. mai 2008 De demonstrerte pølser av sei på butikken jeg handlet på i dag. Smakte helt OK og det smakte som sei. Jeg ser heller ikke poenget med fiskepølser, men på en annen side har vel dette bare med vane å gjøre. Hva er rarere med å kverne fisk og krydder til pølser enn kjøtt (eller "rester") og krydder til pølser? Og kanskje enkelte unger spiser mer fisk denne måten. Mine hadde sannsynligvis nektet å smake, men hadde de fått det servert fra de var helt små, hadde det vel vært en annen sak. Hvis pølsene smaker som sei, så kan de vel ikke være noe for dem som ikke liker fisk? :klø: Sei er jo kjent som "fiskeelskernes fisk", dvs med veldig kraftig fiskesmak. Enig i at det ikke i og for seg er pussigere med laksefarse i pølseform enn feks i kake- eller puddingform. Men konseptet her er etter det jeg har skjønt at laksesmaken skal kamufleres fullstendig, slik at pølsene skal smake/fremstå som vanlige kjøttpølser. Og det er dét jeg ikke kan svelge () helt - jeg synes matlaging skal fremheve og understreke smaken i råvarene man bruker, ikke maskere dem til det ugjenkjennelige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå