Gå til innhold

Fingermat og velkomstdrink - hjelp fort!


Montezuma

Anbefalte innlegg

Ka noen hjelpe meg med forslag til småretter/fingermat el?

Og oppskriften på en god frisk bowl (med alkohol)?

Helgen står for døren igjen....... :briller:

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som er veldig godt er å ta ost og tacosaus på nacho chips.

La de stå i ovnen i 5-10 minutter. Det blir minipizzaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær røkt laks i bittesmå terninger, bland med creme fraiche og smak til med enten gressløk eller pepperot. (Dette kan du gjerne gjøre litt på forhånd dersom du har liten tid rett før gjestene kommer.) Serveres på ristet loff, ferdigkjøpte melba toasts eller agurkskiver. Veldig enkelt og veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til velkomstdrikk kan være ”fylt vannmelon”

Kjøp en stor vannmelon som du ar ut innmaten på. Ha i sprit, sprite og gjerne en musserende fruktvin. Ha så oppi en del av vannmelonbitene og vannmelonsaften som blir igjen. Dette er utrolig godt, og ikke minst kreativt. Smaker utrolig godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

jeg hadde "tapasbord" til min egen 30 årsdag og har gjentatt det med samme eller noe færre retter flere ganger siden - alltid en strålende suksess!

her er det jeg har brukt:

  • ovnsbakte potetbåter, gnidd inn med olivenolje, havsalt,

grovkvernet pepper og evt litt pesto eller andre friske urter

chillireker - pillede reker (ikke i lake!!) marinert med chilli, lime, hvitløk og olje; evt bruk en god chillisaus som basis og tilsett det du føler for

kyllingvinger marinert i hot barbequesaus og grillet

biter av kyllingbryst marinert i et eller annet godt - jeg har ofte brukt en hot thaimarinade - grillet eller stekt

calamaris - kjøpt ferdig frosne og stekt i ovn - med yoghurtdressing eller vanlig tatziki ved siden av

kjøttboller - en aromatisk italiensk variant med masse urter, hakket oliven og hvitløk og en hottere indisk variant med blanding av

lammekjøttdeig og karbonadedeig, tilsatt masse chilli, spisskummen, knuste grønne kardemommefrø etc

salsa av cherrytomater, chilli, lime og masse frisk koriander

salat av tomat, mozzarella og rødløk

en god grønn salat

godt brød

div oljer, dressinger

hmmm.... godt mulig jeg har glemt noe, men her har du hvertfall litt å hente idèer fra! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er godt!

Finhakk 1 middelsstor løk, rødløk eller shalottløk

Rør det inn i en pk Philadefia ost

Smøres ut på ett fat

Rød og svart lodderogn smøres tynt på i valgfritt mønster. (Sjakkruter)

Severes med Ritz kjeks. Man skraper det opp på kjeksen.

nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raskt og enkelt:

Salte kjeks, baguetter.

Brie, camenbertost, evt. parmesan - moden jarlsberg.

Grønne eller svarte oliven i en skål, skåret paprika, agurk, stangselleri og tomat på et fat, druer, frukt, nøtter. (trenger ikke alt det grønne... tar ettersom man har)

Gjerne en flaske hvitvin eller tre, f.eks. en tørr Chardonnay eller en søt Riesling. (enkelte typer rødvin sammen med ost kan gi migrene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar!

Festen ble en suksess, alle var fornøyde! Men enkel fingermat ble det ikke akkurat..... Jeg fikk så mange gode ideer og synes det var så gøy å lage litt morsom mat, så jeg tok av litt.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...