Gå til innhold

Oppkjøring


-Alvildebrud-

Anbefalte innlegg

Ja, nå skal jeg ha første oppkjøring om ikke lenge.

Tror jeg er "klar". Er iallefall veldig klar til å ta bilen alene til butikken snart... :fnise: Orker ikke å IKKE ha lappen lenger :ler:

HVor vanlig er det at man stryker første gang, og hva er den vanligste feilen man stryker på??

Og... Hvor vanskelig er det egentlig! Dette skal jeg nemlig klare!!

Noen som har noen tips, eller som også har oppkjøring snart..?

Gleder meg til å kjøre bil alene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har oppkjøring 5.sept! :hoppe:

Når har du? Jeg gru-gleder meg som bare det. Tenker ikke så mye over det enda, men bare venter på det :lur:

Jeg har masse på slutten så jeg får masse øving helt inntil og det er bra! Tror det er en del som stryker på første forsøk. Jeg strøyk jo teorien første gang så jeg er dritnervøs for at jeg kommer itl å stryke dette også en gang. Hva har du igjen?

Jeg er også utrolig klar for å kjøre bil alene, men blir jo rart da :-D Det er bare meg det avhenger av, men det blir en deilig følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var kjempelett.. Så lenge du kjører helt normalt så er det ingenting å bekymre deg over.. Trodde jeg gjorde en del småfeil , kvele bilen, sosa litt, kjørte litt over fartsgrense o.s.v.. Men pokker meg greide jeg den for det.. Eneste var det tekniske med bilen jeg ikke lærte alt på, så husk å gå over sånn liste hvis du har fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro! Jeg vet, lettere sagt enn gjort, men prøv allikevel. Det er når man stresser at man gjør flest feil.

Lykke til!

Endret av brumma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg har snakket med, har strøket første gang.

Prøv å ta det helt med ro, fokuser på å være veldig oppmerksom, forutseende, hensynsfull...

Gjør for guds skyld ikke vikepliktfeil, brems i god tid for fotgjengere, ikke stå bastant på retten din selv om andre har vikeplikt for deg om noe skjer, og hør nøye etter hva sensor sier.

Kjør rolig, sikkert, ikke nølende og ikke aggressivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :) Takk for svar og tips alle sammen!

Det er som dere sier; de fleste stryker på første forsøk. Det føler jeg også.. Men jeg skal klare det, det SKAL jeg! :lur:

Har oppkjøring 19. sept. Har bare igjen glattkjøring, som jeg har dagen før.. :fnise: Dør av å vente sååå lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ikke det var så vanskelig, og syns jeg har hørt om flere så klarer den på første enn det er som stryker. Men trur mange sensorer er ganske forskjellige..

Jeg var kjempe nervøs. Og satt bare i bilen og skjalv før sensoren kom i bilen, knota veldig i begynnelsen fordi jeg var så nervøs. Men så klarte jeg å slappe av og da gikk det bedre. Jeg fikk en sensor som var veldig koselig, men han skravla så fælt, ble ukonsentrert :kjefte:

Men klarte det på første forsøk, selv om sensoren måtte hoppe på bremsen en gang :fnise:

Så mitt råd er at ikke tenk at du kanskje kommer til å stryke, slapp av og bare tenk at du øvelsekjører eller noe sånt. Ikke tenk for mye på at det er oppkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt kjøre i mellomtiden! Men dette blir gøy da, så kan vi ha kg-fest etterpå :ler:

Det er jo sant at sensoren ikke kan vite hvordan du er i trafikken på en time, og det er derfor man har langkjøringene på 4 og 5 timer. Sensor vil vite om du kan dette og det er jo det vi sakl bevise at vi vete hva vi gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Bare ta det med ro og kjør alt sånn som du har lært det :) selv strøk jeg på første oppkjøring fordi jeg kjørte for sakte i 80 sonen..

Men neste gang gikk d bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppkjøring snart. Husker ikke eksakt dato, men er om 2-3 uker, tror jeg. Gleder meg masse, har jo tilogmed bil som står og venter på meg. ;) Tror dog jeg kommer til å stryke på grunnlag av nerver. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma her advena!

Kanskje mest er jeg redd for at jeg har en dårlig kjøre dag. Det har vært sånn gjennom hele opplæringen at jeg av og til har hatt en dårlig kjøre dag hvor jeg gjør småfeil som jeg egnetlig kan og det er så irriterende. Jeg hadde sånn i dag og i dag hadde jeg 5 kjøretimer på rappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det i hvert fall slik at man stryker uansett om man bryter vikeplikten, så ikke gjør det!

Jeg strøk selv på første forsøk... Da var jeg rimelig sint og lei meg etterpå! Sa til meg selv at jeg aldri skulle kjøre bil igjen. Jeg strøk fordi jeg ikke utnyttet sjanser (kjøre inn på forkjørsvei osv.) og var for usikker i trafikken. Men på den andre oppkjøringen gikk det kjempebra og jeg fikk smilefjes på arket og greier. :fnise: Så det er ikke verdens undergang hvis man stryker, er bare kjempekjipt... Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å tro det er verdens undergang fordi jeg har jobbet så lenge med dette nå. Og jeg kommer nok ikke til å komme over at jeg strøyk før jeg består!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hihi :) Takk for svar og tips alle sammen!

Det er som dere sier; de fleste stryker på første forsøk. Det føler jeg også.. Men jeg skal klare det, det SKAL jeg! :lur:

Har oppkjøring 19. sept. Har bare igjen glattkjøring, som jeg har dagen før.. :fnise: Dør av å vente sååå lenge!

HYYYYL!! Fikk akkurat vite at kjørelæreren min har fixet oppkjøring til meg 19.september også!! Ønsker deg masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HYYYYL!! Fikk akkurat vite at kjørelæreren min har fixet oppkjøring til meg 19.september også!! Ønsker deg masse lykke til :klem:

:ler:

HVordan går det med dere andre?? Kjørt mye i det siste - gjort mye feil?

jeg kjører som en stukken gris for tilfellet! Altså, IKKE noe bra! Gjør massevis av feil...og har meg... :jepp:

Why?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

HVordan går det med dere andre?? Kjørt mye i det siste - gjort mye feil?

jeg kjører som en stukken gris for tilfellet! Altså, IKKE noe bra! Gjør massevis av feil...og har meg... :jepp:

Why?

:ler:

Ett ord: NERVER!!! :fnise: har selv aldri kjørt så dårlig som siste kjøretimen jeg hadde før oppkjøringen. Man er jo super stresset og så er man plutselig VELDIG obs på alt som ikke er så bra og som er feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips:

1. Vend deg til å bruke speilet, mye, ofte!

2. Kjør SAKTE frem mot rundkjøringer/kryss så du er ferdig med planlegging før du treffer vikepliktslinja, blir mer flyt da..

Lykke til, hilsen en som fikk lappen i går (ja, jeg finner enhver anledning til å skryte :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis jente89, jeg fikk min idag :hoppe:

Mine tips:

*Vær rolig og se langt fram/få oversikt over trafikken.

*Kjør sakte inn mot kryss og rundkjøringer for da får du bedre oversikt.

*Det er lov å gjøre små feil så ikke stress. Så lenge du ikke gjør dem igjen og igjen så går det greit.

*Tenk på at du er ute å kjører, ikke at du har oppkjøring. Å være nervøs hjelper jo ikke akkurat på prestasjonene.

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...