Gjest klarsynte Helle Skrevet 28. juli 2007 #1 Del Skrevet 28. juli 2007 skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 28. juli 2007 #2 Del Skrevet 28. juli 2007 Greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 28. juli 2007 #3 Del Skrevet 28. juli 2007 skjønner? det høres feil ut når jeg sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klarsynte Helle Skrevet 28. juli 2007 #4 Del Skrevet 28. juli 2007 det er fordi du har blitt vant med å si et kompliment. hehee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. juli 2007 #5 Del Skrevet 28. juli 2007 Det høres helt feil ut, men den ny-innkjøpte ordboken er enig med deg, så da får jeg vel begynne å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klarsynte Helle Skrevet 28. juli 2007 #6 Del Skrevet 28. juli 2007 seff, har alltid rett jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 28. juli 2007 #7 Del Skrevet 28. juli 2007 seff, har alltid rett jeg. Det har jeg ingen tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klarsynte Helle Skrevet 28. juli 2007 #8 Del Skrevet 28. juli 2007 Det har jeg ingen tro på. selvsagt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetens_Tårer Skrevet 28. juli 2007 #9 Del Skrevet 28. juli 2007 Språket endrer seg etter talen. Hvis alle sier et kompliment, så blir det slik. Synes det høres helt feil ut. Hør bare på bestemt form: Komplimenten. Nei, da er det bedre med komplimentet - med stum t! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #10 Del Skrevet 28. juli 2007 Har det alltid skulle vært skrevet EN kompliment, eller er det noe nytt? Da blir vel blyningen 'komplimenten'? Det har jeg aldri hørt før, derimot har jeg hørt 'komplimentet'. Jeg sjekket nettordbok, og det står at det er et hankjønnord der også. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...;alle_former=on Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #11 Del Skrevet 28. juli 2007 det uttales "komplimangen" da uansett.. ingen som bør si komplimentet, da heller komplimenten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetens_Tårer Skrevet 28. juli 2007 #12 Del Skrevet 28. juli 2007 Hjelper ikke om det står skrevet i alle ordbøker i hele verden. En kompliment og komplimenten høres bare helt dust ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #13 Del Skrevet 28. juli 2007 det uttales "komplimangen" da uansett.. ingen som bør si komplimentet, da heller komplimentenMen det er da vanlig å si komplimange(stum t)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bæsj Skrevet 28. juli 2007 #14 Del Skrevet 28. juli 2007 Men det er da vanlig å si komplimange(stum t)? det skjærer i mine øører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #15 Del Skrevet 28. juli 2007 det skjærer i mine øører. Ok, men mener du det er helt vanlig å si 'komplimangen'? Jeg ahr aldri hørt noen si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #16 Del Skrevet 28. juli 2007 jeg har hørt meg selv si det, så ja, har hørt noen si det. har hørt mange si komplimange, men det er jo like mange som skriver MND og ikke MD. uuæææh. det gjør seriøst voondt i øgene miine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #17 Del Skrevet 28. juli 2007 jeg har hørt meg selv si det, så ja, har hørt noen si det. har hørt mange si komplimange, men det er jo like mange som skriver MND og ikke MD. uuæææh. det gjør seriøst voondt i øgene miine.Litt vanskelig å ta deg seriøst med sånne svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2007 #18 Del Skrevet 28. juli 2007 jeg beklager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetens_Tårer Skrevet 29. juli 2007 #19 Del Skrevet 29. juli 2007 Kanskje det avhenger av dialekt? Tror de fleste i Oslo området sier 'komplimange' med stum t. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2007 #20 Del Skrevet 29. juli 2007 Kanskje på tide å gjøre det om til et intetkjønnsord? Jeg tror ingen med hånden på hjertet mener at de hadde sagt eller skrevet "en kompliment" om de ikke så det i en ordbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå