Gå til innhold

Ta tatovering som gravid


simplo

Anbefalte innlegg

eg trenge hjelp!!!!! Er det noen som veit om det er farligàa ta tatoo, naar du er gravid????

Eg e desperat etter aa vete dette!!!!!

PLIS SVAR NOEN???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Madeline

Hvor vil du ha tatoveringen? Hvis du har en tatovering i korsryggen kan dette skape problemer hvis du må ha epidural under fødselen. Det er vanskeligere å se lokale reaksjoer der man stikker med nålen og enkelte leger vil ikke sette epidural hvis du er tatovert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utført i Norge av en profesjonell vil jeg vel ikke tro at det er direkte farlig, MEN i nye tatoveringer, piercinger etc. er det en viss risiko for infeksjon (Det er sår i huden...) og følgelig ikke noe jeg selv ville ha utsatt meg selv for som gravid. Det er selvfølgelig mulighet for infeksjoner ellers også, men etter mitt syn er dette en helt unødvendig risiko man oppsøker selv.

Det er vel ikke noe stort problem å vente til du ikke er gravid lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke tatoveringen blir så fin hvis den skulle være på magen (eller andre steder du legger på deg under svangerskapet) og huden strekker seg masse kort tid etter tatoveringen. Men farlig??? Aner ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg aldri turt å gjøre. Hvorfor i all verden kan du ikke vente til barnet er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filosofia

Nei det er ikke farlig, dersom man ser bort fra infeksjonsfaren slik noen sa her. Men ettersom hormoner påvirker huden like mye som resten av kroppen under svangerskap, så risikerer du et merkelig resultat som ikke er akkurat lekkert når du er ferdig med å være gravid. Husk at noe så enkelt som soling kan gi permanente pigmentflekker under svangerskap. En tattoo kan få rare farger og ufasong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke farlig...

Hadde vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med dokumentasjon på at det ikke påvirker forsteret i noen grad. ;)

Forøvrig forstår jeg ikke alle "bedrevitere" her inne som direkte går ut å påstår noe uten at de er helt 100 % sikre på hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filsofia
Hadde vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med dokumentasjon på at det ikke påvirker forsteret i noen grad.  ;)

Forøvrig forstår jeg ikke alle "bedrevitere" her inne som direkte går ut å påstår noe uten at de er helt 100 % sikre på hva de snakker om.

Hallo.... en tattoo går ikke i blodstrømmen. Ikke puster du inn noe, og ikke eter du noe. Det er like farlig for fosteret som make up. Eller en piercing. Eller å farge håret. Igjen, om man ser bort i fra infeksjonsfaren. Som nok ville hindret de aller fleste til å gjøre noe slikt under svangerskap.

For å skade et foster må man først NÅ INN til det. See? Og er du så redd for "bedrevitere", så snakk med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.... en tattoo går ikke i blodstrømmen. Ikke puster du inn noe, og ikke eter du noe. Det er like farlig for fosteret som make up. Eller en piercing. Eller å farge håret. Igjen, om man ser bort i fra infeksjonsfaren. Som nok ville hindret de aller fleste til å gjøre noe slikt under svangerskap.

For å skade et foster må man først NÅ INN til det. See? Og er du så redd for "bedrevitere", så snakk med legen din.

Hallo. Lær deg litt om huden og hvordan den tar opp kjemikalier. Du trenger ikke å puste det inn eller spise det for å ta opp skadelige stoffer. For en del stoffer holder det å smøre dem på huden. Da vil jeg være skeptisk mot syntetiske farger som legges inni huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

her var det ikke mange som har peil på tatoos!

for det første er det ikke kjemikalier, men naturblekk. ikke falig nei.

jeg tatoverte eyeliner over og under øye for et par mnd siden, det er jo ikke så dypt som "orntlig" tatoo men om jeg villet tatovere armen f.eks hadde jeg gjort det nå uten betenkliheter.

om du ikke gjør det i afrika er det ufarlig.

de er strengt hygene her i Norge og jeg stoler på de som gjør det. de som ikke gjør det bra har rykte på seg og finnes ikke mer alikevel.

så teit å lese dette her at det skal være farlig att blir helt oppgitt jeg.

jeg har en diger en på korsryggen men tar epidural om så forde, de lager bare et snitt i tatoveringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg trenge hjelp!!!!! Er det noen som veit om det er farligàa ta tatoo, naar du er gravid????

Eg e desperat etter aa vete dette!!!!!

PLIS SVAR NOEN???

Utrolig mye svada og synsing i denne tråden. Skulle ikke vært lov. Anbefaler deg å snakke med legen din om dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Hadde vært fint om du kunne underbygge denne påstanden med dokumentasjon på at det ikke påvirker forsteret i noen grad.  ;)

Forøvrig forstår jeg ikke alle "bedrevitere" her inne som direkte går ut å påstår noe uten at de er helt 100 % sikre på hva de snakker om.

Hei, Angelina Jolie har jo gjort det, så da mååå det jo være ok :ironi:

Forøvrig helt enig med Lillesøster. Greit å synse og mene om shampoer og kakeoppskrifter, men s å n n e ting er det kanskje greiere å ta med legen sinn kontra KG? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg får ikke ta pga infeksjonsfaren (hjertegreier).

Når det gjelder graviditet så er jeg vel enig med de som sier at man løper jo en risiko med infeksjon, men hva om man legger på seg masse da? Kan den ikke strekke seg/bli stygg?

Jeg hadde definitivt ventet til etter en fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miss.Chanel

vel her ble det ikke noe infeksjon ivertfall og hun som tatoverte sa det var ufarlig å ta tatovering når man er gravid. hun er utdannet hudpleier/tatovør.

så lenge du tatoverer den på et profesjonelt sted ser jeg ikke grunn å la være.

meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tok ikkje tatoo, eg var i gran canaria, og han ville ikkje gjere det på meg, det kunne være farlig!!!! so ikkje ta noen i til felle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg tok ikkje tatoo, eg var i gran canaria, og han ville ikkje gjere det på meg, det kunne være farlig!!!! so ikkje ta noen i til felle. :)

Det var fint. Du kan alltid ta en tatoo litt senere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint. Du kan alltid ta en tatoo litt senere.  ;)

Når babyen min er kommet til verden skal me reise til syden alle tre.

Og da blir det kanskje tatoo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...