Gå til innhold

..


Nordlandspia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann;-)

Jeg ber kun folk som også bees i bryllupet enten til middag eller kaffe. Vet om mange som blir fornærmet over å bli invitert i utrdrikningslaget men ikke i selve bryllup, så til min forlover har jeg laget en liste men hvem / hva / hvor.

Mine nærmeste venner, nåværende og tidl kollegaer som jeg har og har hatt god kontakt med, svigerinner ( 5 av dem) blir bedt.

Ofte må jo gjerne folk ut med noen penger ekstra den dagen også siden bruden liksom ikke skal betale for noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt utdrikningslag blir god-gjengen min på 7 jenter og eine svigerinna mi bedt. Skal spørre andre svigerinna mi om ho kan tenke seg å komme også, har ho lyst til det får ho sjølvsagt lov! Det er syster mi som er forlovaren min, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå levert en liste på 9 venninner som har sagt de vil komme. Kommer også noen som ikke er bedt i bryllupet, da jeg ikke har like mye kontakt med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke lyst til å ha noe utdrikkingslag jeg......men jeg vet ikke helt hva "de" syns om det?!

Siden vi kommer til Florida 3 dager før bryllupet kunne jeg tenkt meg å bare gå ut på en skikkelig jentefest der borte dagen etter at vi kommer dit.

Skal jeg ha her hjemme blir det kun noen få venner som blir invitert - har desverre ikke så mange å be siden jeg har mistet kontakten med så mange oppigjennom årene......jeg ville ikke bett noen av de to som blir mine svigerinner her hjemme....men hvis de skal med til USA blir det naturlig at de blir med ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anki_*

Holder med Lille My i dette, og ønsker å bli overrasket. De utdrikningslagene jeg har vært i, har ikke brudene visst om noe- og det er jo det som er utdrikningslag.... Men til spørsmålet så spør man gjerne de man vet er invitert i bryllupet... Det er koselig å bli spurt fordet om man ikke har anledning å komme. Synes heller ikke at det må koste noe penger for de involverte, for da ser man seg ikke råd til å være med selv om man har lyst... Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Min forlover går inn for oppgaven med mye vind i seilene, og er allerede begynt å mase om hvem jeg vil ha med i utdrikningslaget.

Vi er enige om noen som følger hele dagen, og en større gjeng som kommer på kvelden.

Hvor langt ut i venneflokken ber man? Ber man alle?

Er det vanlig å be noen av konene til brudgommens venner? Har to eller tre der som har vært kjempehyggelige og inkluderende med meg, så de kunne jeg tenke meg å be på kvelden eventuelt.

Ber dere svigersøstrene deres? Har jo bare ei, men er litt usikker på om jeg vil ha henne med hele dagen eller kun på kvelden..

Tips mottas med takk!

Jeg har ymtet frempå til forloveren min at jeg ønsker mange venner, både gamle som jeg ikke har så kjempemye kontakt med lenger, og nye venner. Svigerinnene og søstrene mine blir invitert, jeg anser dem som venner nesten på lik linje som de andre vennene mine. Nå vet jeg ikke hvor mange som faktisk kommer, men tror kanskje det blir 15-20?

Synes heller ikke at det må koste noe penger for de involverte, for da ser man seg ikke råd til å være med selv om man har lyst... Lykke til  :)

Og hvem mener du skal betale for kalaset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden jeg og forloveren min kommer fra 2 ulike steder regner jeg med at jeg lister opp noen av barndomsvennene mine som jeg ønsker å ha med der.. resten overlater jeg til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er vanlig er kanskje litt forskjellig fra sted til sted, men her er det vanlig å be "rubbel og bit". Min forlover ba alle mine venninner, mine tre søstre, damene til min manns kamerater, de tre jentene fra jobben, og svigerinnene mine. Ganske vanlig her omkring, noen ber også mor og svigermor, med det er jeg glad jeg slapp ;) . Det er ikke alt den generasjonen trenger å delta på :sjenert: !

Det viktigste ved et utrikningslag syns jeg er at forloveren og venninnene bruker dagen på å vise bruden hva hun betyr for dem som venn :) , så hun sitter igjen med en god følelse når dagen er slutt. Ikke at det skal være en dag for mest mulig morro for alle de andre som deltar den dagen. Det er brudens dag dette også, og det er en glimrende sjanse for alle å vise at de setter pris på henne :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julibrud_*

Vi blir i overkant av 20, og da er også barndomsvenninner som jeg ikke har så mye kontakt med lenger, med. Når det har gått så mange år, er det nå kun i utdrikkingslag vi treffes, og vi syens det er kjempeartig! I våre trakter er det vanlig for gjestene å betale ca 500 hver for festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å gi min forlover en liste med navnene på de jeg ønsker skal iallfall få en invitasjon - hun kan jo ikke bestemme om de skal komme eller ikke - men så vet hun iallfall hvem som skal få invitasjon. Fordi vi kommer ikke fra samme sted, hun kjenner ingen av mine barndomsvenninner.

Resten er helt opp til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kansje greit med en liste over kem som skall delta. men jeg synes det er litt vanskeli egentli. min forlover giftet seg i sommer. og jeg arangerte utdrikkningslag i bergen. hun bor på sunnmøre med to barn, og trengte seg en tur bort fra heimtraktene. selfølgeli var det mange som mente at å selle vaffler på mega og kle henne ut var tingen, for så å gå på 14- disco etterpå, siden det var billigst, men da hadde hun misstrivest mye tror jeg. hun ville ikke kle seg ut i bergen engang.... klart det ble for dyrt for noen, men jeg ga beskjed nesten 1 år i forrveien om at det kom til å koste litt, og at de som ville vere med henne og feire henne måtte legge seg opp litt penger. det ble under 1300 pr pers, og da var det reise, mat alle dager, bowling, paintball, drikke til hun som skulle drikkes ut, og en spa kveld hjemme hos meg(jeg bodde i bergen) med skrubbing, annsiktsmaske, og sjølbruning. ho måtte selle klobber på gaten for å tene penger til drikke ute sjøl....... tror hun var evig takknemmli for å sleppe å ta ungene søndagsmorgen, etter å ha selt vafler til folka i bygda, og dansa med smågutter på hotelle jeg. og håper at ho ikkje blei skuffa for at det ikkje kom meir en oss nermeste på festen... :sjenert: mne da hadde jo alle egentli samme muligheten til å bli med...... så lenge det blir tatt avgjørelser i god tid til feiringen. vi møttes fredag kl 12,og holdt på til flyet gikk heim kl 15 eller noe sant??

må fakktisk innrømme at jeg ønsker meg noe annet en å selle vaffler på mega jeg også... ikkje serli å stå utkledd i feks sykepleieruniform og vere over 100 kg :sjenert: å heller sile ut de jeg ikkje har noe serli kontakt med, om de ikke tar seg råd til å feire med meg.....

Endret av lille my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Da venninna mi skulle drikkes ut i fjor så var det helt og fullstendig uaktuelt å drite henne ut, hun trives ikke som midtpunkt og hadde absolutt ikke satt pris på det. Så vi hadde først picknick ute, hvor hun ble lurt opp dit av hennes daværende samboer, vi var masse venninner som ikke bor på samme sted og alle tok med seg litt mat (pluss at det ble kjøpt inn litt fra felles budsjett), også hadde vi da champagne og jordbær. Veldig koselig. Deretter dro vi hjem til ene venninna og koste oss med skravling og litt alkohyler og åpning av "pakker som minner om bruden og bruden må gjette hvem den er fra", før vi sendte bruden på massasje og sminking, hun trodde da at vi kom til å finne på noe "jævelskap", og var kjempenervøs på vei ned til stedet... Morsomt ;) Vi hentet da henne da hun var ferdig knadd og sminket og dro og spiste på favorittstedet til bruden. Hadde en kjempekoselig middag og nydelig dessert og masse god drikke. Etter middagen så gikk vi tilbake til ene venninna vår og hadde en skikkelig fest med masse god drikke og sladder + at de venninnene som bodde nærmest hadde laget en vanvittig morsom film! Holdt på til halv 5 før bruden og vi to siste tusla hjem ;)

Alt, mat til picknick/champagne/jordbær/spatime til bruden/all alkohol til bruden/diverse snacks/middagen, kostet da rundt 500 pr pers. Da kom egen alkohol og dessert&alkohol ved middagen i tillegg. Synes det var billig egentlig jeg, hun var absolutt verdt de kronene og jeg vet hun storkoste seg gjennom hele kvelden, og var kjempeglad for at vi ikke sendte henne ut på byen for å selge kyss eller lignende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da venninna mi skulle drikkes ut i fjor så var det helt og fullstendig uaktuelt å drite henne ut, hun trives ikke som midtpunkt og hadde absolutt ikke satt pris på det. Så vi hadde først picknick ute, hvor hun ble lurt opp dit av hennes daværende samboer, vi var masse venninner som ikke bor på samme sted og alle tok med seg litt mat (pluss at det ble kjøpt inn litt fra felles budsjett), også hadde vi da champagne og jordbær. Veldig koselig. Deretter dro vi hjem til ene venninna og koste oss med skravling og litt alkohyler og åpning av "pakker som minner om bruden og bruden må gjette hvem den er fra", før vi sendte bruden på massasje og sminking, hun trodde da at vi kom til å finne på noe "jævelskap", og var kjempenervøs på vei ned til stedet... Morsomt ;) Vi hentet da henne da hun var ferdig knadd og sminket og dro og spiste på favorittstedet til bruden. Hadde en kjempekoselig middag og nydelig dessert og masse god drikke. Etter middagen så gikk vi tilbake til ene venninna vår og hadde en skikkelig fest med masse god drikke og sladder + at de venninnene som bodde nærmest hadde laget en vanvittig morsom film! Holdt på til halv 5 før bruden og vi to siste tusla hjem ;)

Alt, mat til picknick/champagne/jordbær/spatime til bruden/all alkohol til bruden/diverse snacks/middagen, kostet da rundt 500 pr pers. Da kom egen alkohol og dessert&alkohol ved middagen i tillegg. Synes det var billig egentlig jeg, hun var absolutt verdt de kronene og jeg vet hun storkoste seg gjennom hele kvelden, og var kjempeglad for at vi ikke sendte henne ut på byen for å selge kyss eller lignende!

Den dagen der hørtes ut som en drøm :) Hadde vært noe for meg. Noe slikt kunne jeg også tenkt meg. Syns du var en flink forlover jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Hvilket kalas? Jeg vet ikke helt hva du forventer deg, men jeg ønsker at alle ser seg råd til å delta. Må jo ikke alltid gjøre ting som koster så himla mye penger... men hver sin smak :)  :)

Penger vil det koste uansett. Mat og alkohol for eksempel. Dessuten er det vanlig å gjøre litt ekstra ut av utdrikningslaget og de aller fleste unner bruden dette ved å bidra på spleiselaget. Da jeg arrangerte utdrikningslag for venninnna mi i fjor, ble summen på 350 kr pr. pers. Da var vi 14 stk. Vi gjorde masse sprell med henne, blant annet var hun i et musikkstudio og spilte inn CD. Hadde lunsj, middag og fest, og vi hadde leid minibuss som kjørte oss rundt. Jeg håper forloveren min også arrangerer en del sprell med meg. Det er jo tross alt bare en gang i livet man drikkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venninna mi skulle drikkes ut i fjor så var det helt og fullstendig uaktuelt å drite henne ut, hun trives ikke som midtpunkt og hadde absolutt ikke satt pris på det. Så vi hadde først picknick ute, hvor hun ble lurt opp dit av hennes daværende samboer, vi var masse venninner som ikke bor på samme sted og alle tok med seg litt mat (pluss at det ble kjøpt inn litt fra felles budsjett), også hadde vi da champagne og jordbær. Veldig koselig. Deretter dro vi hjem til ene venninna og koste oss med skravling og litt alkohyler og åpning av "pakker som minner om bruden og bruden må gjette hvem den er fra", før vi sendte bruden på massasje og sminking, hun trodde da at vi kom til å finne på noe "jævelskap", og var kjempenervøs på vei ned til stedet... Morsomt ;) Vi hentet da henne da hun var ferdig knadd og sminket og dro og spiste på favorittstedet til bruden. Hadde en kjempekoselig middag og nydelig dessert og masse god drikke. Etter middagen så gikk vi tilbake til ene venninna vår og hadde en skikkelig fest med masse god drikke og sladder + at de venninnene som bodde nærmest hadde laget en vanvittig morsom film! Holdt på til halv 5 før bruden og vi to siste tusla hjem ;)

Alt, mat til picknick/champagne/jordbær/spatime til bruden/all alkohol til bruden/diverse snacks/middagen, kostet da rundt 500 pr pers. Da kom egen alkohol og dessert&alkohol ved middagen i tillegg. Synes det var billig egentlig jeg, hun var absolutt verdt de kronene og jeg vet hun storkoste seg gjennom hele kvelden, og var kjempeglad for at vi ikke sendte henne ut på byen for å selge kyss eller lignende!

åååååh!

Sånn utdrikningslag vil jeg har!

Jeg hater å bli dummet ut, tvunget til å drikke og liksom skal ha det gøy selv om det ikke er det!!!

Skal nevne det for min forlover, men nå kjenner hun meg veldig godt da, men man vet jo aldri...

Gruer meg litt faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Da venninna mi skulle drikkes ut i fjor så var det helt og fullstendig uaktuelt å drite henne ut, hun trives ikke som midtpunkt og hadde absolutt ikke satt pris på det. Så vi hadde først picknick ute, hvor hun ble lurt opp dit av hennes daværende samboer, vi var masse venninner som ikke bor på samme sted og alle tok med seg litt mat (pluss at det ble kjøpt inn litt fra felles budsjett), også hadde vi da champagne og jordbær. Veldig koselig. Deretter dro vi hjem til ene venninna og koste oss med skravling og litt alkohyler og åpning av "pakker som minner om bruden og bruden må gjette hvem den er fra", før vi sendte bruden på massasje og sminking, hun trodde da at vi kom til å finne på noe "jævelskap", og var kjempenervøs på vei ned til stedet... Morsomt ;) Vi hentet da henne da hun var ferdig knadd og sminket og dro og spiste på favorittstedet til bruden. Hadde en kjempekoselig middag og nydelig dessert og masse god drikke. Etter middagen så gikk vi tilbake til ene venninna vår og hadde en skikkelig fest med masse god drikke og sladder + at de venninnene som bodde nærmest hadde laget en vanvittig morsom film! Holdt på til halv 5 før bruden og vi to siste tusla hjem ;)

Alt, mat til picknick/champagne/jordbær/spatime til bruden/all alkohol til bruden/diverse snacks/middagen, kostet da rundt 500 pr pers. Da kom egen alkohol og dessert&alkohol ved middagen i tillegg. Synes det var billig egentlig jeg, hun var absolutt verdt de kronene og jeg vet hun storkoste seg gjennom hele kvelden, og var kjempeglad for at vi ikke sendte henne ut på byen for å selge kyss eller lignende!

Mange bra ideer her! Minner meg faktisk om mitt eget utrdikningslag....en droemmedag med massasje, salsadans, gourmetrestaurant og ut paa bar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...