Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Ikke misforstå meg nå men jeg er glad for at dette ikke ble en norsk versjon av den tragiske Terri Sciavo saken i USA.

Skrevet

Leit at hun er død, men det var nok til det beste. Ellers enig med VV

Skrevet

Trist at det måtte gå sånn, men noe annet var vel ikke ventet. :(

Gjest King James VI
Skrevet

Det var nå egentlig ingen overaskelse at hun døde. Det er uansett bedre og dø en og leve i en respirator.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Det dør barn på norske sykehus hver dag. Ingen av dem havner på forsiden av alle aviser smilende i søt rosa genser og med langt lyst hår. Kristinas død er ikke mer tragisk enn de barn som feks. ligger for døden på Radiumhospitalet.

Skrevet
Kristinas død er ikke mer tragisk enn de barn som feks. ligger for døden på Radiumhospitalet.

Nei, men den er ikke mindre tragisk heller. Så hva er poenget ditt? At det er feil at folk bryr seg fordi de har lest noe i avisen?

Skrevet

Dette er verken mer eller mindre tragisk enn andre barnedødsfall, men det har jo tross alt blitt en mediasak ut av det. Skulle ikke avisene ha skrevet at hun er død? :klø:

Gjest Very Victoria
Skrevet

Poenget mitt er at det er feil om folk synes at dette dødsfallet er mer tragisk fordi det har fått/får så mye oppmerksomhet og at dette bildet av jenta brukes igjen og igjen og igjen.........og igjen.

Husker godt utsagnene på KG og andre steder om hvor søt Kristina var etter at saken var oppe for noen uker tilbake. Er det mer tragisk at hun er død fordi hun var en søt liten pike?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er ikke mer tragisk, men ettersom det er hun denne tråden handler om, så er det hun som har fokuset her.

Skrevet

Syns ikke dette er stedet for å diskutere om noens død er mer tragisk enn andres død eller ikke. Dette er en tråd om Kristina, la oss nå tenke på hennes familie i stedet for å fokusere på det.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Det blir da helt feil å diskutere om dette er mer eller mindre tragisk en andre barn som dør, faktisk ganske krotesk spør du meg.

Hun er omtalt i media fordi hun var i en ulykke som rammet mange.

Skrevet

Godt at jenta har fått fred nå. Det er fryktelig trist for pappaen som har mistet både kone og barn i raset, men jeg er også glad for at det ikke ble noen rettssak og kamp rundt det å holde jenta i live. Noen ganger må vi lære oss å gi slipp på dem vi elsker - saker som dette er et typisk eksempel på det.

RIP.

Skrevet

Syns bare så sinnsykt synd på faren.

Han fortjente ikke alt dette oppstyre i forkant, han skjønte nok innerst inne at dette ikke kunne gå, men hvem foreldre håper vel ikke på mirakler for sine egne barn??

Han var i stor sorg allerede, kona var omkommet.. han hadde bare igjen datteren.

Og med de tegnene han hadde fått via at hun klemte i hånden hans, kikket opp iblandt, så skjønner jeg at han ikke ville slå av respiratoren. Hadde nektet selv jeg.

Han burde fått bedre tid i ro å fred til å tenke over det legene mente.

Det trengte ikke blitt noe mediasak. Glad dette ikke ble noe rettsak. Det hadde vært UMENNESKELIG!!!!!!

Man skal ikke i Norge diskutere i en rettsak om et barn skal få leve eller ikke!!

Tror ingen kan sette seg inn i farens situasjon uten å ha opplevd noe lignende selv.

Sender alle mine tanker til faren og familien hans..

Skrevet
Poenget mitt er at det er feil om folk synes at dette dødsfallet er mer tragisk fordi det har fått/får så mye oppmerksomhet og at dette bildet av jenta brukes igjen og igjen og igjen.........og igjen.

Husker godt utsagnene på KG og andre steder om hvor søt Kristina var etter at saken var oppe for noen uker tilbake. Er det mer tragisk at hun er død fordi hun var en søt liten pike?

Jeg tror ingen mener dette dødsfallet er mer eller mindre tragisk enn døden til de som blir syke og dør på sykehus. Men gjennom media blir det så mye nærere.

Og gjennom en ulykke går det så mye fortere enn med sykdom. Man blir kanskje litt reddere for sine egne barn ved en slik ulykke, mens dødelige sykdommer for små barn virker noe fjernere.

Dessuten så ble vi nok engasjerte i uenigheten mellom faren og legene vedr. om det var noen vits i å fortsette å holde henne i live, om det VAR livstegn eller ikke. Tror alle vi som har barn føler gru ved at barnet vårt skal dø uten at vi kan gjøre noe med det dersom vi med oss selv VET at barnet kan få et godt liv.

Jenta er søt, som de fleste småbarn. Tror ikke det har noen innvirkning på vår reaksjon egentlig. Men hun er så LITEN. Og så glad. Det blir så tydelig når hun nå er borte.

jeg føler med familien og håper de får god støtte nå.

Skrevet

Håper ikke faren leser denne tråden, det var direkte vondt å lese diskusjonen deres.

Skrevet
Håper ikke faren leser denne tråden, det var direkte vondt å lese diskusjonen deres.

Enig.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er vel ikke så rart at hennes skjebne gjør større inntrykk på mange fordi man har et ansikt og et navn og en historie å knytte henne opp mot, kontra "alle barn som dør hver dag". Hun representerer jo på en måte det tragiske i at små barn dør, og når så mange engasjerer seg i nettopp henne, er det kanskje vikarierende engasjemang for fenomenet "små barn som dør"..?

Og ja; det er mer tragisk at hun dør fordi hun var en liten pike. Om hun var søt har vel ikke så mye med saken å gjøre, men jeg syns det er mer tragisk med små barn som dør kontra voksne mennesker som dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...