Gå til innhold

Kristina er død


Rebelle

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Det er vel ikke så rart at hennes skjebne gjør større inntrykk på mange fordi man har et ansikt og et navn og en historie å knytte henne opp mot, kontra "alle barn som dør hver dag". Hun representerer jo på en måte det tragiske i at små barn dør, og når så mange engasjerer seg i nettopp henne, er det kanskje vikarierende engasjemang for fenomenet "små barn som dør"..?

Og ja; det er mer tragisk at hun dør fordi hun var en liten pike. Om hun var søt har vel ikke så mye med saken å gjøre, men jeg syns det er mer tragisk med små barn som dør kontra voksne mennesker som dør.

Veldig godt sagt! Det er ingen her inne som har sagt at Kristinas dødsfall er mer tragisk enn andre barns. Det blir for dumt å begynne å lage en diskusjon ut av dette VeryVictoria. Håper vi alle kan sende en tanke til pappan, og alle andre som opplever å miste ett barn...... :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At utfallet ble slik er jo kjempeleit, vi ventet vel heller kanskje ikke noe mirakel,men det som jeg engasjerte meg i da saken kom for mediene var faren oppi dette her.

At foreldre må få bestemme mer selv og at en avgjørelse om å skru av respiratoren må være en avgjørelse som vokser seg frem hos hver enkelt,for det er de aktuelle familiemdelemmene som skal leve med avgjørelsen og tapet etterpå.

Hvil i fred vesle jente.

Du er ikke alene,det er flere engler der du kommer. :engel::engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så rart at hennes skjebne gjør større inntrykk på mange fordi man har et ansikt og et navn og en historie å knytte henne opp mot, kontra "alle barn som dør hver dag".

Ja, det er noe med det der å kunne knytte et ansikt til det tørre statistiske. Likevel vil jeg si at jeg ikke synes noe om at enkeltindivider får særbehandling av opinionen fordi de har fått sin sak klistret uttover forsida i VG og Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe med det der å kunne knytte et ansikt til det tørre statistiske. Likevel vil jeg si at jeg ikke synes noe om at enkeltindivider får særbehandling av opinionen fordi de har fått sin sak klistret uttover forsida i VG og Dagbladet.

Nei men fordi at alle enkeltindivider skal bli tatt like mye på alvor så må det nok endel forside stoff i avisene for å belyse saken.

Så ser vi bilde av en person,leser feite overskrifter,ja det er en fin måte å få fokus på,få det på dagsordenen,la oss bli engasjerte,vi vet ikke om det er en av oss imorgen som kan komme opp i en vanskelig situasjom,bare at vår sak kanskje ikke blir like vanskelig fordi det har vært mennesker før oss og banet vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på faren som sitter igjen å har mistet familien sin. Trist at det måtte ende slik, men det var jo som mange forventet... :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...