Gjest Melk Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 Er det bare meg, eller har nivået på KG sunket enda lavere i debatter enn det var før? Jeg tenker ikke på å inneha ulike ståsteder, men å kunne argumetere logisk for sitt syn, skille ulike ting fra hverandre, ikke trekke helt usammenhengbare sammenlikninger osv. Jeg har vært borte en god stund, og har nå sittet noen dager og tittet over en del debatter. Men makan til godagmann-økseskaft-diskusjoner, der noen argumenterer for sitt syn, og deretter blir møtt med motargumenter som er så rare og dårlige at man skulle tro de var skrevet av hormonelle tenåringer har jeg sjelden sett. Ikke noe morsomt å delta da. Synes nivået er lavest hos gjester, og de kan man jo ikke ignorere heller. Heller ikke lett å skille de fra hverandre slik at man kan hoppe over innlegg som er på 10-årsstadiet mentalt.
Gjest Gamle Alex Skrevet 27. oktober 2005 #2 Skrevet 27. oktober 2005 Enig Melk,men nivået har ikke bare sunket på gjestene , mange faste gjester også. Slutter diskusjoner med - fordi det BARE er sånn, så det så o.l
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #3 Skrevet 27. oktober 2005 Det er helt klart en tendens, ja. Jeg har trukket meg mer og mer ut av "ordentlige" diskusjoner/debatter, for de tar som oftest helt av, og ender i munnhuggeri over ting som er totalt irrelevante for gjeldende debatt. Da får jeg heller holde meg til rene faktaspørsmål som er lette å besvare. Men den samme tendensen ser jeg også hos moderatorene, som er raske med sletteknappen fordi de tolker ting på en altfor stivbeint måte i forhold til et regelverk. Mens helt tydelige tulleinnlegg får stå uimotsagt. Men denne siste delen ble litt OT.
Fakse Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har ikke tenkt så mye på det, men når du nevner det så er vel egentlig den tendensen du beskriver årsaken til at jeg har sluttet å delta i diskusjoner, og kun er her for å holde litt kontakt med kjente. Husker faktisk ikke siste jeg engasjerte meg i en skikkelig diskusjon...
Gjest Melk Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 Enig Melk,men nivået har ikke bare sunket på gjestene , mange faste gjester også. Slutter diskusjoner med - fordi det BARE er sånn, så det så o.l ← Enig med deg i dette.
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #6 Skrevet 27. oktober 2005 Har inntrykk av at det som gjelder blant enkelte er at man skal klemme hverandnre hjel med kosesmileyer. Er man uenig i noe som blir sagt så er det med en gang noen som kommer hylende at "å guri malla så teit du er da ". I stedet for å svare saklig på det som har blitt sagt så går det med en gang over til å rakke ned på den "stygge" personen som er uenig. Også kommer gjerne en "kamerat" innom for å støtte opp om "trakkaseringen". Gjester er nesten bedre, de tåler iallefall litt.
Gjest Dilla Skrevet 27. oktober 2005 #7 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har bare vært her siden i sommer så jeg vet ikke hvordan det var her før. Men jeg tenkte på det senest i sta, at gurimalla går det ikke an å ha en normal "samtale"/diskusjon her uten at noen tar helt av. Selvfølgelig kan man bli revet med noen ganger (meg selv inkludert) men det går jo an å prøve å være litt saklig i hvertfall.
Gjest Hege Skrevet 27. oktober 2005 #8 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har ikke tenkt så mye på det, men når du nevner det så er vel egentlig den tendensen du beskriver årsaken til at jeg har sluttet å delta i diskusjoner, og kun er her for å holde litt kontakt med kjente. Husker faktisk ikke siste jeg engasjerte meg i en skikkelig diskusjon... ← Jeg skjønner veldig godt problemet, men når gode debattanter trekker seg unna bidrar det til at denne karusellen kjører stadig fortere. Hvorfor ikke kjøre i gang en generell debatt på dette: Hva er en god debatt? Hvordan kan jeg bidra til gode debatter? Hvordan reagerer vi på useriøse innlegg? Hvordan påvirker våre svar på useriøse innlegg den opprinnelige debatten? O.s.v.. Forslaget er gratis.
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #9 Skrevet 27. oktober 2005 Hoho jeg logger meg alltid ut når jeg skal skrive seriøse innlegg, ellers kommer onkel gjest og tar meg Ikke at jeg bør bry meg, men hvis eneste svarene jeg får er "herregud du er så umoden, og teit lissom" så får jeg lite lyst å skrive seriøst! Så er mest pisspreik på meg her for tiden.
Gjest Pecado Skrevet 27. oktober 2005 #10 Skrevet 27. oktober 2005 Ja KG er ikke det som det engang var. Men det er vel som Hege sier. Dersom alle trekker seg fra diskusjonene så blir det bare masse gjester og håpløse brukere som får herje fritt med drittslenging. Så kanskje det egentlig er på tide og ta KG tilbake?
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #11 Skrevet 27. oktober 2005 Så kanskje det egentlig er på tide og ta KG tilbake? ← Det høres jo fint ut, men jeg er dessverre litt pessimistisk, og lurer på hvordan det i det hele tatt lar seg gjøre? Ethvert forsøk på seriøse debatter har jo lett for å flyte ut i alle retninger, og det finnes alltid noen som ser det som sin oppgave å spolere. Og så lenge ikke slike forsøk blir oversett, fortsetter det i feil retning. Så kan man jo diskutere hva som skal styre retningen en debatt skal ta. Framskredet sletting bidrar ofte heller til at debatter mister helt tråden, og det er heller ikke gunstig. Jeg vet at internett er internett, og at en viss takhøyde må man forvente. Samtidig ser jeg på andre forum at det faktisk ER mulig å beholde de gode debattene uten at det blir nitrist av den grunn.
Gjest Pecado Skrevet 27. oktober 2005 #12 Skrevet 27. oktober 2005 Moderatorene bør vel helst stikke fingrene under rumpa litt oftere enn de gjør. Enkelte tråder er ihjelmoderert og det finnes ikke lenger sammenheng eller interesse igjen. Nå er det vel blitt slik at alle skal være gode venner. Kose og klemme hele tiden. Dette er veldig synd i og med at KG engang var et veldig fra forum.
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #13 Skrevet 27. oktober 2005 En fruktbar debatt kan aldri bli mulig dersom takhøyden blir så lav at kun én "riktig" mening er tillatt. Men folk bør kunne skille sak og person, og argumentere mot motpartens argumenter i stedet for å gå på person. Samtidig er det greit å av og til faktisk erkjenne at det finnes personer med andre meninger, og innse at man ikke kommer til å bli enige om en bestemt sak. Debatteknikk og det å kunne plukke argumenter fra hverandre, er noe man lærer i skolen (i hvertfall til dels), men i dagens samfunn burde kanskje dette vært enda mer vektlagt enn det er tidligere?
Gjest Leya Skrevet 27. oktober 2005 #14 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg var kjempeaktiv før i verden. Under et annet nick. Jeg orket ikke mer! Gjester og enkelte registrerte som ser på det som sin oppgave her i verden å være mest mulig surmaga og frekke i kjeften. Sorry, men det gidder jeg ikke. Når de hugger ut etter alt som rører seg så er det lite givende å komme med fornuftige og seriøse innlegg. Og å si at man bare skal overse det er ganske vanskelig. Man er jo bare mennesker. Og når noen slenger med leppa så tar man det til seg. Åkke som. iallefall jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 27. oktober 2005 #15 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg ser egentlig ikke på gjestene som det største problemet. Det jeg har reagert på er hvordan enkelte her inne ordlegger seg, og er både spydig og frekk. Ironi kan være gøy, men enkelte her er tar steget videre, og da blir det så feil, så feil. Jeg er forøvrig enig med Hawkeye om at det har lett for å komme en "kamerat" som støtter oppom "trakasseringen" - heldigvis så skjer det innimellom at andre brukere kommer inn og ber de "dempe" seg. Godt er det, for det er lett for nykommere og gjester til å bli skremt bort for godt...
Gjest Hege Skrevet 27. oktober 2005 #16 Skrevet 27. oktober 2005 Ble med på debatt! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=156178
Gjest MrsL Skrevet 27. oktober 2005 #17 Skrevet 27. oktober 2005 Orker ikke engasjere meg i en debatt det alt er sagt før og til slutt bare ender opp i vissvass alikavel
Gjest Hege Skrevet 27. oktober 2005 #18 Skrevet 27. oktober 2005 Den er grei! Det er bare et ærlig forsøk på å gjøre ting litt bedre.
Gjest Violetta Skrevet 27. oktober 2005 #19 Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Det har tidligere vært et forslag oppe her om at forumet kun forbeholdes faste brukere, men at disse så kan logge seg ut for å være anonyme om man føler for det. Jeg synes ideen er kjempegod. Usj, nå surrer jeg. Dette innlegget skulle til Ris og ros tråden, så jeg kopierer det og legger det der også siden noen allerede refererer til innlegget mitt. Endret 27. oktober 2005 av Violetta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå