*Numi* Skrevet 23. april 2010 #141 Skrevet 23. april 2010 Kan ikke se at det er fornuftig å gråte over spilt melk - for noen. Ingen sier at man gråter over spilt melk, bare fordi man fortsatt elsker noen man ikke fungerte sammen med.
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #142 Skrevet 23. april 2010 Ingen sier at man gråter over spilt melk, bare fordi man fortsatt elsker noen man ikke fungerte sammen med. Hmmmmmmmm - mener du at jeg er ingen!? hehe
*Numi* Skrevet 23. april 2010 #143 Skrevet 23. april 2010 Hmmmmmmmm - mener du at jeg er ingen!? hehe Man behøver ikke gråte for det, mener jeg. At du gråter for det får være din sak. Det er ingen andre enn deg her som har bragt på bane å gråte over spilt melk.
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #144 Skrevet 23. april 2010 Man behøver ikke gråte for det, mener jeg. At du gråter for det får være din sak. Det er ingen andre enn deg her som har bragt på bane å gråte over spilt melk. Hva skal man gjøre med det da, hvis man er glad i noen som man ikke kan være i sammen med?
Anglofil Skrevet 23. april 2010 #145 Skrevet 23. april 2010 Kan ikke se at det er fornuftig å gråte over spilt melk - for noen. Nei, ingen som har skrevet det heller, ihvertfall ikke jeg. Man tar det som en lærdom og går videre til slutt. Mvh Yvonne
Gjest redstar Skrevet 23. april 2010 #146 Skrevet 23. april 2010 Ja jeg tror på ubetinget kjærlighet! <3
*Numi* Skrevet 23. april 2010 #147 Skrevet 23. april 2010 Hva skal man gjøre med det da, hvis man er glad i noen som man ikke kan være i sammen med? Man fortsetter vel å være glad i personen, men innfinner seg etterhvert med fakta og finner noen andre som man kan være sammen med? Men nå vet jeg jo at du er en slik en som kun har plass til én person hjertet ditt om gangen, etter hva jeg har forstått, så det er vel ikke så lett for deg å se at det jeg skrev over faktisk kan være mulig.
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #148 Skrevet 23. april 2010 Man fortsetter vel å være glad i personen, men innfinner seg etterhvert med fakta og finner noen andre som man kan være sammen med? Men nå vet jeg jo at du er en slik en som kun har plass til én person hjertet ditt om gangen, etter hva jeg har forstått, så det er vel ikke så lett for deg å se at det jeg skrev over faktisk kan være mulig. Nei, for meg er det ikke mulig. Det har du rett i.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 23. april 2010 #149 Skrevet 23. april 2010 Nei, for meg er det ikke mulig. Det har du rett i. Jeg blir trist på dine vegne.
kristian82 Skrevet 23. april 2010 #150 Skrevet 23. april 2010 Jeg tror på forelskelse og gjensidig kjærlighet. Men jeg tror ikke på ubetinget kjærlighet. Nei
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #151 Skrevet 23. april 2010 Jeg blir trist på dine vegne. Tja, bare for å provosere visse andre her litt, så kan jeg jo skrive at dette merkelige fenomenet med å ha flere personer i hjertet sitt av gangen, muligens er typisk kvinnelig? Nei, jeg er nok bare interessert i den ene rette, og alle som på veien beviser at de ikke er det, må da bare avfinne seg med at de ikke lenger kan finnes i mitt hjerte.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 23. april 2010 #152 Skrevet 23. april 2010 Kommer ann på hva du mener med å ha flere personer i hjertet sitt samtidig. Jeg har familien min i hjertet mitt; bror, far og ellers de som nå er borte for lengst, jeg har venner i hjertet mitt og meg selv , ingen spesifikk mann dog. Er dette typisk kvinnelig? Eller er det du mener at vi har følelser for gud og hvermann av det motsatte kjønn?
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #153 Skrevet 23. april 2010 (endret) Kommer ann på hva du mener med å ha flere personer i hjertet sitt samtidig. Jeg har familien min i hjertet mitt; bror, far og ellers de som nå er borte for lengst, jeg har venner i hjertet mitt og meg selv , ingen spesifikk mann dog. Er dette typisk kvinnelig? Ja, dette vil jeg påstå er en typisk positiv kvinnelig egenskap Endret 23. april 2010 av Steinar40
*Numi* Skrevet 23. april 2010 #154 Skrevet 23. april 2010 Tja, bare for å provosere visse andre her litt, så kan jeg jo skrive at dette merkelige fenomenet med å ha flere personer i hjertet sitt av gangen, muligens er typisk kvinnelig? Nei, jeg er nok bare interessert i den ene rette, og alle som på veien beviser at de ikke er det, må da bare avfinne seg med at de ikke lenger kan finnes i mitt hjerte. Jeg mener at alle personer som som virkelig har betydd noe for en, kjærlighetsforhold eller ikke, så lenge man skiltes som venner, alltid vil ha en egen plass i hjertet til vedkommende. Men det kan jo rett og slett hende du har et for lite hjerte, et der noen har laget rifter isteden for kjærlige avtrykk? Vanligvis kaster ikke folk bare vekk gode minner og gamle relasjoners betydning, så lenge det ikke har endt i hat. Når jeg sier "ha i hjertet", så mener jeg blant annet å minnes noen med glede og fortsatt ønske de vel videre i livet.
Steinar40 Skrevet 23. april 2010 Forfatter #155 Skrevet 23. april 2010 Jeg mener at alle personer som som virkelig har betydd noe for en, kjærlighetsforhold eller ikke, så lenge man skiltes som venner, alltid vil ha en egen plass i hjertet til vedkommende. Men det kan jo rett og slett hende du har et for lite hjerte, et der noen har laget rifter isteden for kjærlige avtrykk? Vanligvis kaster ikke folk bare vekk gode minner og gamle relasjoners betydning, så lenge det ikke har endt i hat. Når jeg sier "ha i hjertet", så mener jeg blant annet å minnes noen med glede og fortsatt ønske de vel videre i livet. Ja, men som du sier så er det ikke alltid at det ender på en akseptabel måte.
*Numi* Skrevet 23. april 2010 #156 Skrevet 23. april 2010 Ja, men som du sier så er det ikke alltid at det ender på en akseptabel måte. Nei, nei. Men nå snakker jeg om de gangene det gjør det.
Steinar40 Skrevet 24. april 2010 Forfatter #157 Skrevet 24. april 2010 Nei, nei. Men nå snakker jeg om de gangene det gjør det. Ja, det beste er om man får pratet skikkelig i sammen og kommer frem til en felles enighet. Men dessverre er det ikke alle som har vett nok til det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #158 Skrevet 24. april 2010 Jeg tror på forelskelse og gjensidig kjærlighet. Men jeg tror ikke på ubetinget kjærlighet. Jeg tror på ubetinget kjærlighet, men bare i forhold til barna sine. Jeg tror derimot på uselvisk kjærlighet, at man kan elske uten å forvente noe tilbake. Hilsen Gammeldags
Steinar40 Skrevet 24. april 2010 Forfatter #159 Skrevet 24. april 2010 Jeg tror på ubetinget kjærlighet, men bare i forhold til barna sine. Ja, enig Men jeg vil ta med kjærligheten til dyra også som har blitt nevnt her av andre tidligere. F.eks når jeg ser noen rådyr utenfor kontorvinduet mitt, så kan jeg føle en slags ubetinget kjærlighet til dem, selv om jeg vet at de er livredde for meg og ville stukket direkte om de merket meg. Jeg tror derimot på uselvisk kjærlighet, at man kan elske uten å forvente noe tilbake. Hilsen Gammeldags Vel, jeg tror også at den kan finnes hos noen, men jeg tror ikke noe på den - dvs. jeg mener at dette blir fort en veldig uheldig situasjon som man da setter seg selv i. Man MÅ ha krav og forventninger til motparten også. Kjærligheten MÅ være gjensidig for ikke å bli usunn, mener jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. april 2010 #160 Skrevet 24. april 2010 Vel, jeg tror også at den kan finnes hos noen, men jeg tror ikke noe på den - dvs. jeg mener at dette blir fort en veldig uheldig situasjon som man da setter seg selv i. Man MÅ ha krav og forventninger til motparten også. Kjærligheten MÅ være gjensidig for ikke å bli usunn, mener jeg. Spørsmålet du stilte var om jeg trodde på ubetinget kjærlighet, og det gjør jeg forsåvidt i forhold til barn (og dyr ) men ikke utover det.! Jeg tror derimot på uselvisk romantisk kjærlighet, jeg har opplevd den selv. At uselvisk kjærlighet kan være uheldig/usunn er en helt annen debatt, selv om det i enkelte tilfeller dessverre er slik. Hilsen Gammeldags
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå