Gå til innhold

Jeg blir skikkelig feit av å spise vanlig, sunn mat!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først og fremst blir du ikke feit, du blir oppblåst. Er en vesentlig forskjell. 

Jeg ville tippet det er all appelsinen og smoothien du dytter i deg. Kunne godt droppet begge appelsinene og byttet de ut med skikkelig mat selv om appelsiner har mye bra i seg og. 

Kan være at du har irretabel tarm e.l evt tror jeg det finnes tabletter som kan redusere luft osv, men ta det opp med legen din. Jeg ser også ut som jeg er 5 mnd gravid i løpet av en dag og sliter selv med magen, er under utredning for diverse. 

Men hva i all verden skal jeg spise som mellommåltid hvis ikke en gang frukt er lov? 

Bør kanksje ta meg en tur til legen ja..

Anonymous poster hash: 9bb34...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bli veldig oppblåst hvis jeg spiser ting jeg ikke tåler så godt. Av det du spiser så reagerer jeg på grove knekkebrød (og andre ting med mye fiber), for mye frukt, for mye kunstige søtstoffer... Kan også bli dårlig av alle typer korn og belgfrukter. Det går helt fint med litt, men det har tatt tid å finne den balansen.

Har du mye luft i magen? Hender det at du må løpe på do rett etter et måltid?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv merket at enkelte matvarer gjør meg oppblåst uten at jeg av den grunn er allergisk. Det er helt vanlig, så det er bare å prøve seg frem.

Anonymous poster hash: e6b13...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan bli veldig oppblåst hvis jeg spiser ting jeg ikke tåler så godt. Av det du spiser så reagerer jeg på grove knekkebrød (og andre ting med mye fiber), for mye frukt, for mye kunstige søtstoffer... Kan også bli dårlig av alle typer korn og belgfrukter. Det går helt fint med litt, men det har tatt tid å finne den balansen.

Har du mye luft i magen? Hender det at du må løpe på do rett etter et måltid?

Takk for svar! 

Sliter ikke med noen av problemene du spurte om, ingen ''rett på do-turer'' og ikke mye luft :( 

Jeg får vel bare prøve meg frem! 

Anonymous poster hash: 9bb34...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd low-FODMAP? Det kan godt hende at du reagerer på FODMAP'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...