Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakk om ansvarsfraskrivelse (og, nei, du trenger ikke spørre "Hva da?". Har du ikke forstått det til nå, så forstår du det aldri). Nesten litt fascinerende hvordan man kan bli over førti med en slik offermentalitet.

Jeg har ingen som helst offermentalitet på egne vegne.

Derimot syns jeg synd på henne som har så forferdelig vanskelig for å klare å bestemme seg selv.

Kunne jeg ha hjulpet henne i livet (og hun meg) så hadde det altså vært positivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spør igjen.

HVOR MANGE DAGER ER DET IGJEN FØR DU SKAL KUTTE HENNE UT NÅ?

Regner med at jeg setter grensa på førstkommende fredag i kl 17 - 18 tiden.

Skrevet

Regner med at jeg setter grensa på førstkommende fredag i kl 17 - 18 tiden.

Det er notert.

Skrevet

Jeg vil ha henne fordi jeg tror hun kan gi meg det jeg trenger.

Hvis hun bare vil det selv. Ellers er ikke jeg interessert heller.

"Alle" kan i bunn og grunn gi deg det du trenger, siden du tydeligvis går og innbiller deg at det bare er å endre personligheten til folk :filer: Kan du ikke bare finne deg et nytt offer? :popcorn:

Skrevet

"Alle" kan i bunn og grunn gi deg det du trenger, siden du tydeligvis går og innbiller deg at det bare er å endre personligheten til folk :filer: Kan du ikke bare finne deg et nytt offer? :popcorn:

Får se om det blir nødvendig først.

Jeg går ikke over bekken etter vann vettu.

Skrevet

Ikke over bekken, kanskje, men flerfoldige mil har du ingen problemer med. Eller vent. Hun må jo komme dit.

Skrevet

Gratulerer, igjen misset du poenget :klappe: Du kan ikke endre personligheten til folk!

Skrevet

Gratulerer, igjen misset du poenget :klappe: Du kan ikke endre personligheten til folk!

Nei, selvfølgelig ikke.

Det må hun altså velge å gjøre selv.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Det må hun altså velge å gjøre selv.

Jeg tror jammen jeg skal endre personlighet, jeg også.

DET GÅR IKKE AN!

Skrevet

Nei, men jeg har heller ikke gjennomført å kutte henne helt ut.Før nå (til uka).

Når var det endring i innstilling og oppførsel jeg siktet til. Har hun i løpet av tiden som har gått (1,5 år) vist noe som helst av forandring mot det du vil ha?

Nei, selvfølgelig ikke.Det må hun altså velge å gjøre selv.

Velge selv å endre personlighet?

Er det en grei sak mener du. Ikke å velge selv altså, men å gjennomføre forvandlingen?

Noe du har forsøkt selv?

Skrevet (endret)

Steinar; hvorfor vil du i det hele tatt ha noen som behandler deg sånn???????

Tolkningssak for dummies:

• - Steinar vil ha dama fordi hun er dame (oversatt til steinarsk: "har potensial og de rette egenskapene").

• - Dama vil ikke ha Steinar og har bedt ham dra til helvete/komme seg videre i livet (oversatt til steinarsk: "mangler riktig innstilling og oppførsel").

• - Steinar er solid, og derfor drømmemannen.

• - Dama er dum som et brød fordi hun ikke vil ha drømmemannen.

• - Når Steinar har presset hardt nok, mast lenge nok, gitt henne nok penger, strammet skrustikken tilstrekkelig og gått av og på toget mange nok ganger, vil hun innse hva som er best for henne.

• - Ettersom eneste tenkelige forklaring på at hun ikke vil ha ham, er at hun ikke forstår sitt eget beste, er hennes syn på saken lite relevant.

• - Steinar forstår ikke kvinner, fordi ingen menn kan forstå kvinner og intet menneske kan forstå et annet menneske, men han har ingen problemer med å kommunisere. Det har derimot tolkningsdama.

• - Steinar er unik og langt over gjennomsnittet intelligent, og trenger derfor ikke råd fra noen.

• - At mange av debattantene her har lykkes godt i kjærlighetslivet, mens Steinar fortsatt har til gode å ha en kjæreste, er ikke relevant.

• - Forklaringen på at mange her inne lever i lykkelige parforhold, er at de har feil mål og mangler Steinars opphøyede innsikt i hvordan verden og menneskene fungerer.

• - Bare lyset går opp for oss og vi får orden på målene våre i livet, vil vi alle sitte alene i vår egen boble og sende penger og sinte sms'er nordover.

• - Hvis noen uttrykker forståelse for at tolkningsdama ikke anser Steinar som drømmemannen, skyldes det at vedkommende er kvinnfolk, og de er som kjent ___________ (fyll inn en nedlatende betegnelse).

• - Det er ikke relevant at Steinar her inne fremstår som uhøflig, arrogant, selvopptatt, sutrete, selvmedlidende, ansvarsfraskrivende, flåsete, nedlatende, selvmotsigende, kverulerende, trangsynt, generaliserende, mannssjåvinistisk, humørløs, verdensmester i å misforstå, og alt i alt relativt menneskefiendtlig. Til tross for hans nærmere 15.000 innlegg her på forumet, vet vi nemlig ingenting om hvordan han er.

Håper dette var oppklarende og kan gi inspirasjon til videre studier på egenhånd.

Endret av Fønix
  • Liker 12
Skrevet

Endre personlighet...

Det er vel bare fjortisjenter (og sikkert noen voksne også) som gjør det en stund i begynnelsen av forholdet for å virke mer attraktive for en mann som de egentlig ikke passer med.

Og etterhvert så faller de tilbake til sin egen personlighet. Og da blir det krangling og så blir det slutt.

Nei, Steinar. Jeg tror ikke det der prosjektet ditt går.

Skrevet

Fantastisk oppsummert, Fønix. :klappe:

• Liker 2
Skrevet

[*]- Steinar er unik og langt over gjennomsnittet intelligent, og trenger derfor ikke råd fra noen.

Han er vel ganske enkelt genial. :ironi:

...og som de fleste så smarte har han ikke forstått at det er en veldig hårfin grense mellom genialitet og galskap!! :sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

Tolkningssak for dummies:

• - Steinar vil ha dama fordi hun er dame (oversatt til steinarsk: "har potensial og de rette egenskapene").

• - Dama vil ikke ha Steinar og har bedt ham dra til helvete/komme seg videre i livet (oversatt til steinarsk: "mangler riktig innstilling og oppførsel").

• - Steinar er solid, og derfor drømmemannen.

• - Dama er dum som et brød fordi hun ikke vil ha drømmemannen.

• - Når Steinar har presset hardt nok, mast lenge nok, gitt henne nok penger, strammet skrustikken tilstrekkelig og gått av og på toget mange nok ganger, vil hun innse hva som er best for henne.

• - Ettersom eneste tenkelige forklaring på at hun ikke vil ha ham, er at hun ikke forstår sitt eget beste, er hennes syn på saken lite relevant.

• - Steinar er unik og langt over gjennomsnittet intelligent, og trenger derfor ikke råd fra noen.

• - At mange av debattantene her har lykkes godt i kjærlighetslivet, mens Steinar fortsatt har til gode å ha en kjæreste, er ikke relevant.

• - Forklaringen på at mange her inne lever i lykkelige parforhold, er at de har feil mål og mangler Steinars opphøyede innsikt i hvordan verden og menneskene fungerer.

• - Bare lyset går opp for oss og vi får orden på målene våre i livet, vil vi alle sitte alene i vår egen boble og sende penger og sinte sms'er nordover.

• - Hvis noen uttrykker forståelse for at tolkningsdama ikke anser Steinar som drømmemannen, skyldes det at vedkommende er kvinnfolk, og de er som kjent ___________ (fyll inn en nedlatende betegnelse).

• - Det er ikke relevant at Steinar her inne fremstår som uhøflig, arrogant, selvopptatt, sutrete, selvmedlidende, ansvarsfraskrivende, flåsete, nedlatende, selvmotsigende, kverulerende, trangsynt, generaliserende, mannssjåvinist, humørløs, verdensmester i å misforstå, og alt i alt relativt menneskefiendtlig. Til tross for hans nærmere 15.000 innlegg her på forumet, vet vi nemlig ingenting om hvordan han er.

Håper dette var oppklarende og kan gi inspirasjon til videre studier på egenhånd.

Fantastisk! :skratte:

Skrevet

Hvem var det egentlig som fant på at dama skulle endre personlighet?

Fordi det var nemlig ikke jeg.

Det jeg har sagt, det er at hun må endre innstilling og oppførsel overfor meg.

Dette er altså IKKE det samme som å endre personlighet.

Skrevet

Endre personlighet...

Det er vel bare fjortisjenter (og sikkert noen voksne også) som gjør det en stund i begynnelsen av forholdet for å virke mer attraktive for en mann som de egentlig ikke passer med.

Og etterhvert så faller de tilbake til sin egen personlighet. Og da blir det krangling og så blir det slutt.

Nei, Steinar. Jeg tror ikke det der prosjektet ditt går.

Dette er en veldig vanlig oppførsel, tenker jeg.

Alle forsøker å sette godfoten fremover når de ønsker å oppnå noe med det selv.

Og som man har sagt i alle år; du kjenner ingen før du bor i sammen med vedkommende.

Skrevet

Hvem var det egentlig som fant på at dama skulle endre personlighet?

Fordi det var nemlig ikke jeg.

Det jeg har sagt, det er at hun må endre innstilling og oppførsel overfor meg.

Dette er altså IKKE det samme som å endre personlighet.

Men nå lurer jeg litt. Liker du hennes innstilling og oppførsel ellers? Er det altså bare den innstillingen og oppførselen hun har overfor deg du vil ha endret?

Skrevet

Men nå lurer jeg litt. Liker du hennes innstilling og oppførsel ellers? Er det altså bare den innstillingen og oppførselen hun har overfor deg du vil ha endret?

Jeg tror han liker alt ved henne med unntak av at:

- Hun nekter å snakke med han

- Hun lyver om at hun skal flytte til han

- Hun presser han for penger

Steinar har bare en litt merkelig måte å kommunisere på.

Skrevet

Den bekken tørket ut for 1,5 år siden. Så hvis du skal ha vann er du nok nødt til å få over den (men du trenger ikke gummistøvler, for den er knusk tørr!)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...