Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Må si jeg fikk en merkelig kommentar av en kollega i går. Hun er vel i midten av 20-årene, og mente at kvinner over 35 år ikke burde ha langt hår. Langt hår var ment for yngre mennesker, mente hun Selv er jeg 36 år og har laaangt hår. Kunne ikke falt meg inn å klippe meg. Er dette en vanlig mening blant folk? Bare undrer....
Gjest 1111 Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Hæ? Jaja, jeg skal i alle fall aldri klippe mitt hår, uansett hvor gammel jeg blir
tommeline Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Høres ut som en fiks ide hun har. Men jeg har jo et inntrykk av at mange kvinner klipper håret når de blir "voksne", kanskje fordi en del kortere frisyrer kan gi en mer damete look. Eller fordi de har hatt langt hår hele livet, og føler for en fornyelse for å føle seg freshere. Men det må jo være noe folk velger helt selv!
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 (endret) Ingen regler uten unntak, men jeg er litt enig med henne. De aller fleste på 35+ kler ikke langt hår. Ofte er håret pistrete, pluss det faktum at langt hår får ansiktet til å virke lengre (ikke alltid like heldig med tanke på at de fleste mister noe av rundheten i ansiktet). Noen kler det, de fleste gjør det ikke. Men jeg synes det hører til sjeldenhetene at jeg ser damer på den alderen med langt (løst) hår. Forresten.. Det beste eksemplet jeg vet om er hun gamle damen fra Hotel Cæsar. Hun ser så fin ut i serien, men i virkeligheten har hun alltid håret utslått :icon_neutral: Selv om hun selvsagt er mye eldre enn 35.. Endret 30. august 2005 av susanne
Gjest 1111 Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 Hæ? Jaja, jeg skal i alle fall aldri klippe mitt hår, uansett hvor gammel jeg blir ← Kan høres litt galt ut det der, for såklart skal jeg klippe håret mitt, bare ikke kort Og jeg må si meg enig, ser nesten aldri noen voksne damer med langt hår lenger, virker som om de fleste klipper det kort når de når en viss alder.
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2005 #6 Skrevet 30. august 2005 Synes ofte folk over 30 ser eldre ut når de har langt hår, men det får jo være opp til hvert enkelt menneske å bestemme hvordan de selv vil ha håret.
Ephemera Skrevet 30. august 2005 #7 Skrevet 30. august 2005 Jeg har akkurat passert 35 og jeg kan ikke se for meg at jeg noensinne kommer til å klippe meg kort!!! Jeg synes langt hår er finest på damer. Man kan kanskje klippe seg litt når man passerer 70...
sixx Skrevet 30. august 2005 #8 Skrevet 30. august 2005 Man kan kanskje klippe seg litt når man passerer 70...Næsj....min farmor hadde hår til knærne når hun døde som 90-åring.
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. august 2005 #9 Skrevet 30. august 2005 Så tullete... Moren min er snart 50 og ser kjempeflott ut med langt hår. Det er nok helt individuelt hva man kler. Kan ikke tenke meg at jeg skal klippe meg bare fordi jeg når en viss alder.
Fat Sally Lee Skrevet 30. august 2005 #10 Skrevet 30. august 2005 Mange damer på 35+ ser kjempefine ut med langt hår! Men som alt annet hår må det stelles, og jo eldre en blir, jo mer pleie krever håret. Nok fuktighet og farge er avgjørende for hvorvidt det ser bra ut eller ikke. For langt, pistrete og grått hår er ikke fint...
Mrs. K Skrevet 30. august 2005 #11 Skrevet 30. august 2005 Min opplevelse er at det handler om misunnelse. De som selv ikke kan få langt hår eller ikke har hår som er pent som langt vil ikke så gjerne at andre har det blikkfanget.
Lillesøster Skrevet 30. august 2005 #13 Skrevet 30. august 2005 (endret) Min opplevelse er at det handler om misunnelse. De som selv ikke kan få langt hår eller ikke har hår som er pent som langt vil ikke så gjerne at andre har det blikkfanget. ← Enig med deg. Da min venninne var 25 fikk hun beskjed av frisøren sin, som var like gammel, at hun var for gammle til å ha langt år. Det skal sies at hun hadde et langt fint lyst hår. Venninnen min ble usikker og la sin skjebe i hånden på frisøren. Frisøren klipte henne kort og farget det rødt. Fy fan, hun så plutselig ut som hun var 39. Jeg fikk sjokk, sa at hun aldri måtte høre på henne igjen. Heldigvis har hun spart håret sitt ut igjen. Jeg tror frisøren var sjalu. Det skal sies at min vennine også hadde vært kjæreste med henne nåværende mann. Endret 30. august 2005 av Lillesøster
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #14 Skrevet 30. august 2005 Mor klippet seg da hun fylte førti, det var hennes magiske grense. Noen kler det sikkert, men en god del ser ut som om de ønsker å tviholde på ungdommen lengst mulig ved å ha langt hår... så mange kler det ikke. Jeg vil ikke ha det når jeg er over tredve, så ettersom mitt hår vokser ektremt sakte harj eg begynt å spare
Gjest Embla s Skrevet 30. august 2005 #15 Skrevet 30. august 2005 Jeg syns ikke hårlengden har noe med alder å gjøre! Det kan godt hende at jeg objektivt sett kler kort hår bedre enn langt, men jeg LIKER å ha langt hår, jeg føler meg mer vel og mer meg selv med det. Og det er viktigere for meg enn hva andre måtte mene.
Mrs. K Skrevet 30. august 2005 #16 Skrevet 30. august 2005 Noen kler det sikkert, men en god del ser ut som om de ønsker å tviholde på ungdommen lengst mulig ved å ha langt hår... så mange kler det ikke. Nå er det jo ikke forbeholdt ungdommer å ha langt hår, så det har neppe noe med å tviholde å gjøre.
Catzy Skrevet 30. august 2005 #17 Skrevet 30. august 2005 Det er vel veldig individuelt. Pistrete halvgrått hår er ikke så lekkert, men tykt og velstelt hår er pent samme hvilken alder eieren har. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #18 Skrevet 30. august 2005 Jeg tror også dette har med forventninger til hvordan man skal se ut som litt eldre. Man ser på forrige generasjon, og tror man skal ende opp med å se sånn ut som gammel. Feks trodde jeg alltid da jeg var liten at alle gamle damer måtte ha kort hår med permanent og gå i blomstrete kjoler med forklær. Jeg trodde selv at jeg kom til å ende opp slik. Men de gamle holder jo bare på den moten som var da de var unge. Så når min mor blir gammel kommer hun til å kle seg på annen måte enn min bestemor. Og selv kommer jeg til å gå i andre klær og ha annen hårfrisyre enn min mor igjen. Vår generasjon er dessuten kanskje mer opptatt av å ikke måtte leve opp til stereotyper, så jeg tror mange flere kommer til å beholde det lange håret sitt, rett og slett fordi de selv har lyst! Men enig at for enkelte gamle kan det være lurt å klippe seg, siden noen eldre mister ganske mye hår. Da vil det bli veldig pistrete hår som blir igjen.
Gjest Emera Skrevet 30. august 2005 #19 Skrevet 30. august 2005 (endret) Jeg er 36 og har langt hår. Om det er pent med langt hår på voksne damer eller ikke, kommer an på så mye. Hvordan ansiktsform man har, hvordan håret er klippet, om det er grått i det osv. Selv synes jeg det er finest at langt hår er klippet opp litt, at det er en "frisyre," og ikke bare henger rett ned. Det kan "dra ansiktet sørover." Mitt hår er klippet skrått foran, det gir det mer "sprett." Det er også viktig å ta godt vare på håret sitt slik at det er friskt ut. Jeg har ikke langt hår fordi jeg desperat prøver å holde på ungdommen, som jeg så foreslått lenger oppe i tråden. Men ganske enkelt fordi jeg trives med det. Om det med å se eldre ut med langt hår; noen gjør nok det. Hvis man har en del rynker, kan det fort se ut som om ansiktet er eldre enn håret, og det blir en slags kræsj... Men jeg har også sett, som noen andre her skrev, at noen ser voksnere ut når de klipper håret kort. Som en tidligere kollega proklamerte da hun fylte tredve og klippet bort mesteparten av den lange, tykke manken sin: "kjærringa på over trædve ska itj ha langt hår!" Det driter jeg i, tenkte nå jeg.. Endret 31. august 2005 av Emera
sixx Skrevet 30. august 2005 #20 Skrevet 30. august 2005 Feks trodde jeg alltid da jeg var liten at alle gamle damer måtte ha kort hår med permanent og gå i blomstrete kjoler med forklær. De damene husker jeg også...de var kjempegamle....minst 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå