Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fly til Bangkok i februar, og vurderer å fly med Aeroflot siden det er det billigste alternativet. Noen som har flydd med de tidligere, hvordan er standarden, sikkerhet og slik? Er litt skeptisk med tanke på at det er ett russisk flyselskap med noe frynsete rykte:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet

Tror det skal MYE til før jeg setter foten i et sånt type fly!Det er den flytypen som topper ulykkesstatistikken hvert eneste år,tror jeg...Det er skikkelig gamle fly som det veldig ofte ikke er vedlikeholdsarbeid på,og iallefall ikke etter internasjonale regler.

Vet at mange fattige afrikanske land har kjøpt endel av de flyene,og folk der nede flyr ofte med livet som innsats.Kanskje en grunn til at det er billige billetter?...

Skrevet

Jeg hadde holdt meg hjemme dersom jeg ikke hadde hatt råd til å reise med et sikkert flyselskap - aldri i livet om jeg hadde satt mine ben i et Aeroflot-fly.

Skrevet
Tror det skal MYE til før jeg setter foten i et sånt type fly!Det er den flytypen som topper ulykkesstatistikken hvert eneste år,tror jeg...Det er skikkelig gamle fly som det veldig ofte ikke er vedlikeholdsarbeid på,og iallefall ikke etter internasjonale regler.

Vet at mange fattige afrikanske land har kjøpt endel av de flyene,og folk der nede flyr ofte med livet som innsats.Kanskje en grunn til at det er billige billetter?...

Lurer på om du kan dokumentere noe av dette ?

Hvor finner du den ulykkesstatistikken ?

.. og hvet du hva slags fly det er snakk om ?

Skrevet

Sier meg enig i de øvrige svarene her.

Jeg jobbet en gang som flyrenholder og var stadig inne i Aeroflot flyene.

Aldri i livet om jeg hadde ville kjørt et slikt.

De bar preg av dårlig vedlikehold. Gamle er de også.

Det knirket da vi gikk på gulvene..

Skrevet

Prøv å finne ut hvor ofte et Aeroflotfly styrter, sammenlignet med hvor mange som er på vingene hver dag. Ærlig talt, folkens. Regner med dere holder dere langt unna biler også, de har det med å krasje rett som det er. Og de fleste ulykker skjer i hjemmet, så flytt helst ut snarest :jepp:

Skrevet

Reiste med aeroflot for ca to år siden. Dårlig erfaring. Luktet FORFERDELIG i flyet, fluer i flyet, dårlig service...

Måtte vente 5-6 timer på flyplassen i moskva på det neste flyet mitt, og det var de lengste timene i mitt liv!!!! Overfylt, så vidt jeg fikk sitteplass, folk lå på matter på gulvet og sov. Hadde et par steder hvor de solgte mat, samme mat på alle de stedene (ferdige smørbrød og slikt), og jeg turte rett og slett ikke å kjøpe(er vanligvis ikke feig). Elendig service i tax free. Følte meg mer som en tyv, enn en kunde... :klø: :kjefte:

De ansatte på flyplassen var sure, og man føler at man er til bry...

Så ingen smile... Dette førte til at jeg ble veldig "sliten" og lei og i dårlig humør. Ødelagte endel av turen. Har ofte ventet mange timer på andre flyplasser, og da har jeg bare kost meg. Tatt handle/titte tur på tax free, satt meg ned på restaurant og spist, lest litt bok osv, og da har tiden gått veldig fort faktisk. Desverre ble det ikke slik med denne turen, og jeg kommer nok ikke til å fly aeroflot hvis jeg ikke er helt nødt en annen gang!!!

Sikkerheten vet jeg ikke noe om, men jeg kom meg ihvertfall trygt frem... :rosasmil:

Skrevet (endret)

Aeroflot ja! :ler: Fløy med dem til Bangkok for en del år siden, med mellomlanding i moskva.

Det første som skjedde da vi gikk ombordt i flyet, var at gulvet sank ned en ti cm, under hver fot, for hvert skritt vi tok. Betryggende! :ler:

Da vi gikk inn for landing så vi at en flapp på vingen var teipet sammen med gaffateip el, som fløy av, så flappen flagret vilt. Vi visste ikke om vi skulle le eller gråte, så vi fikk latterkrampe, og i det vi kom nær seteryggene foran oss (ingen satt der) klappet setene sammen! :overrasket::ler: Vi lo så vi grein!

Forøvrig er ALLE setene ulike!

Da vi skulle reise hjem igjen, skranglet flyet noe infernalsk under take-off, og det begynte å renne vann fra sprekker i taket. Folk satt sjokkerte, men vi hadde egentlig ikke forventet oss noe annet, så vi lo så vi grein da også. En stakar måtte sitte hele veien med kinesisk vanntortur, med dråper med vann som regelmessig dryppet ned i hodet på han fra den ene sprekken i taket som ikke lukket seg da skranglingen stoppet :klemmer:

Må si at jeg foretrekker singapore airlines, fremfor aeroflot, men herlighet, hadde det foreligget DEN MINSTE TVIL om at flyet ikke kunne frakte folk fra A til B, ville flyet ALDRI blitt sluppet opp i luften. ALDRI!!

Dessuten, så kan man nesten regne med at man blir så forsinket at man ikke rekker neste fly, så da får man et opphold på luksushotell på aeroflots regning. Jeg vet i hvertfall at jeg hadde aldri hatt råd til å bo på et hotell der doen var i marmor, dersom ikke noen andre betalte regningen. På den andre siden, kan man jo undre seg over hvorfor ikke luksushotellregningpengene (phu :fnise: ) ikke går til vedlikehold, men pytt, pytt.

Man kommer seg helt fint fra A til B, og man får en knakanes bra historie for resten av livet! ;)

Edit:

Vi hadde også en del timer i moskva før neste fly gikk (forsinkelse på ca 8 timer den ene veien, og rundt 4 den andre veien). Første gangen var det kveld, så da gjorde vi som man gjør i russland, vi drakk oss fulle :ler: På vei hjem igjen, var det mer påtagelig, som X-up sier, hvor sure folk som jobbet der var. Virkelig sure, og flesteparten av dem er jeg helt sikker på at var fulle, de stinket i allefall sprit. Men men, vi spilte hang man, og setningene ble mer og mer latterlige, så igjen, vi satt å lo så vi grein, hele opplegget var så absurd! :ler:

Endret av Rainbow Brite
  • Liker 1
Skrevet
Prøv å finne ut hvor ofte et Aeroflotfly styrter, sammenlignet med hvor mange som er på vingene hver dag. Ærlig talt, folkens. Regner med dere holder dere langt unna biler også, de har det med å krasje rett som det er. Og de fleste ulykker skjer i hjemmet, så flytt helst ut snarest :jepp:

Når de ikke har sikkerhet i høysetet så hadde jeg aldri i livet satt meg på et slikt fly .. Sikkerhet er et must overalt ellers i arbeidslivet - HMS er nr. 1 på alle møteagendaer .. Hvorfor skal jeg gå på akkord med sikkerhet når jeg skal ut og fly?

Skrevet (endret)

Jeg har flydd med Aeroflot minst ni tur-retur-reiser, og har ingen dårlige erfaringer med flyene. Dvs - jeg var ikke videre imponert de første par gangene (rundt 96-97, men de siste årene har flyparken blitt godt oppgradert. Åpne hyllesystemer har blitt gjort om til skap (riktignok ikke europeisk standard), setene sitter helt fast (tidligere kunne de dyttes framover), etc. Flybesetningen er russisk, enkelt og greit - de er sannsynligvis verdens koseligste privat, men i gamle sovjet trengte de ikke vise mye service, og sånn er det fortsatt i det offentlige. En annen ting er at mange nordmenn på flytur (og kanskje særlig til Russland) drikker seg snydens og/eller klager på hver minste lille ting, så jeg skal ikke se bort fra at de rett og slett er ekstremt lei av det. Russere er genrelt mer høflige, selv om de ikke nødvendigvis smiler hele tiden.

En annen ting - nå vet jeg ikke hvordan det er i forhold til Bankok, der ville jeg nok vært mer skeptisk, men de flyene som går til og fra Norge, blir sjekket før avreise fra Norge, og må dermed være godkjent i hvertfall en plass.

Ang frynsete rykte. Såvidt jeg vet har ikke flyene som går i utenrikstrafikk vært i noen flere ulykker enn alle andre (har jeg hørt - har dessverre ikke noen statistikk som viser det, men syns jeg hører om SAS og lignende flyselskaper hver gang noe går galt). Derimot har innenriksflyene merket Aeroflot hatt problemer innimellom. Noen av disse er flys om andre flyselskaper har kjøpt opp, men så ikke hatt penger til å male over... Det ødelegger mye.

Kommer definitivt til å fly Aeroflot igjen (med mindre Norwegian begynner å fly på fulltid, og viser seg å være billigere enn Aeroflot).

Edit: Det er trangt på en del av Aeroflot sine fly. Litt dårlig beinplass, og bordene er for langt fra setet foran sånn at man får det i magen. Det kan være et problem på lengre turer.

Endret av Vannmelon
Skrevet

Jeg har følgende tips:

1) Sett av ca. kr. 8000,- til flybilletter t/r.

2) Vær fleksibel hvis mulig, f. eks. reise/komme hjem på en onsdag

3) Ikke søk fra Norge. Søk fra en nærliggende europeisk by og kjøp en billig billett til denne byen med f. eks. Norwegian, RyanAir e.l. Du bør finne billetter dit for 500,- t/r siden du er tidlig ute. Du må beregne god tid og håndtere bagasjen selv når du bytter i denne byen. Men hvis det er akseptabelt så åpner det seg en helt ny verden med billige billetter fra gode selskaper, følgende eksempler er mulig i februar:

Fra London:

Thai Airways (NonStop) $1200

Fra Frankfurt:

Thai Airways (NonStop) $1300

Singapore Air $1300

Fra Stockholm:

Finnair $1200

Fra Dusseldorf:

LTU (NonStop) $1200

Jeg ville definitivt prøvd å gå for NonStop med Thai! :)

Prøv en skikkelig søkemotor, f. eks. KAYAK:

http://www.kayak.com/

Den graver fram mye billig ;)

Lykke til!

Gjest Trolletrine
Skrevet
Lurer på om du kan dokumentere noe av dette ?

Hvor finner du den ulykkesstatistikken ?

.. og hvet du hva slags fly det er snakk om ?

Dokumentasjon finnes på nettet,Toro.Hvis du som meg er over snittet interessert i fly,googler du sikkert mye forskjellig også.Blant annet forskjellige ulykkesstatistikker,ulike flytyper som blir brukt i de forskjellige land osv.Verre enn det, er det nemlig ikke :)

Forøvrig brukte jeg i innlegget endel ord som "jeg tror" osv,nettopp for å slippe å svare kverulerende folk som deg.Trådstarter spør om jeg/vi som leser dette,ville fløyet med dette flyselskapet,og på bakgrunn av hva JEG har lest meg til,så var svaret net.Ikke verre enn det,eller? ;)

Skrevet

Jeg har flydd med Aeroflot haugevis av ganger, og jeg har aldri opplevd noe verre enn umoderne farger på interiøret i flyet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville ikke reist med dem, men brutter og dama reiste til Thailand med dem. De sa det ikke var den mest behagelige reisen, men det duger.

• 1 måned senere...
Skrevet

Standard, service og visa versa er muligens ikke veldig bra. Men dere som er redd for sikkerheten. Fakta er at på sine internationale flygninger så har Aeroflott ikke hatt en eneste dødsulykke siden begynnelsen av 60 tallet faktisk. Så de som påstår at det er stor risk for å dø finner ingen fakta som vil bygge opp under det på internationale flygninger. Russiske fly som har styrtet i utlandet har vært fra andre Russiske flyselskap ikke Aeroflott

Skrevet

JA! Fly med Aeroflot!

De har fått mange nye maskiner og ryddet masse opp internt.

Fly billig når du kan :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Skal fly til Bangkok med Areoflot i februar og har sjekket litt rundt på sider som evaluerer fly mht sikkerhet, service osv, og Aeroflot rankes like "høyt" som SAS og Norwegian.

• 3 uker senere...
Skrevet

hei jeg kom akkurat fra 3 ukers opphold i thailand. hvor jeg da tok aeroflot. Flyene har trange sitteplasser, lukter vondt/dårlig luft, sure og ikke service folk som jobber der, gamle fly, ikke tv. Ambefaler det ikke!!!!!!!! på veien hjem så var omtrent alle av de 20 vi dro sammen med som hadde hengelås på koffertene da var låsene klippet opp og verditing stjålet, og det hadde sjedd mens jeg fløy med aeroflot, aldri ta det flyet betal heller noen tusen lapper ekstra.

Skrevet
Aeroflot rankes like "høyt" som SAS og Norwegian.

Surprise, du kan ikke ha gjort grundige undersøkelser. Det er uendelig forskjell på Aeroflot og SAS/Norwegian.

SAS og Norwegian rankes heller ikke likt.

Skrevet
hei jeg kom akkurat fra 3 ukers opphold i thailand. hvor jeg da tok aeroflot. Flyene har trange sitteplasser, lukter vondt/dårlig luft, sure og ikke service folk som jobber der, gamle fly, ikke tv. Ambefaler det ikke!!!!!!!! på veien hjem så var omtrent alle av de 20 vi dro sammen med som hadde hengelås på koffertene da var låsene klippet opp og verditing stjålet, og det hadde sjedd mens jeg fløy med aeroflot, aldri ta det flyet betal heller noen tusen lapper ekstra.

Det med at koffertene blir brutt opp og ting stjålet har desverre to av mine venner som fløy med aeroflot også opplevd.... Utrolig frustrerende!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...