Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. NBA

Snapchat i 4 klasse. 10 åringer

Jeg fikk Facebook da jeg var 18. Selv så seint blir jeg meget klein over hva jeg skrev på veggen min. Vi er ikke utviklet nok til å håndtere noe så varig i tenårene.
  3. Luna Llena

Klarer du å være ærlig?

Nei, men det er fordi jeg ikke viste det. Har du kjæledyr ?
  4. Du stiller litt vanskelige spørsmål når det gjelder tid, for akkurat som du skrev at du har dårlig samvittighet for at du ikke forsto at han var syk, før det hadde gått veldig langt, har jeg slitt med samme. Sliter ennå litt med det. Forstår ikke at jeg ikke forsto langt tidligere, men det kom så snikende. Først ved at han bare virkert litt sliten og lettirritabel, og det var ikke rart en gang, for vi hadde hatt en del å sti med. Jeg var sliten jeg også, så at han var det, naturlig! Innimellom var han også som før. Lo, spøkte, var veldig kjærlig og fin. Så ble det liksom mer og mer av at han hadde dårlig tålmodighet, var irritabel og ville være i fred. Jeg følte at han distansert seg fra meg, og jeg trodde han kanskje ikke var så glad i meg lenger. At han rett og slett hadde mistet følelser, eller at han synes at familielivet ikke helt var noe for ham. At det var mye stress og lite kos, og noe han angret på. At han på en måte ønsket å være fri og singel igjen. Jeg håpet på at det kun var fordi han var sliten. Jeg hadde som nevnt forståelse for at han var sliten. Det hadde vært så mye styr så lenge. Flytting, oppussing, få to barn på kort tid og et eldre søsken som innimellom var svært sjalu. Det var ikke rart at han var sliten. Men det ble ikke bedre av at jeg forsøkte å la ham få mer hvile, bare gradvis verre, og jeg som sto med mer og mer alene var så preokupert med alt annet at jeg ikke reflekterte så mye som jeg burde ha gjort. Var på en måte i min egne travle boble, der jeg tok meg av barn, hus, og nærmest alt, for å gi ham ro, og kjente på stadig økende irritasjon i forhold til at han ikke bidro stort, og så ofte var mutt. Sa at han enten fikk skjerpe seg, eller flytte ut. Var han ikke glad i meg lengre, så var det ikke slik at jeg skulle tviholde på ham. Jeg var såret og sliten av at han var slik, og forsto overhodet ikke at han ble mer og mer deprimert. For det var så travelt, og jeg var så sliten selv. Stupte i seng på kvelden. Tenkte ikke. Ikke annet enn at jeg kjente på at jeg var skuffet og lei meg. Orket ikke tenke på det heller ofte. Jeg forsto ikke at noe annet var galt før han begynte å rote med hukommelsen. Kunne si at jeg hadde sagt noe han hadde sagt, eller gjort noe han hadde gjort. Eller han benektet at han hadde sagt eller gjort noe, selv om jeg visste at han hadde det. Først trodde jeg faktisk at han gjorde det for å rote med hodet mitt. Få meg til å tro at det begynte å rable for meg. Eller at det var svært dårlig spøk. Sett i etterkant hadde han da blitt gradvis verre rundt ett år, men det gikk så i rykk og napp, med gode dager innimellom, og jeg hadde så gradvis vendt meg til at han var "sliten" og ikke til å regne med. Etter at han begynte å rote slik gikk det imidlertid fort nedover, og det tok da ikke så lang tid før jeg forsto at han ikke tullet eller forsøkte å være ufin, men at han faktisk ikke husket ting. Da forsto jeg at han var syk. Så klart at jeg ikke skjønte hvordan jeg hadde oversett det så lenge. Jeg forsøkte da å få ham i behandlingen, men han var jo ikke syk! Ble motvillig med til lege, som forsto hvorfor jeg dro ham dit, men det var nytteløst når han ikke ville innse selv. Da jeg skjønte at han var syk følte jeg på at da måtte jeg være der for ham og støtte ham, og han fikk enda mer ro og fred, i håp om... Han ble bare verre! Gode stunder ble få. Han var stort sett mutt, urimelig, eller sov. Det var ikke mulig å ta ting opp med ham. Det ble helt idiotiske samtaler. Det var jeg som var syk, ikke ham! Første psykose kom kanskje 3-4 måneder etter. Det han sa ga ikke mening. Han var sint og redd, men ikke fysisk truende. Andre ikke lenge etter, og han ble fysisk. Holdt meg inntil veggen, og slo meg i ansiktet. Så gikk han og la seg. Da han våknet på morgenen gikk han mutt forbi meg, før han bråstoppet og så på meg. På blåveisen. "Har jeg gjort det?" spurte han. Da jeg bekreftet det falt han helt sammen og sa "Jeg skal gå til lege og psykolog. Hva du vil!" Det gjorde han en stund, tok medisin også, men så følte han seg litt bedre og sluttet. Medisinen gjorde ham døsig, og han "ville ikke forgifte kroppen sin". Dessuten var han frisk igjen! Det raste rett utenfor igjen. Skremmende fort. Jeg sa til ham og lovet meg selv at dersom han en gang til ble fysisk ville jeg ringe politiet og få dem til å hente ham. Det ville ikke skje sverget han. Han hadde kontroll. Ikke lenge etter kom fire politimenn og hentet ham. Han hadde ikke kontroll! Min vakt var over. Det var andre som da tok over ansvaret. Kampen etterpå ble som allerede fortalt lang. Helt ferdig blir den aldri. Han kan aldri igjen tenke at han er 100% frisk, og ikke bry seg om helsen. Han sover strukturert, spiser strukturert, trener strukturert, og må alltid passe på. Han vet hva som står på spill. Det er ingen av oss som klarer dette en gang til. Anonymkode: 3c2ee...4d2
  5. Problematisk. Anonymkode: 92045...2f7
  6. Jadzia

Forrett eller dessert?

Dessert! Alltid dessert!
  7. Brunhilde

Forrett eller dessert?

Som regel foretrekker jeg forrett og hovedrett. Spesielt hvis det er en resturant som er kjent for god mat.
  8. AnonymBruker

Handlevognen er lastet med:

Uer er en flott fisk... Anonymkode: 5b9a1...703
  9. Guidet Kvinne

Forrett eller dessert?

Du skal spise toretters middag; hovedrett og enten forrett eller dessert. Du kan ikke velge treretters. Hva velger du: forrett eller dessert? (Jeg vet at det kan komme an på nøyaktig hva som serveres, men er ute etter mer generell preferanse).
  10. Der jeg jobber bruker vi å samle inn ved runde år, bryllup, fødsel og når noen slutter. Med unntak av fødsel hvor det blir gave til barnet gir vi alltid gavekort som kan brukes på alle Thon eide storsentre.
  11. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1280146-rådyret-spiser/?tab=comments#comment-23459228 Nei, nå tuller du fælt....
  12. bondekone

Bondekona ønsker flere til gards

Fikk aldri svart deg på denne! Spennende med positiv test! Når skal du sette inn? Ja, håper virkelig sommeren.kan inneholde en spire❤ jeg har troa, føler meg sikker på at det var en tilfeldighet. Klart jeg kommer til å være ekstra nervøs, men ikke uholdbart vil jeg tro.
  13. AnonymBruker

Rådyret spiser

Til dere andre: Skal prøve med netting! Anonymkode: 52b8a...383
  14. AnonymBruker

Sommerhytta 2019

Auda, dette er ille. Jeg har ikke sett alle episodene, men syntes uansett noe virket «off» når KK vant. De hadde uansett langt i fra den fineste hytta/uterommet, synes jeg. Anonymkode: 66d6e...13c
  15. AnonymBruker

Hvorfor i helvete får vi sosial angst?

jeg reflketerer mye ja. men tenkende mennesker er faktisk jævla kjedelige. Anonymkode: 8e547...081
  16. FruN

Fortell noe skikkelig uinteressant!

Deilig Det visste jeg ikke! Det er sånn jeg hovedsakelig har spist det og, men suppe/grøt er namnam det og
  17. AnonymBruker

Rådyret spiser

Det har du ikke noe med Anonymkode: 52b8a...383
  18. #Rasshøl

Hva er det stusseligste du får servert som dessert?

Hermetisk frukt, med spray krem. Og sukkerbrød fra Berthas, hermetisk ananas og spray krem. 🤢
  19. AnonymBruker

Bortskjemt barn i 50%

Vi lever ikke i middelalderen lenger. Gi no barnet litt skjermtid, ellers kan du risikere at barnet synes du har vært en dårlig forelder senere i livet. Slutt å sammenligne din egen barndom i gamle dager med hvordan barn skal være i dag. Det er en helt ny tid i dag. Barn er smartere enn du tror, vet du! Anonymkode: ad307...d57
  20. AnonymBruker

Sverige kveles økonomisk av innvandringskostndene

Det kommer nok etter i Norge også. Over TRETTI prosent av alle innbyggerne i Oslo, består faktisk av innvandrere, og dette antallet kommer jo selvfølgelig bare til å øke og øke... Anonymkode: a5ebd...c85
  21. AnonymBruker

Paradise Hotel 2019 - Spoilertråd

Ser ut som Severin tråkker over streken neste uke, så da ser jeg for meg at Severin og Bettina blir ett finalepar. Hvem det andre finaleparet er, er ikke godt å si. Håpet TIX skulle vinne hele greien :-(( Anonymkode: bdcd3...99f
  22. AnonymBruker

Hvorfor føler jeg meg så fanget?

Jeg blir utrygg når jeg er bare blandt fremmede og dette har forverret seg bare med årene. Føler de har baktanker, jeg vet de ikke har det, men føler jeg blir offeret i de fleste situasjoner. De eneste jeg stoler på er mamma, mine søsken og familien min, noe jeg finner jævla kjedelig. Mister liksom helt kontrollen om jeg blir med fremmede, for å bli kjent eller noe. Er dette typisk for Asperger? Kan man regne med å alltid føle seg litt fanget pga den diagnosen? Anonymkode: a82d6...030
  23. bjelle bjelle

AAP-innstramminger: – Folk kastes ut i ingenting

Du har ikke fulgt med i timen. Nå mister man AAP, *før* man er ferdig avklart.
  24. AnonymBruker

Rådyret spiser

Netting og f.eks henge noe som lager lyd i nettingen. Anonymkode: 24b06...9e2
  25. Hoppetaujenta

Klarer du å være ærlig?

Jeg skal. Ser du på dyreparkenprogram i reprise på tv for tiden?
  26. NBA

Ørjan Burøe

Det er ikke showet hans som gjør ham omtalt. Og selvfølgelig har det innvirkning, for dersom alle tenker som deg tjener han jo masse. Han har trakassert kvinner over en lav sko i mange år, samt kommet med grove trusler om ødeleggelse av karrieren deres dersom de sier fra om det. Han har tross alt Elden som forsvarer, og hvem var den siste uskyldige som hadde Elden som forsvarer?
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...