Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. AnonymBruker

    Hva bør jeg gjøre? Hun driver med sugardating

    Hun dumper deg, så tar hun deg tilbake mot at du skal godta ting du ikke står for moralsk og som vil vare i lang tid. Hva ville du anbefale en venn i samme situasjon? Anonymkode: 3f262...589
  3. AnonymBruker

    Mer gunstig med høyrentekonto enn aksjefond?

    Det vet jeg, men den skattesatsen er ganske høy. Tenkte at det kanskje var tryggest å sette mesteparten på høyrentekonto, ettersom noen av sparemålene mine har kort horisont og det er mye uro i verden akkurat nå Jeg sparer uansett i fond også, men vurderer å prioritere høyrentekonto. Anonymkode: 3e3a9...517
  4. William_S

    Straffedømt og politiattest.

    Du trenger ikke uttømmende eller utvidet politiattest for å bli sykepleier.
  5. Da jeg fikk vite at mitt barn var utsatt for mobbing, og at det hadde pågått i 2 år, ble det månelyst, for å bruke det uttrykket. Hadde først en lang samtale med barnet, på barnets premisser. Kontaktet så rektor,lærer og foreldrene til mobberen og forlangte møte dagen etter. Var krystallklar på at mobbingen opphørte umiddelbart, forlangte 9a sak, og informerte om at dersom dette ikke nå stoppet ville jeg dra det langt, om så var at mobber måtte bytte skole. Til skolen sa jeg at hvis de ikke imøtekom mine krav, ble det statsforvalter, eventuelt rettslig, og at mitt barn ikke kom på skolen før mobber ba om unnskyldning, med lovnad om at det ikke skulle skje mer. Dersom mobber ikke hadde bedt om unnskyldning, eller skolen/foreldre ikke hadde fått slutt på mobbingen, hadde mitt barn blitt holdt hjemme, de kunne truet med barnevern så mye de bare hadde villet, jeg vet at jeg har loven på min side. Anonymkode: 71a2a...1e1
  6. AnonymBruker

    Helg og unger 😅

    Vi har alltid gjort ting sammen i helger, vi har årskort på badeland så har vært mye det, ellers hotellturer, skogsturer, trampolinepark osv Anonymkode: 3ca2f...769
  7. AnonymBruker

    Noen som jobber på NTNU?

    Ja, stillingsstopp har jeg sluttet å reagere på selv. Anonymkode: 1efe4...150
  8. Du tenker riktig. Fond til langsiktig sparing (15 år), sparekonto til kortsiktig sparing. Men du kan få bedre enn 4,75 altså. Sjekk på https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/
  9. Dette, TS. Om du ikke ønsker å gå "all in" med reseptbelagt tretinoin med en gang, vil du også få resultater med retinol. Jeg vil forøvrig anbefale serum med retinol og C-vitamin i stedet for en krem med disse ingrediensene, da serum er mer spesifikt innrettet mot å behandle spesifikke hudtilstander. I en krem ofrer du noe av effektiviteten til de aktive ingrediensene på bekostning av bl.a. fukt, så det er bedre med en egen fuktighetskrem i tillegg som gir masse fukt. En godt fuktet hud vil alltid framstå som glattere og mer spenstig. The Ordinary og The Inkey List er hudpleiemerker som har produkter med aktive ingredienser til en rimelig penge. The Inkey List er bedre på fukt enn TO, mens TO har et bedre utvalg av retinolserum. Du kan fint kombinere produkter fra de to merkene. Husk at det er svært viktig å være nøye med solbeskyttelse på dagtid, ettersom bruk av aktive ingredienser gjør huden mer solsensitiv. Du bør bruke minst faktor 30 nå, og øke til faktor 50 til sommeren. Det er også viktig at du bruker nok solkrem (2 fingerlengder ), og at du påfører med jevne mellomrom dersom du oppholder deg utendørs over lengere tid. Du trenger også en mild og effektiv rens, da vann alene ikke er tilstrekkelig til å fjerne solkrem. Oljerens eller dobbeltrens er mest effektivt. Når det gjelder retinol, bør du starte på en lav konsentrasjon og heller øke etterhvert som huden venner seg til virkestoffet. Du vil ikke få bedre eller raskere effekt ved å starte med en høyere konsentrasjon. Tvert i mot risikerer du å skade huden hvis du går for hardt ut med aktive ingredienser. Det samme gjelder C-vitamin. Det finnes ulike former for C-vitamin, noen mer "potente", men dermed også potensielt mer irriterende. Her kan du også starte med en lav konsentrasjon eller en mildere variant, og heller øke etterhvert. C-vitamin brukes på morgenen etter rens og før fuktighetskrem og solkrem. Både retinol og C-vitamin bør innføres gradvis. For retinol er det tilstrekkelig med 2 ganger i uka de første 4-6 ukene. C-vitamin kan du bruke litt oftere, det kommer an på konsentrasjon og type C-vitamin. Når man innfører aktive ingredienser i hudpleierutinen, vil huden ofte få et økt behov for fukt. Det er derfor nødvendig med en god fuktighetskrem både morgen og kveld. Det er viktig at du gjør en patch test før du begynner å bruke aktive ingredienser. Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet, og vent i minst 24 timer. Dersom det ikke oppstår noen reaksjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Dersom det oppstår irritasjon ved bruk i ansiktet, bør du slutte å bruke produktet. Om du ønsker forslag til rutine og produkter er det bare å si fra
  10. Det er jo nettopp dette med bilen TS spør om - "Hva ville dere gjort og er jeg urimelig som holder tilbake her"? Dessuten forstod jeg det som at hun ikke husker om hun faktisk har sagt dette og dermed kan ha gjort det. Min mann benytter seg også ofte av hersketeknikker ifm krangler og er en veldig karismatisk type, flink til å prate, vet akkurat hvor han skal stikke for å såre meg og kan definitivt være veldig nedlatende, men det er jo ikke uvanlig å benytte seg av de verktøyene en har når man er sint og krangler. Vi har egentlig et godt forhold og samarbeider som regel godt selv om vi har krangler av og til. Regner med han er såret og derfor sier ting ut av frustrasjon. Han føler vel et stort behov for den bilen og har tydeligvis ikke vært flink til å spare penger selv. Kjenner derfor sikkert mindreverdighetskomplekser og/eller sjalusi av at hun nå er gjeldsfri og har bil samt mye penger i fond, og han ikke har klart det samme. Slike følelser blir en sint og ufin av. Kanskje det er han som burde ta en prat med terapeut og at det ikke nødvendigvis er et par-problem men noe han må jobbe med i seg selv. Nå vet jeg ikke hvordan forhold TS og mannen har utenom akkurat denne krangelen og om de krangler mye ellers. Det å dele bil er uansett en veldig vanlig årsak til mye krangling. Flere har sagt at de undrer seg hvorfor min mann og jeg ikke er skilt enda siden vi deler bil. For mange menn er dette med bil omtrent et grunnleggende behov og det kan være det er veldig sårt for ham å ikke ha sin egen og han føler seg enda mer underlegen.
  11. William_S

    Stusser på ny ansatt

    Det vet vel egentlig kun sjefen om hun har et lønnstilskudd eller ikke. Nav kan dekke deler av lønna.
  12. Høyde: 158 cm Startvekt for denne tråden: 67,9 Mål før sommeren: ... kg April 2024 17. april (1) 67,9 kg ( Startvekt) 26. april (2) 64,7 kg (- 3,2kg) Mai 2023 03. mai (4) -- kg (-kg) 10. mai (5): -- kg (-kg) 17. mai (6) -- kg (-kg) 24. mai (7) -- kg (-kg) 31. mai (8) -- kg (-kg) Juni 2023 07. juni (9) -- kg (-kg) 14.juni (10) -- kg (-kg) 21. juni (11) -- kg (-kg) 28. juni (12) -- kg (-kg) Total vektnedgang: -3,2 kg
  13. AnonymBruker

    Vi som skal ned i vekt før sommeren 2024

    Anonym og flau Startvekt fra tidligere: 78,8 Høyde: 169 cm Startvekt for denne tråden: 68,2 kg Mål før sommeren: 63 kg Endelig mål: 60 kg Erfaringer fra tidligere tilsier at jeg trives desidert best mellom 58 og 63 kg, så jeg er egentlig happy så lenge jeg er innenfor der April 2024 5. april (0) 68,2 kg 12. april (1) 67,3 kg (-0,9kg) 19. april (2) 67,6- kg (+0,3kg) 26. april (3) 66,7 kg (-0,9kg) Mai 2024 03. mai (4) -- kg (-kg) 10. mai (5): -- kg (-kg) 17. mai (6) -- kg (-kg) 24. mai (7) -- kg (-kg) 31. mai (8) -- kg (-kg) Juni 2024 07. juni (9) -- kg (-kg) 14.juni (10) -- kg (-kg) 21. juni (11) -- kg (-kg) 28. juni (12) -- kg (-kg) Vektnedgang i denne tråden: -1,5kg Total vektnedgang: 12,1 kg Back in business! Jeg har vært bade sta og målbevisst så det er deilig å se at det går riktig vei igjen 😊 Det gir helt klart motivasjon til fortsettelsen! Jeg har spist godt og hatt gode treningsøkter. Kjenner nok litt på at jeg har holdt på med nedgang lenge nå og det skal bli veldig deilig å gå over på vedlikehold til sommeren. Det har jeg bestemt meg for å gjøre uansett hva vekten havner på før jeg går ut i ferie. Dette er en endring av livsstil så jeg må lære meg hvordan jeg kan vedlikeholde på en god måte, men også overganger fra hverdag til ferie og tilbake. Jeg øver meg også veldig på måtehold ved utskeielser slik at jeg koser meg med litt, men ikke ender opp med et fullstending ukontrollert inntak av alt jeg kommer over i skapet. Denne helgen er det planlagt litt festligheter, men det blir også mye aktivitet. Golfbanen har åpnet for sesongen og vi skal spille masse golf! Det er ikke høyinnstensitetstrening, men det innebærer mange timer ute og mange skritt. Pleier å få ganske mye treningspuls underveis, men hovedsakelig fat burn zone og litt cardio zone. Det aller beste nå for tiden er at jeg virkelig kan se fruktene av all innsatsen. Jeg kan se tydelig forskjell i speilet på kroppen, i ansiktet, på hendene... Jeg føler meg så uendelig mye bedre og mer komfortabel i mitt eget skinn! Derfor har jeg denne uka unnet meg litt nytt undertøy og jeg har kjøpt meg et par nye bikinier i forberedelse til sommeren. De satt veldig fint og jeg håper så inderlig at jeg har pondus nok til å gå på stranda i bikini til sommeren ❤️ Jeg har dessverre gjemt meg bort i badedrakter med shorts og/eller tunika utenpå de siste somrene... Jeg skal spare på alt jeg skriver ned her og beholde det slik at jeg kan lese ved en senere anledning om jeg trenger en påminnelse på hvor nedtrykt jeg var da vekten ble for høy. Anonymkode: 206c3...3f9
  14. AnonymBruker

    Gult blåmerke som ikke forsvinner.

    Ingen? Anonymkode: 7ea75...2f3
  15. AnonymBruker

    Kan lage rund sjokoladekake av en pk Toro muffins?

    Du bør ha to pakker, da går det fint. Anonymkode: ba1b5...fca
  16. Er dette på innlandet? Isåfall hvis det er en jeg tenker på. Så tenker jeg du ikke skal bekymre deg. Alle vet jo hvordan han er. Er det han så har jeg uansett ikke hørt låta. Men hadde jeg hørt han synge noe sånt. Ville iallefall jeg sett han som enda mer patetisk og dustete enn jeg i utgangspunktet tenker om han. Prøver fortsatt hardt å være 20år... Anonymkode: 0114c...392
  17. AnonymBruker

    Helg og unger 😅

    Mine er like gamle som dine. Aktiviserer svært sjeldent. Men det er mye barn her vi bor, og de leker og holder på hele dagen. Ellers gamer de 🤷🏼‍♀️😄 Anonymkode: f9e51...177
  18. AnonymBruker

    Nå skyter snart boligprisene fart igjen

    Hvor var dette? Bare lurer, tror på deg! Anonymkode: 61959...7d5
  19. Orly

    Saraaemiliee på instagram

    Herlighet, det er flere som har sagt det samme, tenker du alle lyver?
  20. AnonymBruker

    Helg og unger 😅

    Sett de i arbeid hver gang de klager unødig på kjedsomhet og hold dere til de koselige delene av helgeplanene dere har sagt at dere skal gjøre. Anonymkode: e86f3...be0
  21. Svava

    Israel og Gazastripen

    Du skriver jo igjen at Iran deeskalerte konflikten. Realiteten er at Iran førte til oppblussingen av konflikten med å delta i planleggingen av terrorangrepet i Israel. Videre avfyrte Iran et av histories største angrep med over 300 missiler og droner mot Israel. Israel svarte med kun et fåtall missiler mot militære mål i Iran. Hvilket part er det som deeskalerer? Skal man forvente at land godtar angrep som fører til over tusen døde og potensiale til å drepe ytterligere uten tilsvar? Som vist til tidligere så ville ikke gruppen som gransket UNRWA se på bevis om enkeltpersoner av personvernhensyn. Da kan man spørre hvordan de kunne vurdere tilknytning til Hamas.
  22. Å være ond lønner seg ikke i det lange løp det gir bare en kortvarig "glede" .Prisen du må betale blir med "renter " og smerte i samvittigheten for den ondskap du utfører og handler etter...En dag skal du stå til regnskap for ditt liv. Velg heller å tilgi , være god og gjøre det rette Anonymkode: 686d8...b77
  23. Hoppetaujenta

    Dagens lille innrømmelse...

    ...og nå har jeg laget en sunn og grei handleliste og så unner jeg meg litt luksusleveranse på døra i morgen en gang.
  24. Orly

    Saraaemiliee på instagram

    Det er jo godt kjent at negative tilbakemeldinger forsvinner
  25. Kan man bli lykkelig av piller? Noen som vet?
  26. Jeg ville heller tenkt cluster B personlighetsforstyrrelse, kanskje spesifikt BPD. https://psykiater.no/personlighetsforstyrrelser/#:~:text=Cluster B Personlighetsforstyrrelser%3A&text=Frykter forlatthet og opplever pågående,oppførsel%2C ofte knyttet til stress. Anonymkode: 87781...494
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...