Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. AnonymBruker

Ghosting, ignorering, oversett av dater, ff, fwb etc:

Ja, på en måte. Jeg datet en fyr, og datingen gikk etterhvert over i at han kun sendte meldinger sent på kvelden/nattestid. Det fortsatte til det bare ble veldig sporadiske booty calls, og da svarte jeg bare kort og avvisende og til slutt slettet ham overalt. Flere måneder senere tar han kontakt igjen. Jeg svarer ikke, og det kommer så flere meldinger hvor han unnskylder seg for hvordan ting ble, og at han datet flere samtidig og var rotete. Så får jeg ny melding med spørsmål om jeg vil ta et glass vin, så en middag osv. (forsøkte seg tydelig på "ordentlig" date). Han driver fortsatt og går inn på storyen min på instagarm og greier, ett år senere. Jeg svarte ikke på noe, og har det fortsatt ikke. Dater en annen fyr nå jeg er blitt sammen med som er mye kjekkere, mye mer interessant og ikke noe flaky. Denne andre karen var jeg ikke så gira på i utgangspunktet, selv om han syntes han var Guds gave til kvinnen. Så det skjer, men uansett, han kunne like godt latt være. Er en grunn til at det ikke fungerte første runde, det er det alltid. Anonymkode: 40ce8...370
  3. Jeg tok operasjon 5 mnd etter fødsel. Fikk beskjed om at jeg ville miste melka, så plsneb var egentlig å vente i ett år. Meen, lillebror nektet brystet totalt da han var 2 mnd, og etter ytterligere forsøk i 4-5 uker ga jeg opp å prøve puppen mer. Da bestilte jeg time (privat), og fikk operasjon måneden etterpå. Dersom du skal amme så må du avvente. Du kommer til å miste melka, og det blir ikke greit for baby dersom hun/han ikke har avvent puppen. Anonymkode: e5f9d...c08
  4. AnonymBruker

Hvilken lege skal jeg gå til?

Enig! For ikke å si farlig! Selv om pasienten ønsker en kikkhullsundersøkelse av kneet betyr ikke det at undersøkelsen nødvendigvis er fornuftig - bare potensielt farlig med risiko for kjipe komplikasjoner. Nytte - risiko må alltid vurderes! Anonymkode: 392cc...032
  5. Surikatt

metteask.blogg.no

Det er noe som heter budsjett og spare opp en buffer til uforutsette utgifter. Virker ikke som hun tenker så langt. Da går man fort på en smell.
  6. Helt enig. Laphroaig hadde passet veldig bra til en drage. Selvfølgelig hadde han fått lov til å ha den i stuen, så lenge bourbon ble byttet ut med ordentlig whiskey, det hadde vært mitt eneste krav. Dét, og at jeg også kan ha en spesiell greie stående fremme, sånn som Darth Vader-figuren som også er en telefon, og som snurrer på hodet og lager pustelyder når den "ringer". Anonymkode: d44a0...0be
  7. AnonymBruker

Tvilsom oppførsel av eks

Hærregud ! Vær forsiktig. Kommer han med trusler også ? Hvis ikke så kan det være att han er redd for å tape ansikt ? Eller att han føler seg litt teit/såret/avvist pga bruddet og vil ta igjen ? Menn og kvinner takler brudd på forskjellige måter. Men det skal ikke være sånn att du skal ha bruddet hengende over deg til evig tid heller. Åsså er det jo litt dumt fra han sin side også HVIS dere skulle finne tilbake til hverandre.(man forandrer seg med årene liksom) Anonymkode: 89b01...bc2
  8. Flesteparten av familien min har tatt det heilt fint. Min mor var veldig glad på mine vegne over at eg stolt nok på ho, og bestemora mi vart nærmast henrykt. Far min tok det ikkje like greitt, han synes heile saka er klein og nekter å møte forloveden min, på grunn av at ho er ei dame. Farfaren min veit ikkje at eg er lesbisk heller, til tross for at vi møtes ukentlig, sidan har er veldig imot homofile. Anonymkode: 383bb...3f9
  9. Den som kommer med slike uttalelser kan umulig ha hatt baby. Personlig har jeg aldri vært så sliten, utmattet og hatt så stort søvnunderskudd som når barna var babyer. Moren er gjerne våken om natta og ammer også. Men far skal tas hensyn til, for han JOBBER må vite! 🙈 Anonymkode: 5eba1...ea5
  10. Jeg skjønner at det er vanskelig å skulle gi noen en sjanse når økonomien i firmaet er begrenset. Stat og kommune er, i alle fall i sine visjoner, flinke til å vurdere/ansette kandidater som har ulike former for utfordringer. Nå er jo ikke kollegaen til ts diagnostisert med en sykdom som tilsier at hun skulle ha mye fravær, så vidt jeg forsto. Hun er i utgangspunktet en normal arbeidstaker som enten har hatt uflaks, eller kanskje har "vondt i viljen". Det vet vi jo ikke. For de som er i kontakt med nav ifbm sykdom så burde det være en mellomting mellom dagens ordning hvor man enten er i arbeidstiltak (helfinansiert av Nav) eller får seg jobb (helfinansiert av arbeidsgiver). En egen mer dynamisk ordning, utenfor egen- og sykemeldingsordningen, burde kunne eksistert, slik at flere bedrifter kunne vært mer inkluderende ved å gi folk fast jobb, men ikke lide for mye hvis vedkommende har litt fravær. Det er jo ikke alle typer utdanninger og erfaring som kan benyttes i kommune eller stat heller. Ja, som jeg skrev over så er enkelte bedrifter ikke økonomisk solid nok til dette. Men det er jo likevel en utbredt norm i norsk arbeidsliv hvor man blir sett ned på og avvist om man har fravær, uansett hvor stor eller liten bedriften er. Det er ofte en uskreven regel, at både hull i cven og en historie med fravær fører til direkte avslag. Det var et veldig ledende spørsmål, men nei, jeg hadde sikkert ikke satt pris på det. Og jeg sier ikke at din arbeidsgiver konkret har ansvar for å omfavne mennesker som kan ha mye fravær. Men jeg føler jeg må påpeke at de fleste bedrifter er avhengig av at de ansatte møter på jobb. Da er vi igjen tilbake til spørsmålet "hvem skal ansette de som blir mer syk enn andre?". Nå sto det ingenting om at ts sin kollega har en diagnostisert sykdom eller ikke. Men hvis vi snakker om de som er ufør, men ønsker å jobbe, så har du jo rett i det. Likevel kan man ikke alltid passe på å bare være syk når man har fri. Da blir det jo samme problem igjen, hvem er villig til å ta sjansen? Det virker som at kollegaen har hatt uflaks og vært mye syk. Alternativet er jo skulk, eller en kronisk sykdom ts ikke vet om. Hvis hun vil jobbe 100% er nok det lite sannsynlig? Enn om dette bare er for en periode, og at kollegaen aldri har opplevd så mye sykdom på så kort tid før? Hvordan vet ts at hun ikke klarer mer enn 70%? Det er jo ikke snakk om en varig redusert arbeidsevne her. Det er mange som har dårligere immunforsvar enn normen, uten at man kan sette en diagnose eller gå i behandling for det. I tillegg har man de som er foreldre til syke barn, eller bare vanlige barn som jo er syke ganske ofte, eller er partner med noen som er kronisk syke, og får mye av byrden hjemme. Skal de også bli "diskriminert" på lik linje med de som er mye syke selv? Skal "vi andre" gå ut i fra at dette er sånn personen er, og sånn vil det være? Altså, alt dette er komplekse spørsmål, jeg har ikke noe svar på dem selv. Poenget mitt er at det er trist at man dømmer noen for fraværet sitt. Noen dømmer dem som person, andre dømmer dem som for dårlige arbeidstakere. Jeg synes i alle fall at ts ikke har noe grunnlag for å dømme sin kollega, hun vet ikke om det er snakk om uflaks, dårlig helse, dårlig arbeidsmoral, lite motivasjon etc. Det kan være så mye, men jeg sporer lite empati i de første innleggene i tråden. Det eneste ts ser er noen egenmeldinger, og mener da at kollegaen ikke har selvinnsikt (selv om kollegaen kanskje ikke kjenner seg igjen at hun er en person med mye fravær). Endringer starter ofte med holdninger og måten vi tenker på. Kanskje er det kollegaen som trenger en holdningsendring, hva vet jeg. Uansett bør man tenke seg om før man dømmer noen. Anonymkode: 5ecfe...406
  11. nomore82

Barnet mitt får ikke være med!

Det er en god løsning. Og da en foreldrer som er ydmyk og innrømmer feilen sin - for så å spørre pent. Da blir man fort mer vellvillig til å finne en løsning.
  12. Alle handlinger har konsekvenser
  13. Det er det jeg er redd for. Derfor jeg håpet noen hadde erfaringer. Det er jo også noe med miljøgifter som er lagret i fettvev, som ikke er bra for babyen. Så jeg skulle gjerne visst litt mer om dette. Melkeproduksjonen kan jo også bli hemmet sterkt av lite mat. Anonymkode: 99cee...ae8
  14. Helt greit. Jeg har fylt opp huset med så mye rare nerdeting, noe må jo han også få lov å ha.
  15. AnonymBruker

Hvordan ta menspraten?

Du kan fint snakke med gutter om hvordan mensen er for jenter/damer, hva mensen er og hvordan man påvirkes av det. Det er nok av menn som er livredde når damene har mensen og som ikke vet noe om det. Her har de hatt mye om det i barnehagen. Det er nok store variasjoner på dette rundt om i landet. Anonymkode: 117c2...c65
  16. Kanskje ikke, men da må man heller stemme eller jobbe for en politikk som i ennå større grad ivaretar de som helt eller delvis utenfor arbeidsmarkedet. Det kan faktisk ikke være slik at det bare skal være arbeidslivets ansvar å plukke opp de som har lav evne til å produsere, kanskje tvert imot; Skal vi har velferdsordningene mange tar for gitt i dag er vi også avhengige av et arbeids- og næringsliv med god evne til produksjon (og dermed skatteevne). , Det er mulig, men jeg forholder meg til de reglene man har i dag, der man eventuelt er uføre etter en viss grad. Er man f. eks. 50% ufør, så har sakkyndige vurdert det dithen at man har 50% restarbeidsevne som kan benyttes i arbeidslivet. Det finnes jo faktisk ganske mange arbeidsplasser med deltidsstillinger. Nei, ingen har noen garantier, men det er nettopp derfor det er så viktig å "spare" ordningene til man virkelig trenger dem. For unge i butikkyrker og lignende så handler det som oftest ikke om alvorlig sykdom, men ofte litt for lav terskel til å bruke egenmelding. Anonymkode: cfba2...825
  17. Jeg har sett verre, såpass hadde jeg tålt (heller den enn 30 caps...). Jeg bor ikke i et utstillingslokale eller et interiørblad, jeg bor i et hjem som skal speile dem som bor der. Dessuten må jo en sånn vetorett i tilfelle gå begge veier, og det er det ikke sikkert jeg er så interessert i...
  18. Hva er dette "noe som egentlig ikke stemmer da?" Skjønner forresten samboeren din godt. Du skal selvfølgelig få lov til å ha besøk av faren din, men det er din samboer sitt hjem også så det minste du kan gjøre er å spørre ham.
  19. Neinei det er ikke så ille. Pappa mente samboeren min bestemte for mye når det gjaldt meg og hjemmet vårt så han glefset til samboeren min og kjeftet litt på han. Så pappa mener samboer er litt dominerende. Så syntes samboer det var ekkelt å få han imot seg for pappa er ganske dominerende selv. Derfor føler samboer det er anstrengt og at han må gå på tå når pappa er her. Men jeg tror ikke pappa går rundt og bærer nag et halvt år etterpå. Men jeg vet jo ikke. Men det er derfor jeg mener de må fikse opp! Men han er ikke interessert. Samboer altså. Pappa vet ikke at samboer er så stressa, og jeg har ikke sagt det heller. For jeg risikerer at samboer blir sur pga sladring og det gidde jeg ikke. Ts Anonymkode: a90e7...a2a
  20. AnonymBruker

Bra betalt med kort utdannelse

Tusen takk for tips! Har kjøpt abonnement på Sykepleie + ,- veldig bra side! Anonymkode: dbb64...a95
  21. AnonymBruker

Ville du hatt HIV eller flere barn ?

Barn! Håper på en til Anonymkode: b8a1c...870
  22. Hvordan skal en kle seg da? Jeg gidder ikke bruke niqab for å slippe unna menn som prøver seg. Er den som er i et forhold som må holde seg til de reglene som han/hun har satt med sin partner ikke en utenforstående, uavhengig av om den utenforstående legger an på en.
  23. Indigoiris

4 åring som har mye utagerende/vill atferd hjemme

Hehe, han er jo ikke generelt slem da. Det er tydelig noe som plager han, og i dette tilfellet tror jeg at det har med familiesituasjonen og forandringene å gjøre. Vi trenger bare veiledning på hvordan vi kan håndtere det. Det var en veldig fin mann jeg snakket med på familievernkontoret i sommer, og tenker at jeg skal få snakket mer med han, og håper på mer veiledning der. ❤️
  24. Hoppetaujenta

Jeg har aldri....

Der er vi dundrende enig, mia! Jeg har faktisk aldri kjøpt en pose ostepop i hele mitt liv.
  25. Det spørs jo hvor aktiv man er på Facebook. Hvis man så og si aldri poster noe, ikke har lagt ut noe og ikke bruker Facebook aktivt, så er det forståelig at man ikke poster om forholdet der. Men hvis min partner brukte Facebook aktivt, men hadde en motvilje mot å sette oss som i forhold der, så hadde jeg vært skeptisk. Anonymkode: a8b7b...807
  26. AnonymBruker

Våkner midt på natten. Får ikke puste

Våkner du mellom klokka ca. 04 og 05? Da kan det være lungesykdom fordi du på dette tidspunktet har den dårligste døgnpusten. Gå til lege. Anonymkode: 77b49...455
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...