Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Meretejensen

    Uføretrygd

    Hvor mye du vil tape er det ingen her som kan svare på, men er man for syk til å være i jobb så er dessverre tap av økonomi noe man bare må akseptere.
  3. jukkapalme

    Dagens lille innrømmelse...

    Har åpnet helgens første cola og innrømmer at det var sabla godt.
  4. Daria

    The Daria diaries

    26.04: 19 lest, ingen kjøpt. Svaret på hvor mange viste seg å være tre (hva skal jeg straks kommme tilbake til) - og nå er spørsmålene igjen aktuelle... Brynjulf Jung Tjønns diktsamling Kvit, norsk mann om å vokse opp som adoptivbarn i Norge er sterk lesning. Jeg har lest nok anmeldelser til at det ikke burde overraske meg, men jeg blir likevel nesten litt sjokkert over alt folk faktisk sier og gjør - jeg trodde bedre om mine medmennesker (men husker også min vgs-venninne, født og oppvokst i Norge med pakistanske foreldre, fortalte om den eldre damen som så henne spise matpakken sin på bussen og var så overrasket over å se at hun spiste brunost...). Det aller mest hjerteskjærende er der hvor han forteller at han ble funnet på en togstasjon to år gammel og avsluttet diktet med linjene då eg kom på barneheimen / kunne eg dei koreanske orda for / mamma og pappa. Tenk over hva det innebærer og kjenn hvordan det treffer i magen... Sigrid Undset i dag er en samling artikler, i utgangspunket foredrag, fra et seminar i anledning Undsets 100-årsdag - den oppdaterte tittelen ville være Sigrid Undset i 1982... Det er mest merkbart i Ebba Haslunds bidrag om kvinnesyn og feminisme i relasjon til samfunnet - det er en oppdaterig av et foredrag hun holdt på 50-tallet, og det hadde nok vært modent for ennå en oppdatering. Resten føles litt mer tidløst (selv om de fleste sikkert ville vært skrevet annerledes i dag), fra en katolsk prest om Undsets katolske samtidsromaner til en psykoanaytiker om far/datter-forhold i romanene. Jeg koser meg, og blir minnet om at det fortsatt er mye Undset jeg ikke har lest... Espen Haavardsholms Besøk på Ekely handler (selvfølgelig) om Munch - herr M. - og den som besøker ham er Dorothy, en ung studine som melder seg som modell. Det er krig i landet, og den store mester er gammel og skrøpelig, mens Dorothy deler hybel med en venninne og lefler litt med motstandsarbeid. Til å begynne med liker jeg det veldig godt, både malestundene på Ekely og glimtene fra hverdagslivet i Oslo, men det blit litt gammel mann/ung kvinne-klisjé etterhvert. Scenene mellom Dorothy og venninnen Kari skurrer litt også, både i dialog og samspill, jeg mistenker at det skal skrives på kontoen for eldre mannlig forfatter (og antydngene om lesbiske tendenser mellom dem, helt uten at det har noen funksjon for eller belegg i handlingen for øvrig, føles bare spekulativt og veldig sett med et mannlig blikk).
  5. AnonymBruker

    Mer gunstig med høyrentekonto enn aksjefond?

    Ja, jeg har fått med meg at det er utsatt skatt 🤷🏼‍♀️ Anonymkode: 3e3a9...517
  6. Carabilla

    Nina Sprell Levende

    Bare jeg som synes det blir for dumt å føle seg mer moralsk å reise til California fremfor Florida pga politikk...seriøst? Hele USA er en farse når det kommer til politikk og jeg hadde ikke satt mine bein der om jeg hadde fått turen gratis engang. Vet at Nina og BE er forkjempere for Lgtb+ men seriøst, det er så mye møkk i hele det politiske systemet i USA, så de burde boikottet hele drittlandet. Men de støtter barnearbeid og slaveri for å kunne kjøpe ræl fra Temu og Aliexpress, men er fagforeningsfolk...dobbeltmoralen lenge leve sier nå jeg😬
  7. AnonymBruker

    Hvor mange barn har du?

    Har 2. Ønsket oss 4, men etter å ha opplevd hvordan barnehage og skole fungerer så ble det med 2. Anonymkode: 2e61e...667
  8. Frøken Globus

    carolinebergeriksen.no

    Hoff, skikkelig survete oppførsel ja!
  9. AnonymBruker

    Har fått time på Rikshospitalet. Trenge hjelp!

    Som du ser rettet jeg opp det jeg skrev feil. Nemlig at du tar feil når du skriver flytoget er dobbelt så raskt som vanlig tog. Det er det ikke. Flytoget er overpriset og eneste grund til å velge det er om det er lenge til neste avgang med VY. Du kan ikke ha kjørt kollektiv i Oslo siste mange årene når du insisterer på slik feilinformasjon. Anonymkode: d8734...1d5
  10. ZarahSweet

    Menn og chatting i forhold

    Kommer an på hva type chat da🤷🏻‍♀️ Er kun med hverandre det er flørting, seksuelle undertoner og sexting. Med andre menn er det om hverdagslige ting eller hobby relatert🤓
  11. strawberry88

    Barn alene hjemme

    Etter to måneder i 1.klasse, så var hen hjemme alene 2-3 timer, 5-6 dager i måneden. Ordnet seg brødmat, lekte eller så tv
  12. Hvis nabolaget er godt med gode folk så vil du finne anledninger til en ordentlig hils uansett. Er det et dårlig nabolag med lite åpenhet og kanskje klikker, så vil det ikke hjelpe med de bollene. Mao vil det ikke utgjøre noen stor forskjell. Men være den som hilser og smiler , så har du gjort ditt. Anonymkode: 99805...9fb
  13. AnonymBruker

    Ønsker å endre farge på sengegavl

    Den har en god del knapper, gitt! 100 % polyester vil jeg tro. Minner om denne her, og tror det er samme merke også. https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/sengegavler/lyngen-sengegavl/ Anonymkode: 2d8f3...544
  14. panzerpølsa

    carolinebergeriksen.no

    Disse to burde ikke få lov til å promotere helse og livsstil. Walking is not cardio er siste stikk fra han i den mørke kjelleren. Han som var tidenes dårligste form og utførelse på det meste han gjør, trener små barn og aldri egentlig kommer med noe av verdi når det kommer til trening og livsstl. Om det er bare for å provosere? Antagelig. Men mer uproff blir man vel ikke.
  15. AnonymBruker

    Hva slags høflighet forventer du fra menn?

    Han høres ut som drømmemannen:-) En som virkelig BRYR SEG OM, tar vare på partneren sin. Håper dere blir gamle sammen. Anonymkode: e8f15...eaf
  16. Det var dette jeg hadde tenkt å foreslå. Edinburgh krysser av på de punktene som Ts nevner.
  17. AnonymBruker

    Uføretrygd

    Nei, for det er lett og bevise at en person er 40% syk og ikke 30% syk…. jeg fatter faktisk ikke hvordan en selv kommer fram til fasiten her. På en god dag eller en dårlig dag? I januar måned eller juni måned? Anonymkode: 30616...55a
  18. Wald86

    Sophie Elise

    Da må det skje ganske snart, gitt at termindato er 03.05. Doulaer er også med på planlagt KS, hvis noen mener det tyder annen vei. Jeg vet at de med planlagt KS kan få ekstra oppfølging når det nærmer seg, ved redsel for at fødsel skal starte før satt dato. Men vanligvis tas det en ukes tid i forveien, så da må det nesten skje i dag. Tas som regel på morgenen. SE AS får maks oppmerksomhet rundt dette. Kjent stil. Spekket med spons og reklame. Født med spons i panna.
  19. https://www.dagbladet.no/nyheter/fjernet-sider-fra-filofaksen/65780767
  20. AnonymBruker

    Hva er det greit å kaste i naturen?

    Tar alt med hjem. Frukt fra utlandet er godkjent importert som mat, men kan være bærer av parasitter eller sykdom vi ikke ønsker å ha i norsk natur. Tror det samme gjelder norsk frukt, som kan ha sykdommer vi ikke ønsker ut i naturen, men der er jeg usikker Anonymkode: 1a7ad...653
  21. AnonymBruker

    Har fått time på Rikshospitalet. Trenge hjelp!

    Og de dekker heller ikke billigste måte. Man får dekket x antall kroner per kilometer, og det er en egenandel som trekkes fra. Så man får ikke mange kronene igjen. Å ta taxi og tro man skal få igjen noe kan man bare glemme. Med mindre sykehuset har rekvirert. Viktig å bestille fly gjennom pasientreiser. Anonymkode: 393db...132
  22. AnonymBruker

    Barn alene hjemme

    Hvor gamle var barna dine når de gikk hjem fra skolen og var hjemme alene 2-3 timer? Hva gjør barna i denne tidsperioden? Anonymkode: 8e3bd...76e
  23. Hvis vi skal fortsette å gi etter for føleri i saker så vil det sende ut uheldige signaler til utlandet og folk som vil prøve å komme hit på uærlig grunnlag. Vi må tåle at det av og til vil være ubehagelig å opprette lover som er laget for å beskytte landet. En annen ting er at det virker som om enkelte innvandrere som kommer hit ikke trives om de ikke får ting tilrettelagt for kulturen/religionen fra sitt opprinnelige hjemland. For de som føler at det å ta til seg norske verdier og levemåte strider for mye med hva de kan leve med bør heller flytte. Vi skal være tolerante, men ikke naive og dumme.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...