Gå til innhold

Elektroniske sigaretter


Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det lov å innføre elektroniske sigaretter med nikotin til norge . Disse avgir bare vanndamp og rammes ikke av røykeloven . Hvordan vil dere som er mest motstandere av røyking stille dere til at det er lov å røyke disse inne på restauranter og møter og butikker , ja overalt ?

Eksempel på e sigarett :

http://esig.dinstudio.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da helt greit hvis de ikke lukter vondt som sigaretter. Og disse må da være litt geniale for røykere som vil slutte. Slik jeg forstår det inneholder de ingen av de farlige stoffene, kun nikotin?

  • Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Min mor og far har slike. Jeg måtte innføre de for dem og tollen så på meg som sinnsyk. Jeg synes disse er helt ok!

Skrevet

Det er da helt greit hvis de ikke lukter vondt som sigaretter. Og disse må da være litt geniale for røykere som vil slutte. Slik jeg forstår det inneholder de ingen av de farlige stoffene, kun nikotin?

Eller for røykere som vil røyke inne om vinteren , argumentet for å ikke røyke vanlige sigaretter inne må da være passiv røyking .Ikke lukta , da kommer alt det andre og , parfyme og svette og you name it ....

Ja kun nikotin og den går rett i røykeren .

Skrevet

Min mor og far har slike. Jeg måtte innføre de for dem og tollen så på meg som sinnsyk. Jeg synes disse er helt ok!

Okei, er de fornøyd ? Er dette inngrodde røykere (sånn som meg ) og røyker de nå mindre vanlige sigaretter ?

Gjest Heloise
Skrevet

Men "røyken" som kommer ut av den varer ikke lenge. Og den væsken man må bruke for å få den til å "ryke" er ikke lett å få tak i. Det er faktisk nesten helt umulig :P

Skrevet

Men "røyken" som kommer ut av den varer ikke lenge. Og den væsken man må bruke for å få den til å "ryke" er ikke lett å få tak i. Det er faktisk nesten helt umulig :P

Det blir vel lettere nå , tror du ikke det kommer en nettbutikk rettet mot det norske markedet nå som det faktisk er lovlig .

  • Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Okei, er de fornøyd ? Er dette inngrodde røykere (sånn som meg ) og røyker de nå mindre vanlige sigaretter ?

Min far har sluttet å røyke (mer eller mindre 100%) men ville ha de kun fordi det var artig. Muttern røyker ikke mindre vanlige sigaretter. Jeg tror begge to har glemt av de fancy duppedittene nå egentlig. De må jo lades, fylles, slutter å ryke, etc. Mye stress med de. Men artige en liten stund. I følge min mor er det ikke i nærheten av en "vanlig" sigarett (naturlig nok).

Gjest Heloise
Skrevet

Det blir vel lettere nå , tror du ikke det kommer en nettbutikk rettet mot det norske markedet nå som det faktisk er lovlig .

Det har vært lovlig i andre land, og ikke på britiske eller amerikanske sider har jeg funnet den væsken. Det har andre brukere klaget på også, så noen laget en egen oppskrift på væsken - Den har min far foreløpig ikke testet. Synes de er litt slappe. Det står ingen informasjon i pakken om at røyken forsvinner og at det er egen væske for røyken. Det var etter mye leting på nett typen min klarte å finne det ut...

Skrevet

Men Helo, nå som det er på det norske markedet, kommer det kanskje flere typer? Kanskje noen er litt bedre enn de du kjøpte? :)

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg kjøpte det fra England der det allerede var lov, og av et "bra" merke med maaaaange forskjellige varianter ute allerede :) Så det er ikke det som er problemet. Problemet er at produsentene glemte den dumme lille rykevæsken :fnise:

Skrevet

Det har vært lovlig i andre land, og ikke på britiske eller amerikanske sider har jeg funnet den væsken. Det har andre brukere klaget på også, så noen laget en egen oppskrift på væsken - Den har min far foreløpig ikke testet. Synes de er litt slappe. Det står ingen informasjon i pakken om at røyken forsvinner og at det er egen væske for røyken. Det var etter mye leting på nett typen min klarte å finne det ut...

Hmm, ok . Men jeg må jo bare kjøpe en da . Særlig for å "røyke" på pub . Å gud, jeg er altfor glad i i tirre folk .

Skrevet

Hmm, ok . Men jeg må jo bare kjøpe en da . Særlig for å "røyke" på pub . Å gud, jeg er altfor glad i i tirre folk .

hihi må skaffe meg en selv. røyke i klasserommet ftw!

  • Liker 1
Skrevet

Mannen min har slike. Enkelte av dem lukter ganske ille, og jeg irriterer meg faktisk over at han tar dem fram når vi sitter på restaurant. Tror han har en barnslig glede av at folk tror han bryter røykeloven. (Han sluttet å røyke for mange år siden og bruker bare disse uten nikotin).

Vi var på festligheter i helga og da gikk jo sigaretten skikkelig på rundgang. "Alle" ville prøve. Bruker an det for å slutte med ekte røyk synes jeg det er flott! Bruker man dem på den måten min mann gjør syne jeg det er litt nerd.

Skrevet

Jeg så et par som røyket på sånne da jeg var i USA nylig, og det så jammen dummere ut enn vanlig sigaretter (og røyking er noe av det mest usexy som finnes allerede).

Men om det ikke lager lukt eller er sjenerende for omgivelsene så synes jeg det er ok, selv om jeg synes det er fint sånn som i dag at det er begrenset hvor man kan røyke. Det er fordi jeg ikke ønsker at barn skal se folk som røyker overalt, for uansett hva vi mener og tror blir de påvirket av det de ser.

Skrevet

Mannen min har slike. Enkelte av dem lukter ganske ille, og jeg irriterer meg faktisk over at han tar dem fram når vi sitter på restaurant. Tror han har en barnslig glede av at folk tror han bryter røykeloven. (Han sluttet å røyke for mange år siden og bruker bare disse uten nikotin).

Vi var på festligheter i helga og da gikk jo sigaretten skikkelig på rundgang. "Alle" ville prøve. Bruker an det for å slutte med ekte røyk synes jeg det er flott! Bruker man dem på den måten min mann gjør syne jeg det er litt nerd.

Jeg er jo nerd , Sheldon Cooper er et av mine forbilder .

Gjest Gjesten
Skrevet

Nå er det lov å innføre elektroniske sigaretter med nikotin til norge . Disse avgir bare vanndamp og rammes ikke av røykeloven . Hvordan vil dere som er mest motstandere av røyking stille dere til at det er lov å røyke disse inne på restauranter og møter og butikker , ja overalt ?

Eksempel på e sigarett :

http://esig.dinstudio.no/

Hvor har du fått det i fra at det er lov å innføre til Norge igjen nå ?

Skrevet

Jeg er jo nerd , Sheldon Cooper er et av mine forbilder .

Mannen min er også nerd, og han er HOT! (Men nerde-siggene er ikke sååå hotte..)(heller ikke Sheldon Cooper, selv om han er meget fornøyelig)

Skrevet

Mannen min er også nerd, og han er HOT! (Men nerde-siggene er ikke sååå hotte..)(heller ikke Sheldon Cooper, selv om han er meget fornøyelig)

:) (wow, min første smiley)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...