Gå til innhold

Elektroniske sigaretter


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en slik på www.totallywicked-eliquid.no pluss noen smaker med nikotin. Fungerer utmerket for meg. Sluttet helt med vanlige sigaretter etter over 25 år uten problem.

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sånn :)

Trodde ikke det var lov, men dette var jo en gledelig nyhet. Det er jo nesten som å røyke vanlig og det uten at det plager andre!

Folk som kommer til oss spør om vi har slutta fordi det ikke lukter røyk her lenger. Har prøvd å bruke den på utesteder, men der sier de nei fordi de ikke helt hva det er.

Jeg satt også inn en ampull uten nikotin (får dem med masse forskjellige smaker, eple, jordbær, osv), men det hjalp ikke fordi det kom jo "røyk" ut av den.

Noen av dem lukter, men det er fordi noen typer er tilsatt mer tobakksmak enn andre. Derfor vil det lukte litt røyk. Setter jeg inn eplesmak så vil det være en svak eplelukt i rommet. Nesten som duftlys. Ikke verre enn det.

Hadde alle røyket el-sigarett så ville hele problemet med røyking på offentlig steder vært løst. I tillegg er den "sunnere" enn vanlig røyk fordi den kun inneholder nikotin og ikke det andre som er farlig, tjære osv.

Jeg er mye bedre i pusten og har ikke så lyst på vanlig røyk lenger. Det hender jeg tar en hvis jeg fester, men jeg går mer og mer bort fra det. Det er mine ikkerøykende venner glade for :)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har sånn :)

Trodde ikke det var lov, men dette var jo en gledelig nyhet. Det er jo nesten som å røyke vanlig og det uten at det plager andre!

Folk som kommer til oss spør om vi har slutta fordi det ikke lukter røyk her lenger. Har prøvd å bruke den på utesteder, men der sier de nei fordi de ikke helt hva det er.

Jeg satt også inn en ampull uten nikotin (får dem med masse forskjellige smaker, eple, jordbær, osv), men det hjalp ikke fordi det kom jo "røyk" ut av den.

Noen av dem lukter, men det er fordi noen typer er tilsatt mer tobakksmak enn andre. Derfor vil det lukte litt røyk. Setter jeg inn eplesmak så vil det være en svak eplelukt i rommet. Nesten som duftlys. Ikke verre enn det.

Hadde alle røyket el-sigarett så ville hele problemet med røyking på offentlig steder vært løst. I tillegg er den "sunnere" enn vanlig røyk fordi den kun inneholder nikotin og ikke det andre som er farlig, tjære osv.

Jeg er mye bedre i pusten og har ikke så lyst på vanlig røyk lenger. Det hender jeg tar en hvis jeg fester, men jeg går mer og mer bort fra det. Det er mine ikkerøykende venner glade for :)

Glimrende , jeg må få meg en sånn . Det høres bra ut .

Skrevet

Glimrende , jeg må få meg en sånn . Det høres bra ut .

Denne har jeg. Der slipper man knapp og det blir mer som en vanlig røyk. Fin er den også :)

  • 6 måneder senere...
Gjest Berit
Skrevet

Fikk mine fra www.damper.no rett før helgen. Har ikke røst vanlige sigaretter siden, helt genialt :)

Gjest Hannee
Skrevet

Det er bra at det kommer et fremskritt! Det jeg har lest her høres veldig bra ut. Jeg er astmatiker og er svært plaget av røyk, så håper at dette kan gjøre det bedre :)

Kan noen svare på noen spørsmål?

Hvor mye damp kommer det, og hva slags damp er det? Hvis man for eksempel sitter i et kott, et lite rom eller i en bil, vil det komme ut mye damp når dører åpnes?

Skrevet

Snakker om nerd, her er det jo stort potensiale. Burde gå an å putte inn en blåtannsender og ordne kontakt med mobilen, kanskje publisere på blogg eller Twitter automagisk når man tar seg en blås. Nesten så jeg vurderer å begynne å røyke selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Har bestillt de her, er det noen som har brukt de?

Prøver igjen:

www.dealextreme.com/p/quit-smoking-usb-rechargeable-electronic-cigarette-with-6-refills-29044?r=75742298

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, ok . Men jeg må jo bare kjøpe en da . Særlig for å "røyke" på pub . Å gud, jeg er altfor glad i i tirre folk .

Jeg hørte akkurat om en mann som røykte 30-40 rullings om dagen, og hadde gjort det i 40 år.

Han kjøpte e-sigarett, ikke for å slutte å røyke, men for å kunne røyke mer, og på plasser han vanligvis ikke fikk røyke ellers. Han har visst ikke rørt tobakk etter at han begynte med e-sigaretten.

Gjest Hannee
Skrevet

Noen her som kan svare på spørsmålene mine jeg skrev litt lenger opp? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi ser at de avgir røyk. Vi må for all del ikke godta disse på utesteder uten nøye undersøkelser. Røykeloven er bra, og vi trenger den, men røykesvineri trenger vi ikke.

  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Det er bra at det kommer et fremskritt! Det jeg har lest her høres veldig bra ut. Jeg er astmatiker og er svært plaget av røyk, så håper at dette kan gjøre det bedre :)

Kan noen svare på noen spørsmål?

Hvor mye damp kommer det, og hva slags damp er det? Hvis man for eksempel sitter i et kott, et lite rom eller i en bil, vil det komme ut mye damp når dører åpnes?

Det kommer mye mindre damp enn en dusj avgir, eller om du koker poteter, det er ingen problemer med å dampe i et lite rom eller en bil, og det kommer ikke damp ut om du åpner døren.

Det er snakk om vanndamp.

Den avgir mye mindre lukt enn et vanlig duftlys.

Astmatikere på jobben merker ingenting av e-sigarettene som blir dampet innendørs.

AnonymBruker
Skrevet

Har gått over til 50% e-sig nå, og jeg var storrøyker med ingen planer om å slutte. Får ikke lov til å røyke tobakk hjemme pga. familien, men får lov til å røyke e-sig på hjemmekontoret, så etter en kald vinter var vanlig røykforbruk halvert. Det gir ikke den samme opplevelsen som å røyke, men jeg synes likevel det er et greit substitutt.

Et bar OBS-er som det er greit å merke seg før man bestiller dog:

- Jeg merker lite/ingenting av lukten, men iflg. min kone lukter også disse, altså får jeg ikke lov til av henne til å røyke e-sig inne utover hjemmekontoret.

- Har blitt avvist flere ganger på pub. Selv om det er uvisst om e-sig inngår i røykeloven eller ei, så har jeg fortsatt til gode å nyte en på pub. :( Har prøvd en rekke ganger, både på dag og kveldstid, men det kommer alltid en servitør som ber meg om å gå ut.

Gjest Hannee
Skrevet

Det kommer mye mindre damp enn en dusj avgir, eller om du koker poteter, det er ingen problemer med å dampe i et lite rom eller en bil, og det kommer ikke damp ut om du åpner døren.

Det er snakk om vanndamp.

Den avgir mye mindre lukt enn et vanlig duftlys.

Astmatikere på jobben merker ingenting av e-sigarettene som blir dampet innendørs.

Tusen takk for svar :) Veldig interessant dette her. Håper det kommer god forskning på dette, også håper jeg at det kan hjelpe mange til å slutte å røyke, hvis de selv ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...