Gå til innhold

Tysk by vil innføre kvinnesoner på bussen for å hindre overgrep fra flyktninger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så sikker er jeg faktisk i min sak. Jeg har sett på tallene og lest rapportene. Det er ingen ting som tyder på at sverige faktisk er det landet i verden med nest mest voldtekter. Hvordan skulle det forøvrig gi mening at svenskene sliter mer med voldtekter enn de landene der mennene dere mener står for voldtektene kommer fra?

Anonymkode: 16602...ff0

Hva er galt med deg? Sverige er voldtekts hovedstaden i Europa. forklar denne. 

  

sexbrott_75_11.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her er statistikken, kan du gi et godt svar mot dette? Du er en av de personene som offer fremtiden til Norge for du kan være patologisk god i dag.    

kv.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, julia83 skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal håndheve dette. Om kvinner setter seg bak og innvandrer mennene går bakover i bussen, hva skal skje da? Skal de ha vakter inne på bussen?

Burde gjøres som i Japan, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så sikker er jeg faktisk i min sak. Jeg har sett på tallene og lest rapportene. Det er ingen ting som tyder på at sverige faktisk er det landet i verden med nest mest voldtekter. Hvordan skulle det forøvrig gi mening at svenskene sliter mer med voldtekter enn de landene der mennene dere mener står for voldtektene kommer fra?

Anonymkode: 16602...ff0

Det er ikke sikkert det er så mange flere voldtekter i Sverige, men kvinner i Sverige anmelder voldtektene og derfor kan omfanget dokumenteres. 

I disse mennenes hjemland, hvor døtrene blir steinet eller på annen måte drept for å gjenopprette familiens ære etter at de har blitt voldtatt, er det garantert enorme mørketall. Hvem anmelder/er åpen om å ha blitt voldtatt når det vil sette dem i enorm fare å gjøre nettopp det? 

Anonymkode: 08c3c...b3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dro vi svenskevitser, men det viser seg jo at tyskerne burde mobbes. Det er de som klinker til med dumme forslag daglig for tiden....

Anonymkode: 1593a...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Missjinx skrev:

Hva er galt med deg? Sverige er voldtekts hovedstaden i Europa. forklar denne. 

  

sexbrott_75_11.jpg

Det der er en oversikt over alle sexualbrott, ikke voldtekter. Det ser også ut som om de har tilpasset grafen. Under er en graf hentet direkte fra BRÅs rapport.

%7Boption%7Dhttp://m.imgur.com/9H6lXCm

Som du ser skyter grafen i været akkurat når svenskene forandret hvordan voldtekter registreres. Før 2005 kunne en mann voldta en kvinne 3 ganger på en kveld og dette ble da registrert som én voldtektssak. Etter 2005 blir dette registrert som 3 separate saker. Tallene etter 2005 inkluderer også absolutt alle anmeldte saker. Dersom det senere blir funnet at det dreier seg om uriktig anmeldelse så er fortsatt denne politisaken en del av statistikken merket 'voldtekt'.

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Missjinx skrev:

her er statistikken, kan du gi et godt svar mot dette? Du er en av de personene som offer fremtiden til Norge for du kan være patologisk god i dag.    

kv.jpg

Se forklaring over. Det har alt å gjøre med hvordan det blir registrert og AT det faktisk blir registrert. Jeg er fulstendig klar over hva tallene sier. Det er bare det at tallene ikke automatisk kan sammenlignes.

Anonymkode: 16602...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er en oversikt over alle sexualbrott, ikke voldtekter. Det ser også ut som om de har tilpasset grafen. Under er en graf hentet direkte fra BRÅs rapport.

%7Boption%7Dhttp://m.imgur.com/9H6lXCm

Som du ser skyter grafen i været akkurat når svenskene forandret hvordan voldtekter registreres. Før 2005 kunne en mann voldta en kvinne 3 ganger på en kveld og dette ble da registrert som én voldtektssak. Etter 2005 blir dette registrert som 3 separate saker. Tallene etter 2005 inkluderer også absolutt alle anmeldte saker. Dersom det senere blir funnet at det dreier seg om uriktig anmeldelse så er fortsatt denne politisaken en del av statistikken merket 'voldtekt'.

Anonymkode: 16602...ff0

Grafen kom ikke med i innlegget over. Her er den:

9H6lXCm.png

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert det er så mange flere voldtekter i Sverige, men kvinner i Sverige anmelder voldtektene og derfor kan omfanget dokumenteres. 

I disse mennenes hjemland, hvor døtrene blir steinet eller på annen måte drept for å gjenopprette familiens ære etter at de har blitt voldtatt, er det garantert enorme mørketall. Hvem anmelder/er åpen om å ha blitt voldtatt når det vil sette dem i enorm fare å gjøre nettopp det? 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Så du innrømmer at hvordan statistikk registreres påvirker tallene? Utrolig! Si meg, er det dermed noe grunn til å automatisk anta at sverge er det landet i verden der det REELLT er nest mest voldtekter?

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.1.2016 at 4.14, AnonymBruker skrev:

Er dette så mye å lage bråk for? Har selv sett en slik praktisering i Midtøsten og Asia hvor kvinner sitter fremst på buss/metro og menn bakerst. Dvs man deler kjøretøyet på midten. Fungerer utmerket. Kvinner får gå i fred fra klåfingrede og stirrende menn. Og menn slipper å bli distrahert av se på kvinner de begjærer.

For å dra den litt lengre. Hvorfor har man separerte WC for kvinner og menn? Går ut på det samme. Det blir hyklersk å mene det ikke er like "ille" for en kvinne å sitte ved siden av en mann på bussen (hvor du tross alt kommer i fare for fysisk kontakt) kontra et toalett hvor man ikke berører hverandre. 

Anonymkode: eba5f...30a

Jeg tror du har misforstått litt her. Det er som regel kvinner som skal sitte bakerst ( iallefall i Afghanistan) og de kan kun noen få seter de kan sitte på mens menn har store deler av bussen til rådighet. Kvinnene sitter kjempetrangt bakerst i sine burkaer selv om delene reservert for menn nesten er tomme. 

Anonymkode: 9cac3...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert det er så mange flere voldtekter i Sverige, men kvinner i Sverige anmelder voldtektene og derfor kan omfanget dokumenteres. 

I disse mennenes hjemland, hvor døtrene blir steinet eller på annen måte drept for å gjenopprette familiens ære etter at de har blitt voldtatt, er det garantert enorme mørketall. Hvem anmelder/er åpen om å ha blitt voldtatt når det vil sette dem i enorm fare å gjøre nettopp det? 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Godt poeng, jeg las nylig om en velutdannet, vakker kvinne som ble angrepet med syre fordi hun ble voldtatt... Kanskje ikke så rart om de ikke utbasunerer at de har blitt voldtatt ettersom samfunnet klandrer ofrene. 

http://www.dailyrecord.co.uk/news/uk-world-news/acid-attacks-rise-pakistan-women-5580535#F0dV1vRHMgi8e4wc.97

Anonymkode: 9cac3...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grafen kom ikke med i innlegget over. Her er den:

9H6lXCm.png

Anonymkode: 16602...ff0

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se forklaring over. Det har alt å gjøre med hvordan det blir registrert og AT det faktisk blir registrert. Jeg er fulstendig klar over hva tallene sier. Det er bare det at tallene ikke automatisk kan sammenlignes.

Anonymkode: 16602...ff0

Det er noe alvorlig galt med deg. Jeg er oppgitt, jeg kan vise deg sannheten, men alt det jeg får tilbake er dogmatiske svar tilbake. "Det er bare det at tallene ikke automatisk kan sammenlignes"  hva betyr det? når feministene bruker falsk statetikk "1 av 5 kvinner blir voldtatt i UNI", kan jeg bare si da at "ikke automatisk kan sammenligning". Det du egentlig som jeg tror du vil si er at man ikke kan sammenligne epler og pærer som er direkte feil i dette tilfellet. Jeg har vist deg mitt så er påtide at du viser noen kilder eller statistikk selv så at forumet og jeg kan se om du faktisk har noen poenger i det helle tatt.   

Må tilbake på jobb, men vill svært gjerne se kildene dine. Hvis det er bare er samfunnskommentarer så kan du holde dem for deg selv.        

Endret av Missjinx
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du innrømmer at hvordan statistikk registreres påvirker tallene? Utrolig! Si meg, er det dermed noe grunn til å automatisk anta at sverge er det landet i verden der det REELLT er nest mest voldtekter?

Anonymkode: 16602...ff0

Hvorfor er det utrolig? Det er mitt første innlegg i denne tråden? 

Jeg vil anta at det finnes en rekke land med flere voldtekter per 100 000 innbygger enn Sverige. Jeg tørr ikke tenke på hvor mange voldtekter som skjer hver eneste dag i land der dette ikke blir rapportert/dokumentert slik det blir i vår del av verden. 

Det er likevel utrolig bekymringsverdig at det rapporteres så mange flere voldtekter/overgrep i Sverige enn i andre land vi kan sammenligne oss med. Noe er jo helt tydelig galt i Sverige når forekomsten er så høy. 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Missjinx skrev:

 

Det er noe alvorlig galt med deg. Jeg er oppgitt, jeg kan vise deg sannheten, men alt det jeg får tilbake er dogmatiske svar tilbake. "Det er bare det at tallene ikke automatisk kan sammenlignes"  hva betyr det? når feministene bruker falsk statetikk "1 av 5 kvinner blir voldtatt i UNI", kan jeg bare si da at "ikke automatisk kan sammenligning". Det du egentlig som jeg tror du vil si er at man ikke kan sammenligne epler og pærer som er direkte feil i dette tilfellet. Jeg har vist deg mitt så er påtide at du viser noen kilder eller statistikk selv så at forumet og jeg kan se om du faktisk har noen poenger i det helle tatt.         

Ja, du kan si at disse tallene ikke automatisk kan sammenlignes. Det 1/5 tallet som du refererer til har til og med blitt tilbakevist av forskerne som sto bak studien. Jeg er ikke feminist, men jeg er opptatt av fakta, og fakta er at i denne saken så tolker du tallene på helt feil måte uten å ta hensyn til konteksten. Det gjør at det er vanskelig å ta deg seriøst.

Du har vist meg bearbeidet og/eller selektiv statistikk (cherry picking) som du nekter for at kan forklares på noen annen måte enn din dersom man ser på hele konteksten bak tallene. Jeg har kategorisk prøvd å forklare tallene for deg på samme måte som de blir forklart i den orginale studien fra BRÅ. Dersom du faktisk er interessert i fakta så kan jeg anbefale deg å lese den. Den ligger gratis tilgjengelig på nettet.

https://www.bra.se/download/18.22a7170813a0d141d21800052648/1371914741613/05+Sexualbrott.pdf

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det utrolig? Det er mitt første innlegg i denne tråden? 

Jeg vil anta at det finnes en rekke land med flere voldtekter per 100 000 innbygger enn Sverige. Jeg tørr ikke tenke på hvor mange voldtekter som skjer hver eneste dag i land der dette ikke blir rapportert/dokumentert slik det blir i vår del av verden. 

Det er likevel utrolig bekymringsverdig at det rapporteres så mange flere voldtekter/overgrep i Sverige enn i andre land vi kan sammenligne oss med. Noe er jo helt tydelig galt i Sverige når forekomsten er så høy. 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Det er ikke egentlig utrolig, bare at enkelte ser ut til å mene at kontekst ikke er viktig. Jeg trodde du var en annen bruker.

Som jeg har skrevet før så rapporteres tallene på en helt annen måte i sverige. Til og med annerledes enn her hjemme. Dette forklarer i stor grad forskjellen.

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke egentlig utrolig, bare at enkelte ser ut til å mene at kontekst ikke er viktig. Jeg trodde du var en annen bruker.

Som jeg har skrevet før så rapporteres tallene på en helt annen måte i sverige. Til og med annerledes enn her hjemme. Dette forklarer i stor grad forskjellen.

Anonymkode: 16602...ff0

Jeg har lest litt om hvordan Sverige rapporterer sine saker. Hvorfor gjør ikke Norge det samme, vet du det? Finnes det i det hele tatt noen statistikk over hvordan tallene hadde sett ut i Norge dersom vi hadde rapportert likt som dem? 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det utrolig? Det er mitt første innlegg i denne tråden? 

Jeg vil anta at det finnes en rekke land med flere voldtekter per 100 000 innbygger enn Sverige. Jeg tørr ikke tenke på hvor mange voldtekter som skjer hver eneste dag i land der dette ikke blir rapportert/dokumentert slik det blir i vår del av verden. 

Det er likevel utrolig bekymringsverdig at det rapporteres så mange flere voldtekter/overgrep i Sverige enn i andre land vi kan sammenligne oss med. Noe er jo helt tydelig galt i Sverige når forekomsten er så høy. 

Anonymkode: 08c3c...b3d

Det skremmende er at antallet voldtekter er så høyt selv i Sverige der likestillingspolitikken er kommet lengre enn i mange andre land. Dette viser at svenske menn ikke har lært nok om respekt for og oppførsel overfor kvinner. Problemet er ikke bare innvandrere, men i minst like stor grad etnisk svenske overgripere.

Jeg tror nok at de lavere tallene i andre land hovedsakelig skyldes tradisjon for ikke å anmelde voldtekter, og situasjonen for kvinnene er nok verre i de fleste andre land. Dette til tross, også Sverige strever fortsatt med patriarkalske maktstrukturer som undertrykker kvinnene i landet. Kvinnekampen er fremdeles i en tidlig fase også her, om enn kanskje ikke i sin spede barndom.

Anonymkode: d635c...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Missjinx skrev:

helt utrolig, sender ut meg en rapport skrevet av Klara Hradilova Selin. les denne artikkelen kanskje du burde revurdere kildene dine. 

http://fof.se/tidning/2013/10/artikel/dramatisk-okning-av-antalet-anmalda-gruppvaldtakter

Selv innenfor sitt eget statlige organisasjon er hun kritisert.     

Jeg har forklart noen av de forandringene som ble gjort i hvordan voldtekter ble registrert i Sverige. Jeg har vist til en graf som er direkte basert på sveriges offisielle kriminalstatistikk som viser at størsteparten av økningen skjer nettopp etter 2005. Mener du virkelig at en slik type forandring i hvordan lovbrudd blir registrert ikke vil slå ut i statistikken? 

Jeg skal se over den linken, men uansett hva denne forskeren er kritisert for så har jeg vanskelig for å se at det skal bortforklare det jeg har nevnt.

Anonymkode: 16602...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...