Gå til innhold

Mammon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, NordicViking skrev:

Hva om dette bare er en avsporing?

Tenker du at det er noen i regjeringen som driver å dreper hele gjengen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Edain skrev:

Tenker du at det er noen i regjeringen som driver å dreper hele gjengen? 

Om ikke i regjeringen, så kanskje innen militæret eller etterretningen. Å ta livet av et regjeringsmedlem vil kanskje føre til økte ressurser til disse. Kanskje det var dette Hammeren kom på sporet av ("Mannefall")? At noen innad i regjeringen trekker i trådene for å få finansministeren - en person som ingen liker - helt til topps virker for enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NordicViking skrev:

Om ikke i regjeringen, så kanskje innen militæret eller etterretningen. Å ta livet av et regjeringsmedlem vil kanskje føre til økte ressurser til disse. Kanskje det var dette Hammeren kom på sporet av ("Mannefall")? At noen innad i regjeringen trekker i trådene for å få finansministeren - en person som ingen liker - helt til topps virker for enkelt. 

Men har vi sett noe til militæret/etterretningen da? Jeg kan bare huske det utdanningsprosjektet, Yggdrasil og hun Justis"kjærringa". Tror du det er noen av finansministerens rådgivere som gjør det da, for å få statsrådpost? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Edain skrev:

Men har vi sett noe til militæret/etterretningen da? Jeg kan bare huske det utdanningsprosjektet, Yggdrasil og hun Justis"kjærringa". Tror du det er noen av finansministerens rådgivere som gjør det da, for å få statsrådpost? 

Jeg vet ikke. Vi får vente og se hva som skjer. Finansministeren var jo ikke så begeistret for Yggdrasil (luftslott?), så det blir det vel neppe noe av nå.  :)

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, NordicViking skrev:

Jeg vet ikke. Vi får vente og se hva som skjer. Finansministeren var jo ikke så begeistret for Yggdrasil (luftslott?), så det blir det vel neppe noe av nå.  :)

Det blir uansett veldig spennende når alt kommer fram i lyset :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caroline91
Den Friday, January 29, 2016 at 17.38, Frida skrev:

Det er 8 episoder

Åh! :D Har alltid trodd at det bare var 6, som i sesong 1! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Caroline91 skrev:

Åh! :D Har alltid trodd at det bare var 6, som i sesong 1! :)

Imponert over at du husker at det var 6 episoder i sesong 1  :)  Vi så den også og jeg syntes den var fryktelig lang, men det var den tydeligvis ikke siden det kun var 6 episoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91
6 minutter siden, Frida skrev:

Imponert over at du husker at det var 6 episoder i sesong 1  :)  Vi så den også og jeg syntes den var fryktelig lang, men det var den tydeligvis ikke siden det kun var 6 episoder!

Det er ikke så imponerende, jeg så den for første gang i 2015 skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Caroline91 skrev:

Det er ikke så imponerende, jeg så den for første gang i 2015 skjønner du :)

Åja, det forklarer saken. :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes faktisk det er noe som skurrer litt med kona til Mathiesen....

Anonymkode: 3f4de...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på å finne ut hva egget skal symbolisere, Woll nevnte det jo i talen sin da intervjuet ble "lekket"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. januar 2016 at 0.02, NordicViking skrev:

Om ikke i regjeringen, så kanskje innen militæret eller etterretningen. Å ta livet av et regjeringsmedlem vil kanskje føre til økte ressurser til disse. Kanskje det var dette Hammeren kom på sporet av ("Mannefall")? At noen innad i regjeringen trekker i trådene for å få finansministeren - en person som ingen liker - helt til topps virker for enkelt. 

det jeg ikke skjønner er hvorfor morderen ikke drepte Peter Veraas... Kanskje det er noen som står han nær?

Anonymkode: 3f4de...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

det jeg ikke skjønner er hvorfor morderen ikke drepte Peter Veraas... Kanskje det er noen som står han nær?

Anonymkode: 3f4de...d92

Morderen visste åpenbart at Peter ville være der. Kanskje han ble spart fordi han skulle fortelle hvem som sto bak, og på den måten - ubevisst - være med å føre etterforskerne på villspor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NordicViking skrev:

Morderen visste åpenbart at Peter ville være der. Kanskje han ble spart fordi han skulle fortelle hvem som sto bak, og på den måten - ubevisst - være med å føre etterforskerne på villspor?

Så viser det seg at det høyre-ekstreme miljøet var en avsporing. Stikkordene er oljefondet, kineserne og industrispionasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for gammel for slikt drama, intriger, korrupsjon med mer. Altfor mange folk, aner ikke hva som "er på lag" og ei heller hva greie med oljefondet er... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe muffens med han Johs, men det kan jo hende det bare er en avsporing. Det er så mye som ikke blir snakka om, feks hun som er/var gift med Hammeren. Hva er greia med hun liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tussami skrev:

Noen som vet intromusikken i dagens episode? Var utrolig bra. 

Highasakite -  Someone Who’ll Get It 

Du finner teksten her - men sangen har jeg ikke funnet. 

VG`s anmeldelse

Endret av Frida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...