Gå til innhold

Skal sitte ved siden av gutt med seksualisert oppførsel i bryllup. Si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup nå i slutten av januar. En venninne som også skal i bryllupet spurte bruden om bordplassering. Hun fikk vite han hun blant annet skal sitte på bord med meg, og noen kusiner og fetre av både brud og brudgom. Det høres jo ok ut sånn egentlig, men venninnen min fikk også vite at brudens fetter som er handicapet skal sitte mellom meg og min venninne (vi er single). 

Og han er veldig innpåsliten. De få gangene jeg har møtt han, så er han typen som kan finne på å klå, fortelle grove vitser, si upassende ting som omhandler sex osv. Jeg tror han har en liten hjerneskade også, men jeg synes fremdeles ikke det er ok å godta slik usmakelig oppførsel. 

Så jeg og venninnen min lurer på om vi kan fortelle bruden dette? Vi tror ikke at bruden vet om hvordan fetteren kan oppføre seg. Vi har vært på fest med han noen ganger (han edru) og det er da dette har skjedd. Jeg har selv møtt han på lokalbutikken også, og da har han alltid sagt noe upassende (seksuelt). 

Det blir jo ikke noe særlig gøy om dette skjer i bryllupet også. Det beste hadde sikkert vært om han satt sammen med SIN familie (jeg går utifra han ikke snakker slik til de) eller mellom to menn. Men vi kan vel ikke akkurat kreve dette....

Anonymkode: 7f6d0...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener bestemt dette er noe dere skal ta opp med henne.

Anonymkode: 8b932...cc8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon, men dere bør definitivt ta det opp. Jeg hadde ikke ønsket å sitte ved siden av noen med en slik oppførsel. Tilstanden hans kan selvsagt forsvare det, så det han gjør er jo ikke noe han kan noe særlig for, men det er jo fortsatt ubehagelig å få servert slike kommentarer og annen uanstendig oppførsel. 

Anonymkode: 61b26...7fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig situasjon, men dere bør definitivt ta det opp. Jeg hadde ikke ønsket å sitte ved siden av noen med en slik oppførsel. Tilstanden hans kan selvsagt forsvare det, så det han gjør er jo ikke noe han kan noe særlig for, men det er jo fortsatt ubehagelig å få servert slike kommentarer og annen uanstendig oppførsel. 

Anonymkode: 61b26...7fc

Vi skal jo tross alt sitte rundt det bordet i flere timer gjerne...Det er det som gjør det så slitsomt. Og det er jo ikke så lett å si i fra om oppførselen direkte til han heller. Jeg vet ikke hvordan han tar det. Så det beste hadde jo vært om noen som kjenner han kunne fått i "oppgave" å passe litt på han. 

Anonymkode: 7f6d0...510

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville spurt venninnen din om å sette han mellom sine egne fettere for eksempel. Men gjør det på en pen måte så klart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Poserose skrev:

Tror jeg ville spurt venninnen din om å sette han mellom sine egne fettere for eksempel. Men gjør det på en pen måte så klart. 

Men hvordan skal jeg ta det opp med henne da? 

Anonymkode: 7f6d0...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i bryllup nå i slutten av januar. En venninne som også skal i bryllupet spurte bruden om bordplassering. Hun fikk vite han hun blant annet skal sitte på bord med meg, og noen kusiner og fetre av både brud og brudgom. Det høres jo ok ut sånn egentlig, men venninnen min fikk også vite at brudens fetter som er handicapet skal sitte mellom meg og min venninne (vi er single). 

Og han er veldig innpåsliten. De få gangene jeg har møtt han, så er han typen som kan finne på å klå, fortelle grove vitser, si upassende ting som omhandler sex osv. Jeg tror han har en liten hjerneskade også, men jeg synes fremdeles ikke det er ok å godta slik usmakelig oppførsel. 

Så jeg og venninnen min lurer på om vi kan fortelle bruden dette? Vi tror ikke at bruden vet om hvordan fetteren kan oppføre seg. Vi har vært på fest med han noen ganger (han edru) og det er da dette har skjedd. Jeg har selv møtt han på lokalbutikken også, og da har han alltid sagt noe upassende (seksuelt). 

Det blir jo ikke noe særlig gøy om dette skjer i bryllupet også. Det beste hadde sikkert vært om han satt sammen med SIN familie (jeg går utifra han ikke snakker slik til de) eller mellom to menn. Men vi kan vel ikke akkurat kreve dette....

Anonymkode: 7f6d0...510

Jeg synes dere kan kreve det,faktisk.Hvis han ikke kan oppføre seg normalt (uansett om han er syk),så bør familien ta hånd om han.

Fortell bruden at du synes han er ubehagelig,og at dere ikke kan sitte sammen med han.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du bare må stramme deg opp og si det som det er til bruden. Det beste er å være konkret, kom med eksempler på hvordan han har oppført seg mot deg tidligere og si at du føler det er best om han sitter med sin familie - for hans del og for deres. Det blir ingen hyggelig bryllupsmiddag for dere eller de andre på bordet om han sitter mellom to søte jenter og han ikke evner å oppføre seg - det blir bare kleint for alle.

 Lykke til! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si som det er til bruden! Er det noen menn rundt bordet deres? Kan dere bytte plass, så det er 1 mann på hver side av han? Det hadde kanskje hjulpet :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal jeg ta det opp med henne da? 

Anonymkode: 7f6d0...510

Neste gang du eller venninna di er med henne kan du jo si at du hørte du skulle sitte ved siden av han, og at du syns det er litt ubehagelig på grunn av de og de hendelsene. Spør forsiktig om ikke det kunne være mulig å sette han mellom to gutter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oj, her er det ingen som er enige med meg ser jeg... :-) Jeg synes nemlig ikke at du skal si noe. Det pleier å være en innmari hodepine å få bordkabalen til å gå opp. Og hvis gjestene begynner å komme med egne ønsker i tillegg så blir hodepinen til migrene..... ;-) Og du kan være sikker på at det er flere enn èn gjest som har noe å utsette på plassen sin - og hvis brudeparet etterkommer ett ønske, ja da er ballen i gang!

Det andre er at brudeparet ønsker åpenbart å gjøre bordplasseringen "riktig", altså annenhver mann/dame, derav han imellom to damer. Og til sist det enkle faktum at noen MÅ sitte ved siden av denne fyren. Og er det ikke deg, så må det bli en annen.

Jeg hadde i hvert fall ikke brydd brudeparet med dette. Og når du sier "...... flere timer, gjerne", så vil jeg heller si "det er jo bare for et par-tre timer". Jeg har full forståelse for at du ikke _godtar_ slik oppførsel, det vil vel ingen. Men jeg ville innstilt meg på å tolerere det for den korte tide. Og hvem vet, kanskje blir han ikke så ille? Det er jo en helt annen setting med andre mennesker omkring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Holititten

Håper det ordnet seg, enten ved at dere fikk byttet plass eller at han klarte å oppføre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være slitsomt å være så forsagte og livredde for å uttale seg om noe som helst som der jenter flest er.

Anonymkode: 0721a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så tror jeg bruden er full klar over det! Det kommer fram klart og tydlig HI,  Og da synes jeg det er egoitisk å sette 2 venninner mellom han som må påta seg den jobben istendenfor å være gjester, når han kan fint sitte i mellom mor/tante  og en/to kvinnelig familiemeldlem.

 

Anonymkode: 133da...a4d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så tror jeg bruden er full klar over det! Det kommer fram klart og tydlig HI,  Og da synes jeg det er egoitisk å sette 2 venninner mellom han som må påta seg den jobben istendenfor å være gjester, når han kan fint sitte i mellom mor/tante  og en/to kvinnelig familiemeldlem.

 

Anonymkode: 133da...a4d

Enig. De er gjester, og skal ikke måtte fungere som hans støttekontakter når de er i bryllup.

Anonymkode: 94c76...1ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wonder Woman

jeg tar det tilbake siden det er såååå kort tid til bryllupet og dere har ikke sagt noe før, så må dere bare tåle det.

Frekt å ta det opp nå. 1-1.5 uke før bryllupet.

Grunnen(e) ser du innlegget til @Xana

Endret av Wonder Woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...