Gå til innhold

David Bowie er død :(


Librarian

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Suppemann skrev:

Fantastisk artist. Vil aldri glemme den dagen jeg for første gang hørte 'It's My Life på' MTV.

Finner ingen sang av han som heter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt kan det være vedkommende kødda.

Var bare en dårlig vits, så ingen tok den, og jeg er ikke 100% sikker på om det var ment som humor selv enda siden man må legge en del godvilje til for å se det.

Den type vits er jo en klassiker, men må gjøres på folk som er lette å blande eller har veldig like navn. På to vidt forskjellige band/artister med veldig forskjellige navn så forsvinner poenget.

Mulig det gikk rett over hodet på meg at dere bare kødder med ABen nå da :ler: Captain Obvious to the rescue..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My hero! Hvil i fred!

Jeg ble kjent med musikken hans den dagen storebror kjøpte nytt steroanlegg for konfirmasjonspengene sine. Det var på begynnelsen av 80-tallet. Jeg fikk æren av å sitte på rommet hans mens han spilte lp-ene til Bowie, Led Zeppelin, The Doors, Yes ++. Etter hvert hadde han en imponerende samling av Bowie, tror han hadde nærmest alt som han ga ut. Og snille broren min tok opp alle lp-platene på kassett til meg, så jeg kunne sitte på jenterommet å høre på dem alene. Med en simpel kassettspiller og opptakskassetter kunne drømme meg bort i timesvis med Life on Mars, Heroes, Lady Grinning Soul, Young Americans...... Mange av sangene forsto jeg ikke tekstene i, men de gikk likevel så inn i meg. 

Ingen av mine venninner forsto min kjærlighet til musikken hans, så jeg holdt den mest for meg selv. På innsiden av skapdørene mine  hang jeg opp vakre bilder av han.

Det var mest musikken fra 70-tallet som grep meg.  Let's dance og China girl grep meg aldri. 

Jeg kom meg aldri på noen konsert med han. Bodde lysår unna konsertstedene, og hadde ikke penger. Hadde heller ingen venner som var interessert i å dra sammen med meg. Nå er det for sent!

I går morges hørte jeg på radioen at Bowie hadde gått bort. Jeg satt i bilen sammen med min yngste datter (7. trinn) på veg til jobb og skole da nyheten kom. Jeg fortalte henne at Bowie var min store stjerne i min ungdomstid. Ja, Bowie har jeg hørt om svarte hun. Jeg og ...... (en klassevenninne) har valgt å skrive musikkoppgave om han på skolen. Da ble jeg glad! Så i går kveld satt jeg på sengekanten hennes og hørte på noen av favorittlåtene mine sammen med henne! 

:)

Anonymkode: 9b644...cab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de liker samme musikken?

Anonymkode: b3672...d34

Nei, ikke fordi de liker samme musikken nødvendigvis, men fordi alle henger seg på samme overfladiske hypen når noe skjer. Vis det ellers og, er det jeg mener. For denne overfladiskekheten gjør at jeg ikke tror på folk.

Syriaflyktningene; ALLE ble plutselig ekstremt opptatt av den saken. Og som Bowie, er det ikke flyktningene jeg vil til livs, men overfladiskheten, saueflokkmentalitetn. For samtidig som alle skrek opp om de stakkars flyktningene, sto de samtidig opp å sa "nei, ikke mottak i den lille bygda vår - vi er redd for oppvekstvilkårene til barna våre". Vet du. Bull.shit!! To helt forskjellige saker, og total avsporing fra denne trådens innhold, men ville svare på spørsmålet som ble stilt over. Same shit, different wrapping.

Den generelle overfladiskheten. Hvis man elsket Bowie så mye, som all denne hypen gir uttrykk for, hvorfor har ikke fb flommet over av Bowie-vidoer før? Eller dedikasjoner til ham? Eller whatever?

Nå høres jeg ut som en jævla muggost, det var ikke poenget. Jeg er forresten ikke det heller. Bare ønsker mer dybde i samfunnet. Mer individualitet. Mer ekthet, mer mot til å ikke være en sau, men den elefanten eller spurven eller elgen man er. På generell basis.

Anonymkode: 5a592...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Bowies bortgang får så mye plass i avisene?? Følger opp med spørsmålet om hvordan hadde verden vært uten musikk? Han har bidratt igjennom så mange år, stått på og bydd på seg selv og sin kunst. Musikken hans har betydd mye for så mange mennesker, hans særegne stil har hjulpet og inspirert mange. Det er faktisk bare fint å se at folk bryr seg, føler kjærlighet, og at de har en relasjon til han, og med det så kan man ikke si annet enn at Bowie har beriket verden i en positiv retning. Artister lever jo videre gjennom det de allerede har skapt, enten det er skuespillere eller sangere. Men det er jo veldig rart når de takker for seg. De gamle er best, de er klassikere, og klarer ikke se for meg at Bieber klarer å nå opp til feks Bowie eller Jackson feks. Lazarus ga meg frysninger nedover ryggen når jeg så videoen. Hvil i fred de rare flotte mannen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1/11/2016 at 14.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk aldri hørt om han. Synes det var litt irriterende at en enkeltperson tar så stor plass i avisene. 

Anonymkode: 61978...f04

Aldri hørt om David Bowie? Det er bare sykt! Like sykt som folk som ikke har hørt om Freddy Mercuri, John Lennon,  Janis Joplin Michael Jackson osv  

Anonymkode: f81f1...a6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sprøtt hvordan albumet som kom ut rett før liksomspår hva som er i gjære.. Trist, men fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mini-mio skrev:

Det er helt sprøtt hvordan albumet som kom ut rett før liksomspår hva som er i gjære.. Trist, men fint.

Tror nok at det er ganske nøye planlagt at det skulle være slik. Men trist, ja :( 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Raven Emerald skrev:

Man er ikke nødvendigvis fra seg over personen alene, men over alt han og musikken symboliserer for dem/oss. Ta min samboer som eksempel:

Gjennom hele oppveksten hans, var David Bowie en essensiell del av livet, siden moren hans er en stor fan. Siden Bowie nå er død, er det som om en æra i min samboers liv ugjenkallelig forbi. Et av de viktigste linkene mellom da og nå er borte.

For mange har musikken til Bowie, og dermed Bowie selv, vært med gjennom nedturer og oppturer livet gjennom. Selv om Bowie ikke har vært personlig tilstede for å trøste, eller applaudere, har han likvele vært der. Bowie er en av disse artistene som legger en liten bit av seg selv i kunsten sin, derfor blir alle dem som har hatt et personlig forhold til musikken hans, selvsagt berørt. Nei, de blir ikke i nærheten av så berørt som dem som levde med ham personlig. Men likefullt berørt.

Selv om du ikke forstår, eller føler noe lignende for noe som helst, betyr ikke det at man lider av en vrangforestilling. Man sørger jo over betydningen han hadde i ens liv, ikke bare over mannen. Og selv om en artist ikke er fysisk tilstede i et liv, er ikke det det samme som at denne artisten ikke har betydning for et liv... Og når noe av betydning forsvinner ut av mitt liv av ulike grunner, sørger jeg, i alle fall. Helt uten å være vrangforestilt.

Signerer. Bra sagt :)

Irriterende med dere som må komme inn i tråden og si dere ikke skjønner vi kan være lei oss. Dette er en minnetråd for DB. Greit dere synes det er rart og ikke forstår,  men la folk reagere som de vil og ha denne minnetråden. Dere har kanskje ingen store idoler og da er det vanskelig å sette seg inn i hvordan vi har det. 

Anonymkode: f81f1...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mange andre vet hvem han er, men hørte ikke på musikken hans. Var ikke helt min type musikk,  men han er uten tvil en av musikkens største legender. Vet om flere som elsket musikken hans og man blir jo automatisk trist når sine musikk idoler dør. Selv om man ikke kjenner de, så har man et forhold til de og føler man kjenner de selv om man bare sett de på tv, musikkvideoer, intervjuer, live osv.

Hvil i fred

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om David Bowie? Det er bare sykt! Like sykt som folk som ikke har hørt om Freddy Mercuri, John Lennon,  Janis Joplin Michael Jackson osv  

Anonymkode: f81f1...a6c

Det er kun ironi, må det være.

Legger ved denne, ikke Bowie solo - men fin likevel :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om han.......

Anonymkode: 1c895...ec1

Nice try.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som aldri har hørt om David Bowie må enten være født etter 2003 en gang eller ha bodd under en stein hele livet. Det kan ikke være mulig å ikke ha hørt om han, jeg nekter å tro det! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Salka skrev:

Dere som aldri har hørt om David Bowie må enten være født etter 2003 en gang eller ha bodd under en stein hele livet. Det kan ikke være mulig å ikke ha hørt om han, jeg nekter å tro det! 

Samme her. Går bare ikke an å ikke ha hørt om en så stor artist som David Bowie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, DeLorean skrev:

Nice try.

Jaha? tror du virkelig alle har hørt om han? lool

Anonymkode: 1c895...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DeLorean skrev:

Nice try.


Jeg tror gjerne at en del barn/ungdommer ikke har hørt om ham. Og det finnes også voksne nordmenn som aldri har hørt om f.eks. Einstein, Marilyn Monroe eller en hvilken som helst kjendis (og et hvilket som helst fenomen) man kan tenke seg. Mange voksne nordmenn vet f.eks. ikke hvor mange planeter solsystemet vårt har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. hun vet ikke hvem det er tror jeg. han vet det trolig mtp filmmusikk osv, men sånn bortsett i fra det så er det helt dødt. det går for det meste i ariana grande og sånn. hjelp meg. :heks:

Anonymkode: 28af3...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DeLorean skrev:

Det er kun ironi, må det være.

Legger ved denne, ikke Bowie solo - men fin likevel :)

 

hva betyr denne egentlig?

Anonymkode: 28af3...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...