Gå til innhold

David Bowie er død :(


Librarian

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Dette kom som et sjokk. Han har vært en av de aller største i livet mitt, selv om jeg kun har hørt sporadisk på ham de siste årene. (Vel, enda en sjanse for mediene til å spre den latterlige myten om kjærligheten som traff øyet hans på Norwegian Wood i 2004.)

Æsj. Trist.

Er det bare en myte? 

Anonymkode: 0056a...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bowie var egentlig aldri MIN artist/musikk. Men for en nyskapende og "renyskaper" han var. 

Sjøl ble jeg i sin  tid obs på ham via filmen "Wir Kinder vom(?) Bahnhof Zoo/Christiane F.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Hans dødsfall er ikke noe mer tragisk en andres dødsfall.

Det og si at man er fra seg fordi en fremmed mann er død er galskap,. Og jo med mindre dere kjenner han personlig. Så er han en fremmed mann. Dere kjenner han ikke selv om dere liker musikken hans.

Dere kommer selvsagt å reagere på det jeg nå skrev. Men å framstille det som at dødsfallet til en kjendis er så mye mer tragisk til hvilket som helst annet menneske er rett og slett idiotisk.

De eneste personer som faktisk med full rett kan si de er berørt er hans familie og venner. Resten burde skaffe seg psykologisk hjelp. Fordi de lider av en vrangforestilling som gjør at de tror at de har et personlig forhold til David Bowie. Noe de ikke har og nei at dere liker musikken hans betyr ikke at dere har et personlig forhold til han

 

Dere kan reagere så mye dere bare vil. Men jeg bryr meg ikke om deres reaksjon. 

 

 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir man dypt berørt når en person som har betydd så mye for en går bort. Og Bowie har betydd mye for meg. Husker fortsatt første gangen jeg høre musikken hans og var frelst etter første låt. Han er en av få som jeg har fortsatt å høre mye på gjennom oppveksten og inn i voksenlivet, og han er den ene jeg fortsatt har plakat av i stua. Utrolig triste nyheter å våkne til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hans dødsfall er ikke noe mer tragisk en andres dødsfall.

Det og si at man er fra seg fordi en fremmed mann er død er galskap,. Og jo med mindre dere kjenner han personlig. Så er han en fremmed mann. Dere kjenner han ikke selv om dere liker musikken hans.

Dere kommer selvsagt å reagere på det jeg nå skrev. Men å framstille det som at dødsfallet til en kjendis er så mye mer tragisk til hvilket som helst annet menneske er rett og slett idiotisk.

De eneste personer som faktisk med full rett kan si de er berørt er hans familie og venner. Resten burde skaffe seg psykologisk hjelp. Fordi de lider av en vrangforestilling som gjør at de tror at de har et personlig forhold til David Bowie. Noe de ikke har og nei at dere liker musikken hans betyr ikke at dere har et personlig forhold til han

 

Dere kan reagere så mye dere bare vil. Men jeg bryr meg ikke om deres reaksjon. 

 

 

Ok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grunnleggende psykologi at man blir mer berørt av bortgangen til noen som har betydd mye for en, og mange kunstnere påvirker livet for mange av oss i positiv forstand. Nei, hans død er selvfølgelig ikke mer tragisk enn andres, men at man skal lide av vrangforestillinger fordi man blir sterkt berørt er bare tullball. Og at vi reagerer som vi gjør betyr da på ingen måte at vi tror vi "kjenner" Bowie, men vi anerkjenner hva han har gjort for oss via kunsten sin.

Slike innlegg kommer alltid i tråder som omhandler nylig døde mennesker, så jeg burde jo egentlig ikke reagere, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig trist. :( Hvil i fred David Bowie. Tusen takk for all den gode musikken du har gitt oss, du blir aldri glemt og musikken lever evig.     <3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste nyheter dette. Triste, triste nyheter. :icon_frown:

Hvil i fred. :dagens-rose:

Anonymkode: a1953...d4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også merkelig berørt av dette. Ble trost når lou reed døde, men nå føler jeg bare en slags rar tomhet. Merkelig at noen du aldri en gang har møtt skal påvirke deg så mye.

Anonymkode: 56643...782

Det er faktisk ikke så merkelig. De som klarer å berøre hjertet ditt med musikken sin, stemmen sin, talentet sitt....og er ditt idol derav...VEL.... De gjør noe noe med deg når de dør, som de gjorde i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare en myte? 

Anonymkode: 0056a...144

Han ble truffet i øyet av en kjærlighet, men deretter tar den frie fantasien over i både Dagbladet, VG og på NRK, som forteller så levende om hvordan kjærligheten ble stående fast (!) i øyet hans, og at han fikk hjelp til å dra den ut (!). Jeg synes det er rart at journalistene ikke tenker seg litt om og innser at denne historien umulig kan være sann.

For øvrig stod jeg på første rad og fikk med meg hele opptrinnet samt den fantastiske konserten som fulgte! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Dere kommer selvsagt å reagere på det jeg nå skrev. Men å framstille det som at dødsfallet til en kjendis er så mye mer tragisk til hvilket som helst annet menneske er rett og slett idiotisk.

Det er ikke idiotisk å sette enkelte mennesker over andre. Noen er rett og slett mer betydningsfulle i det store bildet. Kong Salomo er viktigere enn Jørgen Hattemaker, slik er det bare. 

Anonymkode: 40667...a8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Har heller aldri høyrd om han, trudde det var ein forfattere først. Fleire venninner av meg blei heilt sjokkerte. "HAR DU IKKJE HØYRD OM HAN?! EG ELSKER HAN 😍😍😍" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David Bowie er et navn jeg har et mer nøytralt forhold til. Jeg har aldri hørt mye på musikken hans, men jeg respekterte han som artist. Han har nok satt et ganske stort fotavtrykk igjen her i verden, og det er mange som kommer til å huske han. Det er trist, på lik linje med andre dyktige artisters død, men det er livet. 

Han fikk i alle fall oppnådd veldig mye da han levde :) , føler med dere som tar dette tungt!

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

David Bowie er et navn jeg har et mer nøytralt forhold til. Jeg har aldri hørt mye på musikken hans, men jeg respekterte han som artist. Han har nok satt et ganske stort fot-trykk igjen her i verden, og det er mange som kommer til å huske han. Det er trist, på lik linje med andre dyktige artisters død, men det er livet. 

Han fikk i alle fall oppnådd veldig mye da han levde :) føler med dere som tar dette tungt!

Det var fint sagt. ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at Bowie har forlatt oss. Han har betydd utrolig mye for musikken, og han har levert så utrolig mye bra. Dette blir et dypt savn.

Her er en av hans absolutte klassikere, Heroes, og en bønn fra Freddie Mercury Tribute Concert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er jeg som er retarden her, men har aldri hatt noe forhold til Bowie. Og jeg er 33. Og mener selv jeg har oppegående musikksmak (dog ganske annerledes enn de fleste andres). Jeg har visst hvem Bowie var selvsagt, men har ikke kunne nevnt én sang, om noen hadde spurt (dog har jeg hørt flere, har jeg funnet ut i dag, når jeg har sett på noen her og der av alt som har blitt lagt ut).

Synes det er så pussig at når noen dør, viser det seg at "alle" liker den aktuelle artisten. Liksom helt banan-o-rama. Og "alle" er fra seg av sorg og greier og greier og greier. Det er liksom ikke grenser. Får meg til å tenke at med dette som alt annet (tilsynelatende), er folk en gjeng med sauer som går i ræva på den foran. (Ikke kritikk av Bowie, var sikkert bra han og ikonisk og greier, bare blir lei folk på generell basis. Igjen.)

Anonymkode: 5a592...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...