Gå til innhold

Hva kostet bryllupet deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjole: 16.790 kr (inkl. slør, underskjørt,sko)

Dress: Uvisst, han har ikke bestemt seg enda, men får så klart samme budsjett som meg

Restaurant: ca.170.000 kr (inkl aperitiff, kaffe og avec, 4 retters og drikke til mat, bryllupskaken) (107 stk inkl oss)

Blomster: Ca. 5.000-7.000 kr (bukett, knappehullsblomster og borddekor - må kun betale for blomster da en bekjent ordner (don't worry, vedkommende får så klart en stor og fin takkegave for all hjelp) 

Band: 10.000 kr

Invitasjoner: 1.100 kr (www.kortshop.no) 50 stk. 

Egen prest: 3.500 kr

Fotograf: 10.000 kr 

Overnatting for brudepar på hotell: 5.200 kr (to netter i suite) (www.booking.com gir gode tilbud)

 

Tipper vi ender på ca. 230.000 kr for alt totalt med ting jeg ikke har tatt med her. Ja, jeg er enig. Det er en stor sum, og vi var veldig i tvil om vi ønsket å bruke så mye på kun en dag. Men vi kom frem til at vi har unnlatt å diverse ting gjennom årene vi har vært sammen, spart mye penger og vi har vært sammen i veldig mange år og følte derfor at vi ønsket å ha et stort bryllup og samle nære og kjære. Vi er privilegerte med bidra fra våre foreldre også. Vi har planlagt i ca. 2 år nå og spart, så da kan sånt la seg gjøre. 

Anonymkode: adef6...a34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi var 70 til middag og 100 til kake og kaffe. Fri bar med utdannet bartender. Vi hadde servitører og levende musikk også.

Totalt kom hele bryllupet på ca 40.000 i 1991

Endret av EvaLena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, faktisk :)

Gifta oss på tinghuset, og foreldrene mine spanderte en finere middag på alle sammen etterpå. Kjøpte nada, hadde til og med kjole fra før av. Nei, nå løy jeg.. kjøpte en ny bh ;)

Anonymkode: afc0c...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800 for kjole og sko

500 kjoler og sko til ungene

700 skjorte og sko  til han, hadde en ganske ny dress

2000 mat, drikke, kaker (alkoholfritt) 

blomster fikk vi, men tipper de kostet ca 500

800 kr i div som jeg ikke kommer på, brukte 6000 totalt. 

Hår og sminke hjalp en venn meg med.

30 personer totalt.

 

Vi tenkte ikke en gang på bil fra kirka så vi gikk hjem etter at fotografen ( som vi fikk i gave) hadde tatt bilder i parken utenfor. Det er vel ikke mer enn 3-400 meter å gå,  men det gikk først opp for meg nå at vi faktisk gikk hjem fra vårt eget bryllup 😂 Hadde "festen" i hagen hjemme.

Det fins bridzillas, og det fins de på helt motsatt side. Ingen tvil om hvor vi er på skalaen 😄

Anonymkode: 2bd3e...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er ikke en bridezilla bare fordi man har et bryllup som koster litt.... En bridezilla er en som overdriver all planlegging, alt skal være perfekt og forventer gull og grønne skoger fra Gud og hvermann... !

Vi bruker mye penger på vårt bryllup fordi vi har råd til det.
Så, noen har råd til det, og andre ikke. Ingen tvil om hvor vi er på den skalaen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Viola07 skrev:

Man er ikke en bridezilla bare fordi man har et bryllup som koster litt.... En bridezilla er en som overdriver all planlegging, alt skal være perfekt og forventer gull og grønne skoger fra Gud og hvermann... !

Vi bruker mye penger på vårt bryllup fordi vi har råd til det.
Så, noen har råd til det, og andre ikke. Ingen tvil om hvor vi er på den skalaen!

Det var at vi glemte å tenke på bilen, ikke hvor mye det kostet jeg mente med bridzillakommentaren. 

Anonymkode: 2bd3e...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. november 2016 den 10.46, AnonymBruker skrev:

1800 for kjole og sko

500 kjoler og sko til ungene

700 skjorte og sko  til han, hadde en ganske ny dress

2000 mat, drikke, kaker (alkoholfritt) 

blomster fikk vi, men tipper de kostet ca 500

800 kr i div som jeg ikke kommer på, brukte 6000 totalt. 

Hår og sminke hjalp en venn meg med.

30 personer totalt.

 

Vi tenkte ikke en gang på bil fra kirka så vi gikk hjem etter at fotografen ( som vi fikk i gave) hadde tatt bilder i parken utenfor. Det er vel ikke mer enn 3-400 meter å gå,  men det gikk først opp for meg nå at vi faktisk gikk hjem fra vårt eget bryllup 😂 Hadde "festen" i hagen hjemme.

Det fins bridzillas, og det fins de på helt motsatt side. Ingen tvil om hvor vi er på skalaen 😄

Anonymkode: 2bd3e...115

Hva slags mat serverer man hvis man bruker 2000 kr på mat, drikke OG kaker til 30 pers?? 

Anonymkode: 9fda8...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mat serverer man hvis man bruker 2000 kr på mat, drikke OG kaker til 30 pers?? 

Anonymkode: 9fda8...98c

Det er nødt til å være hjemmelaget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags mat serverer man hvis man bruker 2000 kr på mat, drikke OG kaker til 30 pers?? 

Anonymkode: 9fda8...98c

Alt hjemmelaget. Pluss en som jobber på slakteri som skaffet kjøttet. 

Anonymkode: 2bd3e...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, June 28, 2016 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Wowbryllup er flotte lokaler (gård, slott, restaurant, fint hotell.. Ikke grendehus eller "festlokale" (steder hvor man holder konfirmasjoner, bursdager ol.). 

Én kokk til 90 gjester, med 3retters? Tror akkurat den står og faller på sin egen urimelighet. Kvalitet koster, og da også et kjøkken med 3-4 mann som står på og lager mat til disse 90 gjestene. 

Alkohol kjøpt over grensa, servert i en "bar" på et grendehus er ikke det samme som i en bar på et sted med skjenkebevilling. Jeg ville heller ikke kalt det "fri bar" da det utvanner begrepet, som betyr at man spanderer drikke kjøpt i BAR. Ikke at man spanderer vin kjøpt i Sverige på harryhandel. Skulle dere liksom tatt betalt? 15kr per vinglass og 10kr per øl? 

Men for all del, du skal få leve i fantasien om at det er et = tegn her. Selvom det etter min oppfatning er milevis forskjell på "brudeparet ordner alt selv"-bryllup og faktiske steder som er profesjonelle på bryllup. Har vært i begge deler, hvor begge er gjennomførte.. Men igjen. Wowfaktoren finnes ikke, i mine øyne, i grendehusbryllup. (Selvom de er aldri så fine, og koselige). 

 

 

Anonymkode: 56641...2aa

For en snobb du er!! Tenk så mye finere å ha det på et grendehus der man er seg selv enn å sitte oppstasa på et overpriset hotell! Tipper du er ung, sånn som liker "merkeklær" (som om ikke Cubus er et merke), har "sko og vesker" på ønskelista og ikke kan drømme om å sette dine ben på Ikea... :fnise:

Anonymkode: f9177...34e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. desember 2016 den 0.01, Boomonster skrev:

Det er nødt til å være hjemmelaget. 

 

På 3. desember 2016 den 4.05, AnonymBruker skrev:

Alt hjemmelaget. Pluss en som jobber på slakteri som skaffet kjøttet. 

Anonymkode: 2bd3e...115

Ja, naturligvis må det være hjemmelaget, men det er fortsatt utrolig lite penger? Når jentegjengen på 6 drar på hyttetur bruker vi fort 1500 kr på mat og snacks for en helg. Da snakker vi to middager, brødmat til to frokoster, litt potetgull og sjokolade. 

Anonymkode: 9fda8...98c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grillmat, brus og hjemmelagde kaker koster ikke så mye. Halvparten av gjestene var barn. 

Kan jo legge til at vi gjorde det på denne måten fordi vi ikke hadde lyst å vente lenger med å gifte oss. Begge studerer så vi har ikke så mye penger nå. Alle gjestene viste at det var veldig uformelt og de ikke trengte pynte seg mer enn de ville gjort om vi hadde invitert til en bursdagsfeiring. Både lengde og innholdsmessig minnet det mer om en bursdag enn et bryllup, men det var slik vi ville ha det og vi ble veldig fornøyd. 

Anonymkode: 2bd3e...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vi har satt opp midlertidig budsjett på ca 100.000, men det blir sikkert dyrere etterhvert.

Ca 60 gjester

Ringen min ble kjøpt for lenge siden, så den regner vi ikke med i budsjettet.

Kjole: Aner ikke, men håper å finne noe til rundt 10.000

Mat (med kaker, snacks, nattmat): 50.000

Drikke: 15.000 kanskje?

Pynt og blomster: 10.000

Invitasjoner og takkekort: 3000

Hans giftering: 7000

Hotell: 5000

Aner ikke om dette er realistisk i det hele tatt, har så langt ikke sett på stort annet en mat. Har en i familien som er konditor som gir oss kake, onkelen min jobber på et sted hvor det leies ut til selskaper, så vi får det i gave der. 

Anonymkode: 8c87c...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...