Gå til innhold

Familiegjenforenings politikk


MrsM96

Anbefalte innlegg

Døds forelsket i min ektemann som bor i hjemmelandet. (Vi har ikke møttes på 14 måneder og fikk bare 2 uker samen etter Bryllupet)

Jeg har ikke fast jobb, er ung (19), nesten ingen erfaring, kun en tilkallingsvikar! Og ektemannen har ikke utdanning, ingen jobserfaring, dårlig levekår i hjemmelandet og umuuuulig å flytte enten dit eller hit. Familiegjenforenings politikk er irriterende. KLARER IKKE Å KOMME PÅ ANDRE LØSNINGER TIL PROBLEMET!

 

Endret av MrsM96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Det er utfordringen med å finne en kjæreste fra et annet land og særlig hvis det er utenfor Europa. Lover og regler må vi ha men de kan oppleves som et hinder for å kunne være med den man vil. Jeg ventet 15 måneder før min kjæreste fikk visum til Norge og vi fikk 6 måneder på oss til å gifte oss. Det var en tung og seig kamp men vi gav ikke opp. Jeg var i en litt heldigere situasjon enn deg for jeg hadde stabil jobb og leilighet. Jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår frustrasjonen din. En mulighet er å undersøke om han kunne fått plass på en folkehøyskole her og fått dekket utgifter, og så kunne dere møttes og tatt det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke så mange løsninger å velge mellom, enten må du tjene nok til å kunne søke familiegjenforening, eller så må han søke skole/jobb og håpe han får noe.

Anonymkode: 79b9c...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du at han skal forsørge seg om han fikk flytte hit imorgen da?

Enten må dere bo i hans hjem med de levekårene som er der. Eller du må skaffe deg utdannelse og jobb. Grunnen til reglene er for at ikke han skal komme hit og leve på staten. Nødvendig regel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 4.1.2016 den 19.59, MrsM96 skrev:

Hei, det er ikke lett å elske noen som bor i et annet land. Jeg vet at noen får til å bo sammen som gift ved flytte til Sverige (EØS-løsningen); da må du få jobb der, slik at du kan forsørge deg selv og ham.

Du kan vurdere å flytte til et annet sted så du kan få deg en fulltidsjobb, eller kanskje ta mer utdanning. Du må kunne forsørge ham om han skal komme hit. Om du får deg mer jobb blir det også lettere å få råd til å få ham hit på besøk, før han flytter hit for godt. 

Et sted å begynne kan være at han allerede nå prøver å lære norsk, kanskje over nettet. 

Lykke til med å ta vare på kjærligheten :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Flytt hvor som helst du kan få deg jobb. Og jobb med hva som helst. Er veldig lett å få jobb i nord Norge for eks.

Anonymkode: b9479...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...