Gå til innhold

Mest meningsløse "dype quotes" på facebook du har sett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nok alle én eller flere på vennelista som daglig deler diverse sitater og "motiverende" utsagn om livet, døden og kjærligheten... 
Gjerne i skjønn harmoni med bakgrunnsbilder av trær i solnedgang, et gråtende øye og delfiner i horisonten.

Hva er det mest intetsigende du har lest av slike "quotes"? 
Evt del dagens flaueste quote fra din newsfeed...

Mitt bidrag fra dagens newsfeed:

"Life is something you dont own
Its just yours to loan.
Love is something you earn,
not something you learn."


 

 

Anonymkode: 8e337...6ff

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Life is something you dont own
Its just yours to loan.
Love is something you earn,
not something you learn."


 

 

Anonymkode: 8e337...6ff

Kloke ord... kloke ord... :fnise:

Anonymkode: b3cfc...952

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest meningsløse innleggene jeg ser er disse kjerringbildene som liksom skal rettferdiggjøre overvekt og latskap med en "humoristisk vri". 

Eksempler fra min feed:

10416653_477965905711423_252989307150330

 

12239498_953327738071939_859702905169530

 

11223743_1421389928191473_28254509640070

 

Hva er greia??
 

Anonymkode: 9c409...eed

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, denne tråden liker jeg!

De morsomste jeg ser er når de peker ut forskjeller på menn og kvinner. Klart at kjønn kan være likt og ulikt, men det er mange billige og dårlig sitater ute å går!

Hvis en kvinne er stille...
... hun har det vondt
... Hun er lei seg for noe du har sagt
... hun er knust på innsiden 
 

Hvis er mann er stille..
.. hent en øl og la han få hvile!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I blant trenger vi å gråte for å rense våre øyne slik at vi tydelig kan se alt det positive som venter oss."

 

Anonymkode: 38fe5...0cb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg blir mer oppgitt over de vrøvlete anekdotene som av og til tilskrives Einstein og andre historiske personer. Denne har gått på repeat i noen år:

TAKE TIME TO READ. It's worth reading it. Trust me smile emoticon

 

Professor : You are a Christian, aren’t you, son ?

Student : Yes, sir.

Professor: So, you believe in GOD ?

Student : Absolutely, sir.

Professor : Is GOD good ?

Student : Sure.

Professor: Is GOD all powerful ?

Student : Yes.

Professor: My brother died of cancer even though he prayed to GOD to heal him. Most of us would attempt to help others who are ill. But GOD didn’t. How is this GOD good then? Hmm?

(Student was silent.)

Professor: You can’t answer, can you ? Let’s start again, young fella. Is GOD good?

Student : Yes.

Professor: Is satan good ?

Student : No.

Professor: Where does satan come from ?

Student : From … GOD …

Professor: That’s right. Tell me son, is there evil in this world?

Student : Yes.

Professor: Evil is everywhere, isn’t it ? And GOD did make everything. Correct?

Student : Yes.

Professor: So who created evil ?

(Student did not answer.)

Professor: Is there sickness? Immorality? Hatred? Ugliness? All these terrible things exist in the world, don’t they?

Student : Yes, sir.

Professor: So, who created them ?

(Student had no answer.)

Professor: Science says you have 5 Senses you use to identify and observe the world around you. Tell me, son, have you ever seen GOD?

Student : No, sir.

Professor: Tell us if you have ever heard your GOD?

Student : No , sir.

Professor: Have you ever felt your GOD, tasted your GOD, smelt your GOD? Have you ever had any sensory perception of GOD for that matter?

Student : No, sir. I’m afraid I haven’t.

Professor: Yet you still believe in Him?

Student : Yes.

Professor : According to Empirical, Testable, Demonstrable Protocol, Science says your GOD doesn’t exist. What do you say to that, son?

Student : Nothing. I only have my faith.

Professor: Yes, faith. And that is the problem Science has.

Student : Professor, is there such a thing as heat?

Professor: Yes.

Student : And is there such a thing as cold?

Professor: Yes.

Student : No, sir. There isn’t.

(The lecture theater became very quiet with this turn of events.)

Student : Sir, you can have lots of heat, even more heat, superheat, mega heat, white heat, a little heat or no heat. But we don’t have anything called cold. We can hit 458 degrees below zero which is no heat, but we can’t go any further after that. There is no such thing as cold. Cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.

(There was pin-drop silence in the lecture theater.)

Student : What about darkness, Professor? Is there such a thing as darkness?

Professor: Yes. What is night if there isn’t darkness?

Student : You’re wrong again, sir. Darkness is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light. But if you have no light constantly, you have nothing and its called darkness, isn’t it? In reality, darkness isn’t. If it is, well you would be able to make darkness darker, wouldn’t you?

Professor: So what is the point you are making, young man ?

Student : Sir, my point is your philosophical premise is flawed.

Professor: Flawed ? Can you explain how?

Student : Sir, you are working on the premise of duality. You argue there is life and then there is death, a good GOD and a bad GOD. You are viewing the concept of GOD as something finite, something we can measure. Sir, Science can’t even explain a thought. It uses electricity and magnetism, but has never seen, much less fully understood either one. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing.

Death is not the opposite of life: just the absence of it. Now tell me, Professor, do you teach your students that they evolved from a monkey?

Professor: If you are referring to the natural evolutionary process, yes, of course, I do.

Student : Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?

(The Professor shook his head with a smile, beginning to realize where the argument was going.)

Student : Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavor. Are you not teaching your opinion, sir? Are you not a scientist but a preacher?

(The class was in uproar.)

Student : Is there anyone in the class who has ever seen the Professor’s brain?

(The class broke out into laughter. )

Student : Is there anyone here who has ever heard the Professor’s brain, felt it, touched or smelt it? No one appears to have done so. So, according to the established Rules of Empirical, Stable, Demonstrable Protocol, Science says that you have no brain, sir. With all due respect, sir, how do we then trust your lectures, sir?

(The room was silent. The Professor stared at the student, his face unfathomable.)

Professor: I guess you’ll have to take them on faith, son.

Student : That is it sir … Exactly ! The link between man & GOD is FAITH. That is all that keeps things alive and moving.

P.S.

I believe you have enjoyed the conversation. And if so, you’ll probably want your friends / colleagues to enjoy the same, won’t you?

Forward this to increase their knowledge … or FAITH.

By the way, that student was EINSTEIN.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" I smile because you're my family, I laugh because there's nothing you can do about it" 

Anonymkode: 3919f...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder aldri å lese noen av disse sitatene. Alle er etter min mening meningsløse. 

Det er (heldigvis) få av mine FB-venner som driver på med dette, 99% av dem er godt voksne. Godt over 50 og vel så det. Så jeg lar dem bare få holde på. Leser ikke, "liker" ikke, scroller meg fort videre. 

Anonymkode: 96641...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg blir mer oppgitt over de vrøvlete anekdotene som av og til tilskrives Einstein og andre historiske personer. Denne har gått på repeat i noen år:

Skjult innhold

Hvem gidder egentlig å lese sånne dritlange tulleinnlegg?!

Like Einstein once said: don't believe everything you read on the internet! 

:fnise:

Anonymkode: b3cfc...952

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn hører sangen i mott hjerte og synger den til meg når jeg ikke husker den....

Sjelen ville ikke ha noen regnbue hvis øyet ikke hadde tårer..

:glare:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem gidder egentlig å lese sånne dritlange tulleinnlegg?!

Like Einstein once said: don't believe everything you read on the internet! 

:fnise:

Anonymkode: b3cfc...952

Var det ikke Abraham Lincoln som sa det?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens:

"Det er synd at man ikke kan bytte problemer med hverandre...for de fleste vet jo hvordan man kan løse andres problem!"

"It's better to burn out than fade away. -Kurt Cobain" (apropos å tilskrive sitater...:roll:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I blant trenger vi å gråte for å rense våre øyne slik at vi tydelig kan se alt det positive som venter oss."

 

Anonymkode: 38fe5...0cb

:kvalm: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

image.jpeg

Er det lov å ta vedkommende på ordet og spørre om hva denne Facebook-vennen faktisk driver med i det daglige? Det kan sikkert være noe hyggelig, altså, men jeg setter foreløpig ikke gård og grunn på utenriksminister.

Jeg har en overraskende ryddig nyhetsoppdatering på Facebook. Jeg har fjernet noen venner her og der, men ikke vært mer kritisk enn at jeg har snaut 500 igjen, så det er litt rart at jeg slipper såpass billig unna. Men det finnes noen unntak, så i spoileren under følger mitt bidrag. Vedkommende som la det ut har flyktningbakgrunn, så jeg tror ikke det er subtil flyktningkritikk. Det er nok langt fra noen rekord, men dette er det verste hos meg de siste dagene (trykk på spoileren):

12063366_1054076404626978_69866167048853

12063366_1054076404626978_6986616704885312196_n.jpg

12063366_1054076404626978_6986616704885312196_n.jpg

Anonymkode: f7898...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...