Gå til innhold

Til dere som tar solarium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en gutt som tenker å starte med sol. Er middels farget, verken hvit eller svart.

Hvor mye min tar dere som tar sol? Og hvor mange ganger før jeg ser en forskjell? Takk :)

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke falt meg inn, da jeg verken ønsker meg kreft eller rynker. 

Og gutter som tar sol er virkelig noe av det minst tiltalende jeg vet... 

Anonymkode: acd9f...8aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar rundt 25-30 min på sommeren med krem som farger og beskytter. Men nå har jeg ikke tatt det på mange mnd, så ville nok begynt forsiktig med 15-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte /hvor mange ganger må man gjøre det for å få synlig resultat?

Anonymkode: c4ab8...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er en gutt som tenker å starte med sol. Er middels farget, verken hvit eller svart.

Hvor mye min tar dere som tar sol? Og hvor mange ganger før jeg ser en forskjell? Takk :)

Anonymkode: be89a...911

sjekk ut på solsenteret på tavlen over hvem hudtype du tilhører så ser du om du er egnet. 

Uansett så ta det forsiktig til å begynne med. Dusj og fjern alle døde hudceller før du skal ta sol for best resultat på sikt.  Bruk gjerne solariekremer som fremskynder fargen.  Kan fint bruke piz buin sin tan intensifier med solfaktor 15 (i ansiktet, hals og bryst) , den får du kjøpt på cubus, den både gir raskere farge og har litt solfaktor i seg. Og bruk alltid aftersun etter du har solt deg for å beskytte huden og bevare fargen. 

Begynn med 10 min soltid, vent minst 2 dager før du tar 10 nye min.  Så venter du til neste uke og gjør det samme. Da kan du øke til 12 min 2 ganger i uka. Og uka etter kan du ta annenhver dag i 15 min. Ta aldri sol hver dag eller mer enn 15-20 min..  Blir du rød venter du noen dager og bruker aftersun. Eventuelt kan du kjøre betakaroten tabletter for å bevare gyllen farge i huden og beskytter mot soleksem og til en viss grad å bli brent så fort. Life helsekost osv. 

Anonymkode: cacc9...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 3 dag, begynn med 15 min og øk til 30 på slutten. Bruk faktor 15 på nesa eller andre steder du blir lett rød. Ta sol 5-6 ganger, da har du fin farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kreft:
Mange av dere skriker om kreftfaren ved solarium, og har helt rett, det hjelper i alle fall ikke til å motvirke kreft, men norske solarium er såpass regulert, og de nyere (Brun og Blid er flinke) ligger såpass nært solen i ytelse og fordeling, at du kan si kreftfaren ved soling utendørs og i solarium er lik. Om du våger deg til å sole deg i det heletatt er ett valg du tar selv, hvor du så gjør det gir ikke det helt store utslaget på kreftfronten.

Anonymkode: be89a...911

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar rundt 25-30 min på sommeren med krem som farger og beskytter. Men nå har jeg ikke tatt det på mange mnd, så ville nok begynt forsiktig med 15-20.

Ahaa, okei. Hvor mange ganger må jeg ta før jeg merker en fin farge? Og du er ikke redd for å bli syk av det etc?

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut på solsenteret på tavlen over hvem hudtype du tilhører så ser du om du er egnet. 

Uansett så ta det forsiktig til å begynne med. Dusj og fjern alle døde hudceller før du skal ta sol for best resultat på sikt.  Bruk gjerne solariekremer som fremskynder fargen.  Kan fint bruke piz buin sin tan intensifier med solfaktor 15 (i ansiktet, hals og bryst) , den får du kjøpt på cubus, den både gir raskere farge og har litt solfaktor i seg. Og bruk alltid aftersun etter du har solt deg for å beskytte huden og bevare fargen. 

Begynn med 10 min soltid, vent minst 2 dager før du tar 10 nye min.  Så venter du til neste uke og gjør det samme. Da kan du øke til 12 min 2 ganger i uka. Og uka etter kan du ta annenhver dag i 15 min. Ta aldri sol hver dag eller mer enn 15-20 min..  Blir du rød venter du noen dager og bruker aftersun. Eventuelt kan du kjøre betakaroten tabletter for å bevare gyllen farge i huden og beskytter mot soleksem og til en viss grad å bli brent så fort. Life helsekost osv. 

Anonymkode: cacc9...149

Ja, ok. Må jeg bruke briller? 

Tenker egentlig å bare ta 1-2 ganger pr mnd, men da ser jeg kanskje ikke noe resultat, eller?

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa, okei. Hvor mange ganger må jeg ta før jeg merker en fin farge? Og du er ikke redd for å bli syk av det etc?

Anonymkode: be89a...911

Jeg har så dårlige vaner til daglig, at jeg tviler på at solariumet kommer til å ta meg :fnise:

Njaa, jeg pleier å få en fin farge når jeg bruker krem etter 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 3 dag, begynn med 15 min og øk til 30 på slutten. Bruk faktor 15 på nesa eller andre steder du blir lett rød. Ta sol 5-6 ganger, da har du fin farge. 

Tar du selv sol? Tenker egentlig maks å ta sol 3 ganger i mnd, siden det inneholder stråler etc. 

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig heller lyst å si to ting,enn å svare på det du spør om og det er:

1. Det er kreftfare ved soling, både solarium og vanlig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller solt meg om sommeren, med en god solkrem. Hvorfor man skal gå rundt og se solbrun ut midt om vinteren skjønner jeg ikke.

2. Jeg synes at lys, hvit hud er like fint,og ofte finere, enn solbrun hud.

 

Og så til det du spør om:

Første gang du bruker solarium så anbefaler jeg ikke mer enn 15 min,uansett om du tåler mye sol ellers eller ikke.

Problemet er at du må sole deg ukentlig og månedlig om du ønsker en farge som varer. Sånn sett er det bedre både helsemessig og økonomisk å bare bruke selvbruning.

Anonymkode: 32205...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta sol 4-5 ganger i løpet av 1-2 uker hvis jeg skal bli småbrun. Skal man bli sydenbrun må man nok ta en 10-12 ganger på kort tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så dårlige vaner til daglig, at jeg tviler på at solariumet kommer til å ta meg :fnise:

Njaa, jeg pleier å få en fin farge når jeg bruker krem etter 2-3 ganger.

Hvordan krem da? Etter solariumsbruk?

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig heller lyst å si to ting,enn å svare på det du spør om og det er:

1. Det er kreftfare ved soling, både solarium og vanlig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller solt meg om sommeren, med en god solkrem. Hvorfor man skal gå rundt og se solbrun ut midt om vinteren skjønner jeg ikke.

2. Jeg synes at lys, hvit hud er like fint,og ofte finere, enn solbrun hud.

 

Og så til det du spør om:

Første gang du bruker solarium så anbefaler jeg ikke mer enn 15 min,uansett om du tåler mye sol ellers eller ikke.

Problemet er at du må sole deg ukentlig og månedlig om du ønsker en farge som varer. Sånn sett er det bedre både helsemessig og økonomisk å bare bruke selvbruning.

Anonymkode: 32205...b31

Så etter 2 gangers solariumbruk, så vil jeg ikke merke en spesiell forskjell? 

Og er solarium virkelig så farlig som alle skal ha det til? Som jeg skrev øverst, så er norske solariumer bra standard etc

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forvekslet nesten denne tråden med en oppskrift på kreft. 

Anonymkode: 30287...033

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar ikke sol til vanlig, så da jeg omsider skulle prøve det fordi jeg trengte litt farge i huden, begynte jeg forsiktig. Tok 6 minutter dag en, 8 minutter dag to og 10 minutter dag tre. Det holdt faktisk i massevis, og jeg fikk akkurat såpass mye farge at jeg ikke så likblek ut på bildene vi skulle ta. Nå er det fire-fem måneder siden og jeg har ikke trengt noe påfyll siden da, men vurderer kanskje 10 minutter ganger to en gang før jul eller kanskje i januar.

Man bør ikke legge seg til en vane å ta sol jevnlig eller i lange økter, da det er signifikant kreftfremkallende.

Anonymkode: 17f91...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan krem da? Etter solariumsbruk?

Anonymkode: be89a...911

Sånne kremer som du får kjøpt på solariumet. Skal visst være UV-beskyttende. Du får også en fin farge, og lukter utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke sol til vanlig, så da jeg omsider skulle prøve det fordi jeg trengte litt farge i huden, begynte jeg forsiktig. Tok 6 minutter dag en, 8 minutter dag to og 10 minutter dag tre. Det holdt faktisk i massevis, og jeg fikk akkurat såpass mye farge at jeg ikke så likblek ut på bildene vi skulle ta. Nå er det fire-fem måneder siden og jeg har ikke trengt noe påfyll siden da, men vurderer kanskje 10 minutter ganger to en gang før jul eller kanskje i januar.

Man bør ikke legge seg til en vane å ta sol jevnlig eller i lange økter, da det er signifikant kreftfremkallende.

Anonymkode: 17f91...17e

Men 3 ganger i mnd ekke farlig altså? Det er vel hovedsaklig bare farlig når en tar det jevnlig?

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kremer som du får kjøpt på solariumet. Skal visst være UV-beskyttende. Du får også en fin farge, og lukter utrolig godt!

På alle solarium? Eller bare brun og blid sine? Og hva er prisen på disse? ;)

Anonymkode: be89a...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...