Gå til innhold

Har reservert meg mot telefonsalg


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Etter å ha blitt terrorisert av "kraftkonsulenten" (hva nå enn det er for noe dritt) i lange tider så reserverte jeg meg for en uke sida. Da har de ikke lov til å ringe meg. En eller annen j.vel derfra ringte igjen istad (har sånn 1000 tlfnummere i avvisningslista på tlf, hvor mange forskjellige nummere har de der egentlig!?). Jeg vet det kan ta litt tid før de får med seg at de ikke skal ringe meg, men hvor lang tid er det normalt at det tar? Hvis jeg tar tlf og sier jeg er reservert, plikter de å notere det og aldri ringe meg mer? Aner ikke åssen det foregår, vil bare bli kvitt sånne terroriserende telefonoppringninger. 

Endret av Badebuksa
tlf sin autokorrekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta opptil en måned (hvis jeg husker rett) før din reservasjon når ut til de som driver med telefonsalg. Du må derfor være tolmodig.

MEN: Du er fremdeles ikke sikret mot oppringninger fra alle.

-Markedsundersøkelser kan fremdeles ringe deg. Hvis det ikke passer bør du da ta tellefonen og si høflig at du ikke er interesert eller at det ikke passer. De pleier å være greie om du svarer høflig

- Bedrifter du har et aktivt kundeforhold vil fremdeles kunne ringe deg, også for å prøve å selge deg flere produkter (eks telefonselskap). (begrepet aktivt kundeforhold tolkes videre hos bedriftene enn hos de fleste kunder.) Her er selgingen ofte satt ut til telefonsalgselskap, som bruker provisjon og korttidskontrakter for å få selgerene til å selge så intenst som mulig. Dersom de ringer bør du høflig men bestemt si at du ikke er interesrt i å kjøpe noe, og at du ville satt pris på om de kunne stryke deg fra listene. Andre gang er du fremdeles høflig, men veldig bestemt, og sier at du fremdeles ikke er interesert og at hvis du blir oppringt flere ganger vil du klage til oppdragsgiver. Tredje gang ber du (fremdeles høflig og veldig bestemt) om å få navnet på selskapet som har fått oppdraget med å ringe rundt, og gir beskjed om at du nå vil klage til oppdragsgiver etter å ha blitt oppringt flere ganger etter å ha bedt om å bli dtrøket fra listen. Så skriver du en klage til oppdragsgiver, der du forteller at du har vært plaget av oppringninger fra telefonsalgselskapet selv etter å ha bedt om å bli strøket fra listen flere ganger. Skriv at om denne telefonterroren ikke stanser vil du bytte til konkurenten. Lagre denne klagen. Dagen etter leser du gjennom klagen og forsikrer deg om at den er høflig, saklig og bestemt, og sender den til bedriften. Hvis telefonterroren fortsetter sender du en ny klage til bedriften, denne gangen høyere i hierarkiet, med henvisning til din første klage. Om du ikke får et beklagende svar går du til konkurenten og spør om de kan gi deg et tilbud tilsvarende det du har hos bedriften, og gir beskjed til bedriften at du har byttet til konkurenten.

Husk å være høflig hele veien, for du kommer aldri til å snakke med de som er ansvarlige for at du blir oppringt.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ringer likevel inntil om 3 mnd for det tar så lang tid før det blir registrert 

dessuten ringer de telefonselskap og kraftprodusenter du er kunde hos uansett hvor mye du er reservert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold avvisningslista! Den er og blir beste motmiddel.

Mange betegner "aktivt kundeforhold" som alle de har hatt kontakt med de siste 10 årene eller noe sånt, så de ringer og insisterer på at de "har lov til å ringe". 

Hva f()/)& er vitsten med å krangle på at de "har lov" til å ringe, når jeg sier at jeg er reservert mot telefonsalg og totalt uinteressert i å høre hva de har å si? Det må for å inprente meg å unngå den bedriften for alltid, det da? Idioter!

Anonymkode: 35547...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reserverte meg i april og blir fortsatt oppringt, selv av selskaper jeg aldri har hatt noe å gjøre med... Så kan ikke si at det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reserverte meg i april og blir fortsatt oppringt, selv av selskaper jeg aldri har hatt noe å gjøre med... Så kan ikke si at det hjelper!

Du må bare ordne det i telefonen. Registrer nummeret i en avvis-liste eller registrer det som "selger" som du gir egen ringetone (uten lyd) eller en eller annen teknisk løsning. 

Å reservere seg er mer en symbolsk handling enn en praktisk realitet, desverre.

Anonymkode: 35547...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å skjule mitt nr i alle lister (1880, 1881 osv osv) og DA hjalp det endelig! Fikk ikke en eneste telefon fra andre enn Telenor på åresvis! Så fikk jeg en jobb hvor det var praktisk at jeg hadde søkbart nummer (og jeg ønsket å beholde mitt private) og da var det slutt på freden :( Til tross for at jeg er reservert blir jeg ringt i tide og utide. Det er like før jeg skjuler telefonnr mitt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjennta: løs dette teknisk i telefonen. I dagens verden er det ingen grunn til å la seg terroriserer av telefonselgere, da vi har tekniske løsninger i telefonen som gjør det enkelt å unngå dem.

Anonymkode: 35547...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som ringer til tross for at man er reservert. Det har jeg opplevd flere ganger, særlig av Romerrikets Blad, og jeg har vært reservert i flere år. Mange slike aktører har jo et hav av forskjellige numre i tillegg, så det er vanskelig å reservere seg helt fra telefonsalg. Flere av de som ringer er også fryktelig frekke, når det er DE som invaderer mitt privatliv. Enkelte har til og med funnet på å ringe opp igjen når jeg sier nei takk og slenger på røret. Èn telefonselger ringte opp igjen og skjelte ut moren min fordi hun sa hun ikke var interessert. 

Anonymkode: 9a265...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å skjule mitt nr i alle lister (1880, 1881 osv osv) og DA hjalp det endelig! Fikk ikke en eneste telefon fra andre enn Telenor på åresvis! Så fikk jeg en jobb hvor det var praktisk at jeg hadde søkbart nummer (og jeg ønsket å beholde mitt private) og da var det slutt på freden :( Til tross for at jeg er reservert blir jeg ringt i tide og utide. Det er like før jeg skjuler telefonnr mitt igjen....

Jeg har prøvd i månedsvis å skjule nummeret mitt, men det er dødens vanskelig. Det kommer opp igjen etter et par måneder. Jeg har tatt kontakt med min egen leverandør uten hell samt de ulike nettsidene. Jeg har til og med tatt kontakt med Google. Dette har fungert så langt hvertfall, så da håper jeg bare at det vedvarer. 

Anonymkode: 9a265...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som telefonselger og vi slettet automatisk alle som sa de var reservert. Er dere klar over at dere må reservere dere på nytt? Det hjelper ikke at det ble gjort i 2010 liksom. I tillegg står man jo allerede på visse lister hos bedrifter før man reserverer seg, og når disse tas i bruk uten å oppdateres fem mnd senere så blir man oppringt selv om man er reservert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere klar over at dere må reservere dere på nytt? Det hjelper ikke at det ble gjort i 2010 liksom. 

Nei, man må ikke reservere seg på nytt. Ikke spre slike løgner! Enten er man reservert eller så er man ikke det. Og det er ingen andre enn du selv som går inn å endrer den statusen. Det er ikke slik at en reservarsjon "utløper" etter en viss tid.

Anonymkode: 35547...a1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://w2.brreg.no/reservasjon/

Reservasjonsregisteret gjør dette enklere ved at du i stedet for å henvende deg til hvert enkelt selskap, kan henvende deg ett sted. I Reservasjonsregisteret kan du reservere deg mot at din adresse blir brukt til direkte reklame gjennom posten, gjennom telefon og mobiltelefon. Din reservasjon blir registrert i et sentralt register. Alle som sender ut reklame rettet mot deg som kunde, plikter å oppdatere sine lister mot Reservasjonsregisteret senest 1 måned før bruk. Dette fremgår av markedsføringslovens § 12.

Anonymkode: 35547...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reserveringen brreg.no fungerer etter ca. 6 uker, men bare der du ikke alt er registrert. Det eneste som fungerer der, er å sende en mail til en i ledelsen om at ditt nummer skal fjernes fra listene deres. Det hjelper ikke å gi beskjed til den som ringer deg. Det hjelper heller ikke å bruke blokkerfunksjoner i telefonen, da disse har tekniske løsninger som gjør det mulig å ringe folk, til vannvidd! 

Anonymkode: d301c...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke reservere seg på nytt. Ikke spre slike løgner! Enten er man reservert eller så er man ikke det. Og det er ingen andre enn du selv som går inn å endrer den statusen. Det er ikke slik at en reservarsjon "utløper" etter en viss tid.

Anonymkode: 35547...a1f

Har du en kilde på det? 

Forøvrig er det ikke noe vits å være så sabla kvass, jeg sitter ikke her og juger med viten og vilje akuratt!

Endret av peppermyntete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må minst være 5 år siden en selger ringte. Aldri ta telefonen når ukjente ringer. Til slutt blir de lei og stryker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i månedsvis å skjule nummeret mitt, men det er dødens vanskelig. Det kommer opp igjen etter et par måneder. Jeg har tatt kontakt med min egen leverandør uten hell samt de ulike nettsidene. Jeg har til og med tatt kontakt med Google. Dette har fungert så langt hvertfall, så da håper jeg bare at det vedvarer. 

Anonymkode: 9a265...830

Såpass ja! Hos meg holdt det med en telefon til Telenor. Etter en måneds tid var jeg vekk fra alle søkbare lister. Håper det holder nå!

Nei, man må ikke reservere seg på nytt. Ikke spre slike løgner! Enten er man reservert eller så er man ikke det. Og det er ingen andre enn du selv som går inn å endrer den statusen. Det er ikke slik at en reservarsjon "utløper" etter en viss tid.

Anonymkode: 35547...a1f

Jeg trodde denne kunne gjalt for et år av gangen? Pluss at man må registrere alle som bor på samme husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som telefonselger og vi slettet automatisk alle som sa de var reservert. Er dere klar over at dere må reservere dere på nytt? Det hjelper ikke at det ble gjort i 2010 liksom. I tillegg står man jo allerede på visse lister hos bedrifter før man reserverer seg, og når disse tas i bruk uten å oppdateres fem mnd senere så blir man oppringt selv om man er reservert.

 

Jeg kan forstå det dersom det er en kriseløsning der man har null sjanse til å få en inntekt på en annen måte, men hvem er det som ønsker å gå inn for å plage vettet av folk og lure naive gamle mennesker til å kjøpe noe de ikke har bruk for? 

Og de fleste telefonselgere sletter ikke automatisk folk når de sier at de ikke er reservert. De fleste sier at man skal ta kontakt med noen andre høyere opp i systemet da de ikke har ansvar for det. Helt tullete når det er de som invaderer den oppringte sitt privatliv. 

Jeg har for øvrig aldri hørt om at man må reservere seg på nytt igjen. Har du en kilde på dette? 

De som driver med markedsføring er for øvrig pliktig til å oppdatere listene sine mot Reservasjonsregisteret én gang i måneden. 

Anonymkode: 9a265...830

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå det dersom det er en kriseløsning der man har null sjanse til å få en inntekt på en annen måte, men hvem er det som ønsker å gå inn for å plage vettet av folk og lure naive gamle mennesker til å kjøpe noe de ikke har bruk for? 

Anonymkode: 9a265...830

For et fortreffelig syn på folk! :)

Det var jo akkurat derfor jeg tok jobben! Fordi jeg elsker å være slem mot folk og plage dem og lure masse gamle søte damer til å kaste tusenlapper ut av vinduet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...