Gå til innhold

Lukter brent av vaskemaskinen, noen som vet hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om flere har erfart at det lukter brent etter sentrifugering? Vasket en maskin på 60 grader i helgen og da jeg gikk inn på badet for å ta ut vasken ble jeg helt overveldet av den brente lukten.

Det skal sies at jeg måtte flytte litt på maskinen da den sto på for å komme til, da jeg vasket badet samtidig, men det skal vel ikke ha noe å si?

Jeg sjekker lofilteret, og det var helt fint. Ellers teknisk ubegavet som jeg er forsøkte jeg å sjekke rørtilkoblinger, men som forventet så fant jeg ikke noe, selv om jeg ikke var helt sikker på hva jeg så etter😁

 

Maskinen er 1,5 år gammel, så synes det er litt for tidlig å takke for seg.

Jeg satt i kø i 30 min før i dag for å snakke med forhandleren, men akkurat da jeg kom gjennom, så var de stengt, så da var jeg like langt.

 

Noen som har opplevd det selv, og har noen tips?

 

På forhånd takk☺

 

 

Anonymkode: 0e48d...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg ikke bruk den maskinen noe mer! Det skal aldri lukte brent av en vaskemaskin eller en tørketrommel (med mindre du har hatt noe dumt i tørketrommelen da). Hvis den bare er 1,5 år gammel så er det jo greit, da går det på reklamasjonsrett/garanti uten tvil.

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å google hvilket verksted som har service på din maskin og kontakte de direkte. Bare fremvise kvittering så får du det ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk maskinen. Det er mest sannsynlig en del inne i motoren eller lignende som er gåen. I og med maskinen din bare er 1.5 år gammel går det innunder garantien. I hovedsak er det leverandøren/selger som bestemmer om de velger å gi deg ny maskin i innbytte eller reparerer maskinen din. For alt vi vet kan jo akkurat denne modellen ha en svakhet som er kjent for leverandør/selger. 

Anonymkode: be625...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...