Gå til innhold

Spontanaborterte i stad


klompi

Anbefalte innlegg

Mest sannsynlig. Har snakket med noen venninner som sa at jeg burde ordne legetime for å forsikre meg om at alt er ute, men jeg er 18 år gammel og har minimalt med penger å avse til legetime og ultralyd. Er det noen som vet hvordan alt dette foregår, om det tar lang tid å bli henvist til ultralyd og ikke minst hvor mye alt dette kommer til å koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ringer fastlegen din tror jeg det vil være gratis, da svangerskapsrelaterte undersøkelser er det. Du kan jo spørre for sikkerhets skyld når du ringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsrelaterte konsultasjoner og undersøkelser er gratis. Ring å hør med ditt legekontor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er 18 går du kanskje på videregående? Du kan også ta kontakt med helsesøster. Hun kjenner regelverket godt og vet hvordan du som ung kan få ordnet dette rimeligst mulig. Da har du også en person du kan snakke med jevnlig dersom du har behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Brukernavnet ditt er "klompi" og er nyopprettet, og du har akkurat spontanabortert? Jaja, hva skal man si..

Men som de andre sier, gratis hos fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavnet ditt er "klompi" og er nyopprettet, og du har akkurat spontanabortert? Jaja, hva skal man si..

Men som de andre sier, gratis hos fastlege.

Haha fy søren, håper ikke jeg blir å assosiere brukernavnet mitt med spontanaborten nå! Men det er sånn at timen hos fastlegen er gratis også altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Haha fy søren, håper ikke jeg blir å assosiere brukernavnet mitt med spontanaborten nå! Men det er sånn at timen hos fastlegen er gratis også altså?

Beklager, jeg kunne ikke dy meg. :nigo:

Men ja, det stemmer. Når du ringer for å avtale tid forklarer du simpelthen hva det gjelder, så skal konsultasjonen og eventuelle prøver som blir tatt følgelig være kostnadsfritt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikkje har råd til å betala time hos fastlegen, vil eg anbefala deg å spørra om timen er gratis før du bestiller timen. Alle her skriv at det er gratis, men har du abortert, er du per definisjon ikkje gravid. Mange legar vil nok skriva det på svangerskapsoppfølging, men det gjorde ikkje min tidligare fastlege. Eg fekk gratistime då eg hadde begynt å blø, og han henviste meg vidare til ultralyd. På oppfølgingstimen nokre dagar etterpå, for forlenging av sjukmelding (eg hadde fremdeles vanskar med å stå skikkelig oppreist etter aborten) og kontroll, måtte eg fint betala, sidan eg ikkje lenger var gravid. 

Mulig legen min tolka reglane i overkant strengt, då, for eg måtte faktisk fint betala for 6-vekerskontroll etter fødsel òg, noko som står spesielt at er del av svangerskapsoppfølginga. Men ved abort må nok legen bruka meir skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...