Gå til innhold

vaskepulver - gjør jeg det riktig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i alle år siden jeg flyttet for meg selv, puttet vaskepulver inni maskinen før jeg putter inni klær.  Og det gjør jeg rett og slett fordi kammeret i maskina aldri blir helt fri for vaskepulver. Det ligger alltid små rester oppi. Enda jeg bruker en lite  dæsj. Tror det har noe med trykket i vannet vårt. Spørsmålet mitt er. Kan jeg fortsette å gjøre det på denne måten? :) 

Anonymkode: 40281...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke tar forvask spiller det ingen rolle. Hvis du ikke er fattig kan du jo gå over til flytende vaskemiddel (men da fungerer heller ikke forvask).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis programmet har forvask så skylles såpen ut, men ellers skal det da ikke spille noen stor rolle.

Men: Vannet er innom såpekoppen uansett, og der er det en herlig bakterieflora :)

Jeg ville nok vasket dette kammerset godt! Dra ut hele boksen og vask - du kan bli sjokkert :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis programmet har forvask så skylles såpen ut, men ellers skal det da ikke spille noen stor rolle.

Men: Vannet er innom såpekoppen uansett, og der er det en herlig bakterieflora :)

Jeg ville nok vasket dette kammerset godt! Dra ut hele boksen og vask - du kan bli sjokkert :( 

Putt den i oppvaskmaskinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tar forvask spiller det ingen rolle. Hvis du ikke er fattig kan du jo gå over til flytende vaskemiddel (men da fungerer heller ikke forvask).

forvask? Aldri gjort :) så da går det nok bra ja. :)  Handler ikke om at jeg er fattig, men jeg liker pulver best. Føler det setter så god omo color lukt i klærne enn flytende gjør :P

Anonymkode: 40281...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt den i oppvaskmaskinen!

takk for tipset! Det skal jeg jammen gjøre :)

Anonymkode: 40281...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forvask? Aldri gjort :) så da går det nok bra ja. :)  Handler ikke om at jeg er fattig, men jeg liker pulver best. Føler det setter så god omo color lukt i klærne enn flytende gjør :P

Anonymkode: 40281...661

Daså, jeg vasker sportsklærne i flytende (kjøpte 5 år supply med vaskepulver i sverige så jeg må bruke det opp før jeg bytter helt) og det lukter bra og funker fett. Men dersom du digger Omo-pulver lukta, så for all del. Før var det vanlig å putte pulveret i en liten rar gummibolle/ball inni maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daså, jeg vasker sportsklærne i flytende (kjøpte 5 år supply med vaskepulver i sverige så jeg må bruke det opp før jeg bytter helt) og det lukter bra og funker fett. Men dersom du digger Omo-pulver lukta, så for all del. Før var det vanlig å putte pulveret i en liten rar gummibolle/ball inni maskinen.

åja, hehe :) jeg liker ofte det enkleste best.  Så da hiver jeg bare inn litt pulver :P

Anonymkode: 40281...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende vasker bedre og man slipper hvite spor i sømmer o.l

Anonymkode: 03c59...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende vasker bedre og man slipper hvite spor i sømmer o.l

Anonymkode: 03c59...eb7

Hvis du får hvite vaskepulverspor i sømmer o.l. så bruker du kanskje for mye vaskepulver eller har en maskin som begynner å synge på siste verset og ikke skyller skikkelig lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt pulver, men sist jeg kjøpte olabukser så sa de at jeg måtte "ikke finne på å mishandle de med pulver"...Dette var i spesialbutikk for jeans. Men jeg har aldri hørt det tidligere at det skal være så mye bedre...

Men jeg kjøpte likevel en flaske flytende som jeg bruke på olabuksene mine ;) De koster tross alt 900 stk, så hvis flytende gjør at de varer lenger.....Men jeg vet ikke, assa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...