Gå til innhold

Endelig gravid!!! Menssmerte??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nettopp funnet ut at jeg er gravid, etter mange forsøk med prøverør. Nå er jeg livredd for spontanabort.. Tatt mange tester siden fredag ( igår var testdagen) det har vert veldig positiv, men litt svak. Idag Var den veldig sterk! Er det positivt eller har det ingenting å si med den er svak eller sterk? 

Og er det vanlig med menssmerte? Har murringer/menssmerte nesten hele tiden.. Går å sjekker om jeg blør hele tiden.. Og er nesten sikker på at dette ikke går bra :( noe jeg kan gjør for å "unngå" spontanabort?

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mye menssmerter/murringer de første ukene av graviditeten og bekymret meg også for spontanabort i begynnelsen. Prøvde å fokusere på at det var utenfor min kontroll og at i de fleste tilfellene går det tross alt bra :)
 

Anonymkode: 99b52...38d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig med "menssmerter" i begynnelsen. :)

Ok!:) greit å høre det. Men det er vondt å stå oppreist pga jeg har så menssmerte.. Skummelt..

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! 

Det du kjenner er livmoren din som strekker seg og vokser. Du skal jo ha en eller flere boende der i 40 uker.

 Stort sett så avtar det etterhvert. ;-)

 

 

Endret av Barenzrotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det bare er det da! Er så redd... Har veldig magesmerter og som begynte i går. Kommer og går.  Har det noe å si? Hvor tidlig kan man få ultralyd?

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det bare er det da! Er så redd... Har veldig magesmerter og som begynte i går. Kommer og går.  Har det noe å si? Hvor tidlig kan man få ultralyd?

Anonymkode: 219b9...86d

Jeg hadde STERKE smerter, men fikk beskjed om å ta det med ro så lenge det ikke var tegn til noe blødning. 

Du kan vel "få" privat ultralyd når som helst, vil jeg tro. Ikke helt sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde STERKE smerter, men fikk beskjed om å ta det med ro så lenge det ikke var tegn til noe blødning. 

Du kan vel "få" privat ultralyd når som helst, vil jeg tro. Ikke helt sikker. 

Åå! Var du sykemeldt ? men om man spontanaborter så blør man vell alltid ? 

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!:) 

Jeg er 39+4 nå (venter spent på fødselen!) og har hatt menssmerter av og på hele svangerskapet. Har også hatt magesmerter flere ganger som har vist seg å være luft eller treg mage. Blitt verre mot slutten fordi babyen tar mer plass og alt inni der er skvist. 

Jeg hadde første ul 5 uker på vei. Deretter uke 14, 18 også annenhver til hver uke frem til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!:) 

Jeg er 39+4 nå (venter spent på fødselen!) og har hatt menssmerter av og på hele svangerskapet. Har også hatt magesmerter flere ganger som har vist seg å være luft eller treg mage. Blitt verre mot slutten fordi babyen tar mer plass og alt inni der er skvist. 

Jeg hadde første ul 5 uker på vei. Deretter uke 14, 18 også annenhver til hver uke frem til nå. 

spennende! Hvorfor så ofte?? Lykke til:)

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnene på SA er (skremmende nok) også mange av de vanligste tegnene på graviditet. 

Ikke for å skremme deg, men når jeg opplevde en SA så hadde jeg mensenaktige/krampeaktige smerter i noen dager, mens den gangen det gikk bra hadde jeg ikke det. 

Skjønner at du er redd siden det er prøverør og (såvidt jeg har hørt i hvert fall) en større sjansen for SA, men du kan ikke gjøre NOE for å "unngå" det. Skjer det så skjer det uansett hva du har gjort eller ikke gjort i løpet av graviditeten.

Om du er så tidlig gravid at du nettopp har fått positiv test ville jeg avventet med ultralyd i noen uker. Jeg hadde en UL i uke 4 og man kan ikke se hjerte som slår eller noe tegn til liv. Kun en flekk på skjermen. Hvis du klarer å vente til uke 8 så vil du i hvert fall se et bankende hjerte, men det betyr fremdeles ikke at du er "trygg". 

Kjenner ei som jobber som jordmor og hun sier at noe av det tristeste er når folk som har sett bankende hjerte i uke 8 kommer til OUL og ser et dødt foster, for man var så sikker på at det gikk bra. 

Mener ikke så skremme deg, men det er kanskje litt bedre å være forberedt på at noe kan skje og godta det istedenfor å sjekke om du blør hele tiden. Du kan ikke sykemelde deg for å ha mensensmerter. Legen og jordmoren gjør jo heller ingenting om du mister før uke 12, for det er ikke noe å gjøre..

Anonymkode: 11992...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er voksesmerter du har :) Jeg hadde murringer hele første trimesteren. føltes ut som at jeg skulle få mensen hele tiden.

Det ene strekket var også svakt når jeg testet positivt. Det skal ikke ha noe å si :) Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå! Var du sykemeldt ? men om man spontanaborter så blør man vell alltid ? 

Anonymkode: 219b9...86d

Hvis man får spontanabort blør man ja :)

Jeg var på privat UL i uke 5 og man så ikke noe mer enn en liten prikk som var fosteret. I uke 8/9 hadde det formet seg små armer og ben, og man kunne høre hjertelydet. Begge to var privat UL, kostet meg litt over 1000,- per konsultasjon.

Prøv å ikke uroe deg før mye. Lettere sagt enn gjort. Jeg var dødsredd for spontanabort men de aller, aller fleste svangerskap går helt fint altså :)

Endret av karlakarl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende! Hvorfor så ofte?? Lykke til:)

Anonymkode: 219b9...86d

Risikosvangerskap pga livmorhalssvikt i tidligere svangerskap!

Det har gått veldig bra denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åå! Var du sykemeldt ? men om man spontanaborter så blør man vell alltid ? 

Anonymkode: 219b9...86d

Ja, men hovedsaklig på grunn av kvalmen. 

Ser noen andre har svart på det med spontanabort og blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!:) greit å høre det. Men det er vondt å stå oppreist pga jeg har så menssmerte.. Skummelt..

Anonymkode: 219b9...86d

Nå skal jeg gå litt mot strømmen her, for å ha så sterke menssmerter at man ikke kan stå oppreist er ikke normalt. Det behøver ikke bety at noe er galt, men jeg ville allikevel kontaktet fastlegen og forklart saken.

Anonymkode: 7efd5...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg gå litt mot strømmen her, for å ha så sterke menssmerter at man ikke kan stå oppreist er ikke normalt. Det behøver ikke bety at noe er galt, men jeg ville allikevel kontaktet fastlegen og forklart saken.

Anonymkode: 7efd5...2fd

det går bedre nå. Fortsatt menssmerte men ikke så gale..det var bare en gang jeg kjente på det. Skulle reise meg opp og fikk skikkelig smerte. La meg ned igjen og slappet av så ble det bedre...

Anonymkode: 219b9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bedre nå. Fortsatt menssmerte men ikke så gale..det var bare en gang jeg kjente på det. Skulle reise meg opp og fikk skikkelig smerte. La meg ned igjen og slappet av så ble det bedre...

Anonymkode: 219b9...86d

Ok. Smerter i forbindelse med at du reiser deg høres ut som klassiske ligamentsmerter. Veldig vond, men ikke farlig :)

Anonymkode: 7efd5...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...