Gå til innhold

TV-spill til jul - hva velger man?


Hermula

Anbefalte innlegg

Vi har besluttet å anskaffe TV-spill til jul, gave til hele familien  som består av to jenter på 8 og 10 + mor og far.

Hva velger man? Var på besøk til noen i sommer som hadde Nintendo. Falt da for bla en sportspakke, hvor vi kunne være med i spillet ved hjelp av bla en benk. Klassiske Super Mario var jo også gøy.

Hva er bra nå til dags? Tenker jentene kan tenke seg bla noe sanggreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Wii U er den beste flerspillerkonsollen, den har nok også flest barnespill,  vet ikke hvordan sangspillene er på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg vekke fra Wii U. Maskinen vil gå ut av produksjon neste år. Det er lite spill som vil bli laget framover. Nintendo NX kommer neste år:

http://wiiudaily.com/2015/11/new-nx-rumor-shipping-next-year/

http://www.ign.com/articles/2015/12/01/nintendo-reportedly-targeting-20-million-nx-units-shipped-for-2016

Sorter på spill på denne siden for å se hva som kommer og hva som er tilgjengelig på de forskjellige maskinene:

http://www.gamefaqs.com/wii-u

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii U er absolutt å anbefale! :) Som voksen, er det den konsollen jeg spiller mest på. Mye mulig den forsvinner etterhvert - men det finnes allikevel gode spill til konsollen og det slutter ikke å komme nye helt med det første :) Det er jo flere mario spill, Yoshi´s wooly world, og mulighetene til å spille flere sammen på "party spill" (mario party 10 og animal crossing amiibo party) i tillegg til Mario Kart 8 som er veldig morsomt :) Splatoon er også et veldig artig spill, et slags "skytespill" man løper rundt og skyter maling på hverandre, og skal dekke områder med mest mulig maling - kort forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Nintendo Wii best.

Urgamle Nintendo er også gøy. X Box også. Og Playstation igrunn...

Anonymkode: 8f628...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nintendo Wii u. Masse bra barne- familiespill. Jeg og mannen spiller ofte Mario kart 8 etter at barna har sovnet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii U er absolutt å anbefale! :) Som voksen, er det den konsollen jeg spiller mest på. Mye mulig den forsvinner etterhvert - men det finnes allikevel gode spill til konsollen og det slutter ikke å komme nye helt med det første :) Det er jo flere mario spill, Yoshi´s wooly world, og mulighetene til å spille flere sammen på "party spill" (mario party 10 og animal crossing amiibo party) i tillegg til Mario Kart 8 som er veldig morsomt :) Splatoon er også et veldig artig spill, et slags "skytespill" man løper rundt og skyter maling på hverandre, og skal dekke områder med mest mulig maling - kort forklart.

Maskinen er død. Nintendo har flyttet det nye Zelda spillet til Nintendo NX og det kommer ikke noe mer Mario plattform spill Wii U. Det blir dumt å betale 2500 kr for en maskin som kun har support i 6 måneder til og blir erstattet av Nintendo NX. Da er det like godt å vente til den nye kommer.

Dette er det nye som kommer til Wii U. Mye av dette er for sært og japansk til å glede en familie.

 

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Playstation 4, mye bedre grafikk.

Jeg tror 8- og 10åringen samt mor og far driter i akkurat det.
 

Anonymkode: 9681a...be3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen personer foreslår Wii U. Fordelen med Wii U er at det er et hav av Barne og familievennlige spill tilgjengelig siden Nintendo fokuserer på familiespill nå for tiden og Wii U støtter alle tidligere utgitte Wii spill. ulempen som har blitt nevnt er at Wii U er på vei til å bli pensjonert innen kanskje et år og da er det usannsynlig at det kommer noen nye Wii U spill etter det. Wii spill er også på vei å bli tatt vekk fra hyllene så dere kan være nødt til å se på bruktmarkedet etter spill. 

 

Playstation 4 og Xbox One har en mye lysere fremtid sånnsett, men har et tydelig mangel på familiefokus. de aller fleste Playstation og Xbox spill er laget for å bli spilt av en person og har stort sett 18-års grense. tror kanskje det smarteste for dere er er å kjøpe Wii U. bare pass på at dere får kjøpt spillene dere vil ha raskt for de kommer til å gå ut av salg snart

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det konkret er opplyst at det vil komme mange fler spill, men den nye nintendosjefen har nylig gått ut og sagt at selv om NX kommer, så vil de ikke gi opp wii u :)Kilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke at det konkret er opplyst at det vil komme mange fler spill, men den nye nintendosjefen har nylig gått ut og sagt at selv om NX kommer, så vil de ikke gi opp wii u :)Kilde

Iwata/Reggie sa det samme om GC og hva skjedde da? Wii fikk all støtte og GC var død. Samme sa de om Wii og Wii U. Samme sa de om GBA og DS.

 

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen er død. Nintendo har flyttet det nye Zelda spillet til Nintendo NX og det kommer ikke noe mer Mario plattform spill Wii U. Det blir dumt å betale 2500 kr for en maskin som kun har support i 6 måneder til og blir erstattet av Nintendo NX. Da er det like godt å vente til den nye kommer.

Dette er det nye som kommer til Wii U. Mye av dette er for sært og japansk til å glede en familie.

 

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Link: http://www.gamefaqs.com/wii-u/upcoming

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Playstation 4, mye bedre grafikk.

Nerd detected...

 

Iwata/Reggie sa det samme om GC og hva skjedde da? Wii fikk all støtte og GC var død. Samme sa de om Wii og Wii U. Samme sa de om GBA og DS.

 

 

Anonymkode: 794bd...1ba

Wow du er skikkelig masete og irriterende...

 

Ts, jeg vil anbefale Mario Party 10. Jeg selv syntes det var dritt men dere har vel ikke spilt de gamle spillene så da er jeg sikker på at det vil bli et supert spill for dere :) Eller så kan dere kjøpe super mario world 3d hvor man kan spille som 4

Anonymkode: 62d89...6e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 8- og 10åringen samt mor og far driter i akkurat det.
 

Anonymkode: 9681a...be3

Jeg gjorde ikke det da jeg var åtte eller ti, for å si det sånn. Ble helt traumatisert av å ikke få SNES, måtte leve ned NES helt til PlayStation kom ut. :P

Wii U er ikke noe dumt valg, men det er nok sant at maskinen ikke har så mye fremtid. Spørsmålet er hvorvidt det er et problem. Den koster jo ikke SÅ mye, så så lenge man er inneforstått med å kjøpe en Wii U nå, og kanskje en ny konsoll om et par år igjen, er man jo rimelig trygg. New Super Mario Bros. U, Super Mario 3D World, Mario Kart 8, Super Smash Bros., Tropical Freeze og ymse Zelda-remakes er jo alle solide valg. Egentlig står og faller det på hvor godt man liker Nintendo-titler.

PlayStation 4 er nok et sterkere valg på sikt, og såvidt jeg forstår er Singstar fortsatt på topp når det gjelder sånne spill. På den annen side har ikke konsollen en like sterk katalog av barnespill, selv om Little Big Planet og Skylanders sikkert er helt kurante greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...