Gå til innhold

Hva kan være grunnen til at jeg ikke liker smaken av øl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår godt spørsmålet ditt og lurer faktisk på det samme. Selv spiser og drikker jeg absolutt alt. Minus øl.. Klarer ikke å få det ned og forstår virkelig ikke hvorfor. Jeg kan drikke all annen alkohol og skulle gjerne likt øl også. Har prøvd alt fra lyst øl til guinness, men ingenting hjelper.

Anonymkode: 65184...03c

Takk for svar og for at du deler av dine erfaringer!

Det er nok ikke mye poeng i at jeg skal prøve å venne meg til øl.

Kanskje er det samme årsak hos begge oss, eller vi har forskjellige årsaker (av de nevnte mulige årsakene i tråden)?

 

 

Anonymkode: 46851...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker heller ikke øl om det er noen trøst:P Synes det smaker, vel, gjær! Jeg kan drikke øl, men da må jeg ha så pass mye innabords at jeg ikke kjenner smaken. Men da har jeg gjerne fått nok alikevel :fnise:

Anonymkode: f1a63...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke øl om det er noen trøst:P Synes det smaker, vel, gjær! Jeg kan drikke øl, men da må jeg ha så pass mye innabords at jeg ikke kjenner smaken. Men da har jeg gjerne fått nok alikevel :fnise:

Anonymkode: f1a63...044

Takk for svar!

Vi er nok ganske mange som ikke liker den smaken :)

 

Anonymkode: 46851...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man ikke en smak, så liker man den bare ikke..
Er ting jeg ikke klarer å spise..Både lukt og smak er motbydelig så jeg velger å ikke spise dette...
Hvorfor prøve å spise/drikke noe som man ikke liker?

Når det kommer til alkohol, så er det noen som liker smaken av øl (jeg er en av dem) men jeg liker ikke cider og konjakk...Akevitt er bare fælt.. Sake er ille det også :fnise: Rusbrus blir for søtt og enkelte vin typer brekker jeg meg bare jeg kjenner lukten av det... :)
Drikk og spis det du liker. Hold deg unna alt annet ^^
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man ikke en smak, så liker man den bare ikke..
Er ting jeg ikke klarer å spise..Både lukt og smak er motbydelig så jeg velger å ikke spise dette...
Hvorfor prøve å spise/drikke noe som man ikke liker?

Når det kommer til alkohol, så er det noen som liker smaken av øl (jeg er en av dem) men jeg liker ikke cider og konjakk...Akevitt er bare fælt.. Sake er ille det også :fnise: Rusbrus blir for søtt og enkelte vin typer brekker jeg meg bare jeg kjenner lukten av det... :)
Drikk og spis det du liker. Hold deg unna alt annet ^^
 

Tusen takk for det du deler og for gode råd! :)

Anonymkode: 46851...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du velger for "tunge" øl? Jeg synes flere av de vanlige butikkølene, fks Hansa og Borg er tunge og ganske mye mer bitre enn Tuborg og Ringnes. Kanskje du kan starte med å venne deg til en veldig lett og fruktig type? Med Corona går man sjelden feil:)

Anonymkode: 9a54c...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at man må smake på noe 7-9 ganger før man blir vandt til smaken. Det har stemt for min del når jeg har forsøkt å like ting jeg ikke har likt før, typ sennep, fetaost og kapers. Nå liker jeg alt dette, men det var en tilvending. Det sagt så er det jo ikke noen krise å ikke like øl da, mange som ikke drikker det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...