Gå til innhold

tørre lepper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lipsmart uten tvil! Og ellers drikke regelmessig væske. 

Anonymkode: 8a48e...1ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Det som fungerer bra for meg er å bruke skrubb et par ganger i uken og være flink med å ta på Rosebud når jeg legger meg. Synes det er litt klissete til hverdags men om natten fungerer det bra :) Ellers bruker jeg litt forskjellig om dagen, fra burts n bees og Mary Kay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Penelopee

Den dermatalogiske sykepleieren jeg går til anbefalte å kjøpe brystvortekrem for såre brystvorter på apoteket for mine tørre lepper. Funker fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaselin hver morgen og kveld! Minst mulig gjnnom dagen for det gjør bare leppene enda tørrere i lengden, men lurt når du f.eks kommer inn fra kulda på jobben osv. Og husk å drikke mye væske !!!

Anonymkode: c315b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på apoteket har de en som er laget av shea butter,det er absolutt den beste jeg har prøvd.

Aldri mere lipsyl og carmex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå ting som inneholder parafin! Mange kommersielle leppomader inneholder stoffer som tørker ut leppene på sikt.

Jeg bruker Mentholatum, hurraw (night balmen er den mest effektive) eller lager dem selv. 

Vaselin er sikkert greit det, men jeg er ikke fan av bokser da det er uhygienisk å putte fingrene oppi boksen flere ganger daglig. Jeg er også skeptisk petrolatum. Men det er meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til Eos, theBalm fra La Mer og Helena Rubinstein Collagenist Re-plump Lip Zoom, og så drikker jeg vann.

Jeg unngår bevisst produkter som inneholder; Camphor, menthol, phenol og mineralolje.

Her er forresten en side som sier noe om hva som forårsaker:

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/oral-skin-care/_/what-causes-chapped-lips

Watch out for lip products that contain skin irritants such as menthol, camphor, peppermint, or citrus or those that are highly fragranced. These ingredients have no benefit for the lips and end up compounding the problem. The classic example that's sold almost everywhere is Carmex Lip Balm. This contains potent irritants that will have you reaching for more Carmex as your lips become drier, perhaps never realizing that it's the lip balm itself that's contributing to the problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmex 🙌🏽

Liker den på boks og den man klemmer på best. Den i leppestiftform (aner ikke hva det heter hahah) føler jeg er litt svak! Smører på et tykt lag før jeg legger meg.

Anonymkode: ef358...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg til Eos, theBalm fra La Mer og Helena Rubinstein Collagenist Re-plump Lip Zoom, og så drikker jeg vann.

Jeg unngår bevisst produkter som inneholder; Camphor, menthol, phenol og mineralolje.

Her er forresten en side som sier noe om hva som forårsaker:

http://www.paulaschoice.com/expert-advice/oral-skin-care/_/what-causes-chapped-lips

altså, den siden - har du skrevet det der selv, eller?

Anonymkode: 0a54a...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...