Gå til innhold

Skaffe hund, men hvilken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker puddel ut i fra hva du skriver om både trim, trening og pelsstell. Min erfaring er også pudlene er litt mer solide enn en del andre småhunder, men der er det jo selvfølgelig forskjellige erfaringer. Husk også at dersom dere ikke er interessert i å drive med utstilling så er en sportsklipp på puddel helt supert! Mange rygger litt når de hører rasen bli nevnt, fordi man ser for seg de litt sære klippene. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kommet fram til enten dvergpuddel, yorkie eller malteser. Jeg heller litt mot de to siste pga utseende, men det er jo ikke akkurat det viktigste på hunden. Mannen min liker godt yorkien. Hva anbefaler dere? Er det mulig å besøke oppdrettere av disse tre for å hilse på hundene og se litt hvordan de er? Er det oppdrettere av disse på Sunnmøre eller Bergensområdet? 

Anonymkode: 14123...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en blanding av malteser og bichon havanais, og jeg vil absolutt anbefale disse rasene (eller bichon frise). Tispa vår veier i overkant av 4 kg og er glad i både tur og kos. Hun trenger ikke lange turer hver dag, men blir mer enn gjerne med på lengre turer i både fjell og skog. Utrolig sprek hund. Hun røyter heller ikke, men siden pelsen er myk og vokser raskt trenger den en del stell. Holder å børste gjennom noen ganger i uka med en god børste. Hun går fint overens med andre hunder og små barn, og hun bjeffer ikke noe mer enn andre hunderaser. Det kan selvsagt variere fra hund til hund, men vi er veldig fornøyd med vår malteser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en blanding av malteser og bichon havanais, og jeg vil absolutt anbefale disse rasene (eller bichon frise). Tispa vår veier i overkant av 4 kg og er glad i både tur og kos. Hun trenger ikke lange turer hver dag, men blir mer enn gjerne med på lengre turer i både fjell og skog. Utrolig sprek hund. Hun røyter heller ikke, men siden pelsen er myk og vokser raskt trenger den en del stell. Holder å børste gjennom noen ganger i uka med en god børste. Hun går fint overens med andre hunder og små barn, og hun bjeffer ikke noe mer enn andre hunderaser. Det kan selvsagt variere fra hund til hund, men vi er veldig fornøyd med vår malteser!

Høres ganske perfekt ut! Vi står nå mellom malteser eller yorkie. Hvor ofte må hun bades? Tenker i forhold ril hvit pels 😊 Pelsstell er ikke noe problem, det er bare koselig det. 

Anonymkode: 14123...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...