Gå til innhold

Vesken ble stjålet...hvilken forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i byen i helgen og vesken ble stjålet/revet fra meg da jeg var ute og gikk. Dessverre var det mørkt og mange folk i nærheten og så bare at han som løp var mørkhudet.

 

Ingen ble skadet en jeg ble sjokkert..tok tid før jeg innså at noen faktisk hadde revet med seg vesken jeg hadde på skulderen.

Hadde penger i vesken også...og telefon.

 

Jeg har reiseforsikring og innboforsikring. Kan noe av dette brukes til slikt? : - (

 

 

Anonymkode: 859a5...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble ranet på en kiosk av en svær narkoman. Jeg ble så redd at jeg ikke husker hva som skjedde. Jeg pleier å få blackout når jeg blir så redd jeg. Det er så sykt ekkelt at de er så mye større og bare kan strike whenever they want to liksom. Kjipt å være født liten.

Anonymkode: cd12d...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min reiseforsikring gjelder hvertfall fra jeg går ut døra, så det er jo en mulighet :) men jeg ville ringt og hørt med forsikringsselskapet, det er jo ingen her som vet hvilke type forsikringer du har.

Anonymkode: b0cfa...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde saken til politiet for å kunne bruke reiseforsikringen.

Det må man gjøre uansett hvilken forsikring som gjelder.

Anonymkode: 859a5...5af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selvsagt anmelde, men du må lese vilkårene for reiseforsikringen din :) Min gjelder som andre sier fra det øyeblikket jeg går ut døren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i byen i helgen og vesken ble stjålet/revet fra meg da jeg var ute og gikk. Dessverre var det mørkt og mange folk i nærheten og så bare at han som løp var mørkhudet.

 

Ingen ble skadet en jeg ble sjokkert..tok tid før jeg innså at noen faktisk hadde revet med seg vesken jeg hadde på skulderen.

Hadde penger i vesken også...og telefon.

 

Jeg har reiseforsikring og innboforsikring. Kan noe av dette brukes til slikt? : - (

 

 

Anonymkode: 859a5...5af

Ja. Men undersøk om hvilken av forsikringene dine som har lavest egenandel som må betales av deg og hvilken av forsikringene som dekker mest av tapet, før du bestemmer hvilken av forsikringene du skal ta det på.

Men anmeld først, som andre her har sagt.

Anonymkode: a848c...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i byen i helgen og vesken ble stjålet/revet fra meg da jeg var ute og gikk. Dessverre var det mørkt og mange folk i nærheten og så bare at han som løp var mørkhudet.

 

Ingen ble skadet en jeg ble sjokkert..tok tid før jeg innså at noen faktisk hadde revet med seg vesken jeg hadde på skulderen.

Hadde penger i vesken også...og telefon.

 

Jeg har reiseforsikring og innboforsikring. Kan noe av dette brukes til slikt? : - (

 

 

Anonymkode: 859a5...5af

Hva er ca verdi på vesken, mobilen og pengene tilsammen?

Min reiseforsikring dekker ikke veldig mange tusen kroner for skade på eller tyveri av gjenstand.

Er det svært dyre vesker/ annet man har, så lønner det seg å forsikre de tingene for seg selv (egen forsikring for veske, egen forsikring for kamera osv)

 

Anonymkode: a848c...fc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ca verdi på vesken, mobilen og pengene tilsammen?

Min reiseforsikring dekker ikke veldig mange tusen kroner for skade på eller tyveri av gjenstand.

Er det svært dyre vesker/ annet man har, så lønner det seg å forsikre de tingene for seg selv (egen forsikring for veske, egen forsikring for kamera osv)

 

Anonymkode: a848c...fc1

Forsikring lønner seg aldri for ting du har råd til å erstatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring lønner seg aldri for ting du har råd til å erstatte.

Jeg er enig med deg i det! :)

Jeg valgte å kjøpe både mobiltelefon, fryseboks og pc uten å tegne den forsikringen som selgeren anbefalte (og som ville kostet en tredjedel av kjøpsprisen i løpet av 3 år med forsikring). Og det har jeg spart ganske mange tusen kroner på :)

 

Anonymkode: a848c...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i det! :)

Jeg valgte å kjøpe både mobiltelefon, fryseboks og pc uten å tegne den forsikringen som selgeren anbefalte (og som ville kostet en tredjedel av kjøpsprisen i løpet av 3 år med forsikring). Og det har jeg spart ganske mange tusen kroner på :)

 

Anonymkode: a848c...fc1

Mobilforsikring fra noen mobilleverandører var OK i begynnelsen, spesielt dersom du knuser, mister eller får dem frastjålet like ofte som sokker forsvinner fra tørketrommelen. Men ellers er det kun forsikringsselskapet og svindlerne som tjener på det. Trist men sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble frastjålet hele vesken ute på byen noen år tilbake, det gikk på reiseforsikring hos meg i alle fall. Men tror kontantene er tapt (i alle fall hadde jeg gavekort som jeg fikk beskjed om at var å anse som kontanter, og derfor tapt)

Men du må rett og slett sjekke hva din forsikring dekker

Anonymkode: c1b54...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men undersøk om hvilken av forsikringene dine som har lavest egenandel som må betales av deg og hvilken av forsikringene som dekker mest av tapet, før du bestemmer hvilken av forsikringene du skal ta det på.

Men anmeld først, som andre her har sagt.

Anonymkode: a848c...fc1

Du belger ikke selv hvilken forsikring som kananvendes, det gjør forsikringsselskapet/ene. Du melder fra, de undersøker hvilke forsikringsdekninger du har, og melder skaden i forsikri gspoolen. Der ligger det at du har bedt om forsikringsdekning i ti år. 

Anonymkode: 0c9d6...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...