Gå til innhold

er det mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd og hjelp. 

Mottar Arbeidsavklaringspenger (grunnsats fordi jeg har minimalt med arbeidserfaring), og bostøtte. 
Klarer meg greit, trangt økonomisk nå og da. Ekstra ting som sosiale ting, klær, sko, bøker etc har jeg ikke penger til. 

Jeg går på sovemedisiner, de er ikke på blåresept. Jeg er avhengig av disse for å klare meg i hverdagen. Har prøvd utallige metoder, behandling og medisiner, og disse er de eneste som funker. 
Men de er dyre. 
Er det mulig å få søkt om å få disse på resept? Altså slik at det går under frikort ordningen? 
Hvordan gjør jeg det? Hvem må jeg prate med? 

Vinteren er rett rundt hjørnet og jeg trenger gode sko. Altså sko med brodder. 
Tenkt å kjøpe meg brodder under black Friday, de kostet 30kr (!!) men det ble revet vekk, så jeg fikk ikke tak i noen. De koster vanligvis 250kr. 
Sko med brodder koster et sted mellom 200-300, 100-150 på tilbud hos coop obs, hvis jeg er heldig. 
Men har fortsatt ikke penger til det. Gruer meg til å spørre foreldrene mine om de kan hjelpe meg, for de sliter økonomisk selv. Begge er ufør på grunn av sykdom og alvorlig skade som koster de mye. 
Jeg er avhengig av slike sko, for jeg er ut å gå flere ganger i uken. Kan ikke avlyse viktige møter eller time hos psykolog eller lege på grunn av glatte veier. 

Om sommeren trenger jeg nye sko igjen, for mine gamle har hull i seg. Eneste skoene jeg har og det er sommersko. Disse bruker jeg nå i dag, siden det er de eneste jeg har. 
Men den tid, den sorg. 

Jeg klarer meg greit som sagt. 
Men med medisiner som koster mye, som jeg er avhengig av så har jeg ikke nok penger til å kjøpe meg sko. 
Hva skal jeg gjøre?! 
 

Anonymkode: 9c5f4...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte brodder på Rema 1000 til rundt 60 kr som funker helt fint. 

 

Kanskje du har krav på noe mer støtte fra NAV?

Anonymkode: 482b6...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan noen sliter med å leve på 7000 kroner etter at husleie og varme er betalt, men men. 

Ofte kan legen søke om individuell refusjon av legemidler, jeg ville spurt om han kan fikse det. Hvilken sovepiller er det du går på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan noen sliter med å leve på 7000 kroner etter at husleie og varme er betalt, men men. 

Ofte kan legen søke om individuell refusjon av legemidler, jeg ville spurt om han kan fikse det. Hvilken sovepiller er det du går på?

Eh.. har 3000kr etter alt er betalt. 
Og slik at det er sagt; Om jeg bor sammen med venner eller i bofellesskap så har jeg like mye. For da har jeg ikke rett på bostøtte. Så bofellesskap vs alene utgjør ingen forskjell økonomisk. 

Ting blir trangere nå, for jeg får mobilregningen på 200kr (billigste som er å få tak i. Ringer da gratis).

Det er sovetabletter, hva mer trenger du å vite?
Har prøvd utallige typer og merker. Kun denne som funker. 
ts

Anonymkode: 9c5f4...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kroner etter hva er betalt?

https://www.ice.no/private/mobile/ Ice koster bare 99 med 1gb data og ubegrenset ringing. Dersom du trenger mer data er det vel uaktuelt.

Hvis du forteller hvilket legemiddel du tar kan jeg jo sjekke opp refusjon på det aktuelle legemidlet, jeg har ingen interesse av å anbefale alternativer, for å gjøre det kjenner jeg deg ikke godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan noen sliter med å leve på 7000 kroner etter at husleie og varme er betalt, men men. 

Ofte kan legen søke om individuell refusjon av legemidler, jeg ville spurt om han kan fikse det. Hvilken sovepiller er det du går på?

I hvilken verden lever du i? Hvor mange har en bolig som koster 4100,- med strøm utenom studenter på hybel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...