Gå til innhold

Vi spleiser på hans sønn, skal vi ikke da spleise på min hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en risiko hun selv har valgt, uten å ta en diskusjon om økonomien i forholdet. Disse pengene må derfor anses som tapt, da de ble gitt uten en avtale om motytelser. Hun hadde en forventning om at dette skulle gjelde begge veier, dette er en helt normal og legitim forventning, men ikke noe han kan tvinges til å etterfølge. Den eneste naturlige konsekvensen her er å slutte å betale, eventuelt forklare hvorfor, og så forholde seg til sine egne utgifter i fremtiden. 

Jepp, jepp. Dumme damen falt i dumme-dame-fellen.

Anonymkode: d7ca1...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, hvorfor betaler du for sønnen hans? Er det noe dere er blitt enige om? Eller noe du har tilbudt deg å gjøre? Eller noe han krever at du skal gjøre? 

Anonymkode: 40a72...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå av slutter du å bruke penger på hans barn, du betaler kun for deg og hunden din. Spør samboeren hvorfor forklarer du at du ikke har forsørgeransvar for barnet, det er det hans to foreldre som har. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 956b2...384

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han få reise på ferie med sønnen sin selv, så kan han se hvor mye du faktisk bidrar. 
Hvorfor skulle han ikke være med og betale utgifter til hunden? Det kan da umulig være så mye dyrere enn å reise på ferie med barn, kjøpe gaver osv. 
En mann som ikke akspeterer hunden hadde blitt luket ut i farlig fart for min del. Vil han ha meg, så vil han ha hund. Og han har endelig skjønt at det også innebærer at han vil ha STOR hund.

Tror denne mannen din at du er et slags plukk og mix tilbud?  
 

Ikke samme eksempel dette her (minus sønn og ferieferie)

 

Min eks og jeg hadde delt økonomi på alt, felles utgifter og lån delte vi. Hun hadde et gigabeist som jobbe (ikke hund), brukte all fritid på denne. Jeg brukte all tid på å holde hus i stand, vedlikehold, rengjøring, hage osv. Hvis jeg ikke var med og hjalp ble jeg sittende alene. Så generelt hvis du som jente setter et krakrav om at hund må man ha, så take it or leave it - da blir du nok sittende alene til slutt. Samme gjelder hvis du er gutt. Uansette situasjonen som ts har, hadde jeg bare betalt på det som var felles, ferdig med det :)

STOR hund nei takk. Og i så tilfelle gå tur, plukk opp møkk etc sel...

Anonymkode: c2701...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i forholdet med egen hund og dette har aldri vært noe tema, jeg betaler selvfølgelig for den. Mitt ansvar og min økonomi. Samboer har verken dyr eller barn, men om det hadde vært tilfellet, hadde jeg forventet at han hadde betalt for dette av egen lomme. Jeg regner med dette barnet har en mor også og det er vel strengt tatt de to som skal dele på å betale for barnet, ikke du.

Når det er sagt, syntes jeg samboeren din høres ut som en super-idiot. Enten deler man utgifter på alt, eller så lar man vær. Dere skal ikke bare ha felles økonomi når det går i hans favør.

Anonymkode: 45ba8...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samme eksempel dette her (minus sønn og ferieferie)

 

Min eks og jeg hadde delt økonomi på alt, felles utgifter og lån delte vi. Hun hadde et gigabeist som jobbe (ikke hund), brukte all fritid på denne. Jeg brukte all tid på å holde hus i stand, vedlikehold, rengjøring, hage osv. Hvis jeg ikke var med og hjalp ble jeg sittende alene. Så generelt hvis du som jente setter et krakrav om at hund må man ha, så take it or leave it - da blir du nok sittende alene til slutt. Samme gjelder hvis du er gutt. Uansette situasjonen som ts har, hadde jeg bare betalt på det som var felles, ferdig med det :)

STOR hund nei takk. Og i så tilfelle gå tur, plukk opp møkk etc sel...

Anonymkode: c2701...7f0

Vet du hva? Jeg hadde foretrukket å bli sittende igjen alene fremfor å leve med en mann som nektet meg hund. For det er noe jeg aldri igjen skal være uten! 6 år uten var nok for min del! 

Og når min store hund kommer (synes egentlig ikke 70 i mankehøyde og 45 kg er så stort jeg da, men men) så går jeg selvfølgelig tur, plukker opp dritten, og trener selv. Det er jo jeg som skal trene til LP osv uansett, så det sier seg selv. Men nå var det ikke aktivitetene der det var snakk om! 

Hvis for eksempel dette beistet mitt av en hund må til dyrlege pga skade og det koster 5000 kroner. Mannen har 12000 kroner på konto, og jeg har bare 3000. Da forventer jeg at han ikke furter fordi han drar kortet den gangen. Felles økonomi er felles økonomi. Og når han har valgt å leve med meg og visste at hund skulle jeg ha samme pokker, så er det en ting han også må akseptere at han blir deltakende i i vår felles økonomi. Felles økonomi med unntak "fordi det passer ikke meg" er ingenting annet enn barnslig og smålig. 

Jeg har dratt kortet for å betale verkstedregning på 10000 kroner på bilen han bruker til vanlig. Det var jeg som hadde et beløp over det der og da. Hadde aldri falt meg inn å furte for det. Eller skulle jeg nektet fordi jeg kjører Volvo, så når han var så dum å kjøpe seg en Volkswagen så får han takke seg selv? :sprettoy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke samme eksempel dette her (minus sønn og ferieferie)

 

Min eks og jeg hadde delt økonomi på alt, felles utgifter og lån delte vi. Hun hadde et gigabeist som jobbe (ikke hund), brukte all fritid på denne. Jeg brukte all tid på å holde hus i stand, vedlikehold, rengjøring, hage osv. Hvis jeg ikke var med og hjalp ble jeg sittende alene. Så generelt hvis du som jente setter et krakrav om at hund må man ha, så take it or leave it - da blir du nok sittende alene til slutt. Samme gjelder hvis du er gutt. Uansette situasjonen som ts har, hadde jeg bare betalt på det som var felles, ferdig med det :)

Anonymkode: c2701...7f0

? Det er da mange av begge kjønn som liker hunder, disse finner gjerne hverandre og ingen blir sittende alene til slutt. 

Anonymkode: 48a01...854

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del spiller det liten rolle om det er hunder eller unger det er snakk om. Enten har man felles økonomi og deler på alt, eller så har man det ikke og betaler for hvert sitt.

Anonymkode: 9eb22...3c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

Kjenner du denne mannen ettersom du tydeligvis vet at sønnen er hans førstefødte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

My lips are sealed.

Det er de for pokker aldri! 

Vi kan ikke alle få det vi ønsker oss...

Anonymkode: 55028...ffc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er de for pokker aldri! 

Vi kan ikke alle få det vi ønsker oss...

Anonymkode: 55028...ffc

Skjønner ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør alle andre.

Anonymkode: 55028...ffc

Prøver du å si du ønsker deg leppene mine? Du høres litt bitter ut for min smak, så takk men nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...