Gå til innhold

Vi spleiser på hans sønn, skal vi ikke da spleise på min hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal betale for sønnen hans, og jeg synes I HVERT FALL IKKE at han skal betale for hunden din. 

Du kan da vel ikke i fullt alvor likestille en hund med et barn?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har vel selv valgt å bidra 50/50 på en god del stesønn deltar på. Hennes valg, akkurat som TS ikke kan vente at kostnadene til bikkja hennes vil bli delt mellom henne og samboer. Han har jo ett valg, og valget er bie

Anonymkode: d7ca1...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har vel selv valgt å bidra 50/50 på en god del stesønn deltar på. Hennes valg, akkurat som TS ikke kan vente at kostnadene til bikkja hennes vil bli delt mellom henne og samboer. Han har jo ett valg, og valget er bie

Anonymkode: d7ca1...43e

Om hun har valgt å dele utgiftene han har på sin sønn 50/50 så bør hun jo slutte med det dersom dette er en deling som kun kommer ham til gode.

Brutalt? Jepp. Fornuftig? Ubetinget. - det sier jeg fordi det er vært mange yngre kvinner som i praksis overtar det økonomiske ansvaret for menns barn med andre kvinner. Og det gjør de selv om han tjern mer enn henne, og selv om de i motsetning til barnets biologiske foreldre ikke får de samme fradragsmuligheter (foreldrefradrag for barn under 12 år).

Det finnes enkelte menn (absolutt ikke alle, men enkelte) som nesten presser sine yngre samboere til å påta seg store utgifter knyttet til hans særkullsbarn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg mener at du ikke har noen grunn til å betale noe som helst når det kommer til hans sønn. At du har valgt dette er din egen feil. Nå har du lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som han har valgt å bli sammen med en som har hund.

Anonymkode: f47b4...2e9

Selvsagt kan du ikke sammenligne en utviklingshemmet ulv med noens førstefødte barn. Et defekt dyr er en hobby, ikke et familiemedlem og bør behandles deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sikkert at du kan kaste han på hue og ravæ ut...kommer jo an på hvem som flyttet først ut...

Anonymkode: c2701...7f0

Samma det vel... Gubben er ute av huset! Problem solved! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter du virkelig for at kjøteren din er et familiemedlem på lik linje med hans førstefødte sønn? Selvfølgelig skal ikke han betale for din fordyrende og fordummende hobby. 

Skulle ønske Kvinneguiden var fri for sånne arrogante drittmenn som deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke sammenligne en utviklingshemmet ulv med noens førstefødte barn. Et defekt dyr er en hobby, ikke et familiemedlem og bør behandles deretter. 

Du er så stakkarslig! Jeg håper for guds skyld at du aldri påtar deg ansvaret for noe levende noen gang. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke sammenligne en utviklingshemmet ulv med noens førstefødte barn. Et defekt dyr er en hobby, ikke et familiemedlem og bør behandles deretter. 

Du har skrevet noe bra i andre tråder, men det her er så idiotisk at det ikke er verdt et svar egentlig. Når du ikke klarer å kalle en HUND for det det nettopp er, men beskriver det som for mange er deres beste venn på denne måten er det klart at du ikke er med dine fulle fem/bare er her for å trolle på deg irritasjon.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kālikā

hvordan er dette en "enkelt!!" løsning kjære deg? hun har jo allerede betalt masse for sønnen hans. Eneste "enkle" her er at han deler det økonomiske ansvaret. Det funker ikke å være "mitt og ditt" når det gjelder kun ditt eget problem! Dette handler på ingen måter om å sidestille hund mot barn, heller at hvis det er lik utgift når det kommer til han,bør det også gjelde henne. 

Anonymkode: a1cc9...32e

Dette er en risiko hun selv har valgt, uten å ta en diskusjon om økonomien i forholdet. Disse pengene må derfor anses som tapt, da de ble gitt uten en avtale om motytelser. Hun hadde en forventning om at dette skulle gjelde begge veier, dette er en helt normal og legitim forventning, men ikke noe han kan tvinges til å etterfølge. Den eneste naturlige konsekvensen her er å slutte å betale, eventuelt forklare hvorfor, og så forholde seg til sine egne utgifter i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, bare for å oppklare så hadde jeg hunden før vi flyttet sammen, akkurat som han hadde sønnen. At han ikke betaler bidrag, skyldes privat avtale mellom han og barnemor, en lang historie som ikke er viktig. 

Merker at det går en djevel i meg nå, jeg hadde jo aldri dratt på dyrt charterhotell i fellesferien om det ikke var for sønnen hans. Må ut med 25.000 for dette, når jeg tidligere har reist for 5.000 og knapt nok det. Og så kan han ikke engang spleise på kennelen!! 

Anonymkode: dd475...859

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, bare for å oppklare så hadde jeg hunden før vi flyttet sammen, akkurat som han hadde sønnen. At han ikke betaler bidrag, skyldes privat avtale mellom han og barnemor, en lang historie som ikke er viktig. 

Merker at det går en djevel i meg nå, jeg hadde jo aldri dratt på dyrt charterhotell i fellesferien om det ikke var for sønnen hans. Må ut med 25.000 for dette, når jeg tidligere har reist for 5.000 og knapt nok det. Og så kan han ikke engang spleise på kennelen!! 

Anonymkode: dd475...859

han er en arrogant mann som KUN tenker på sine egne og sine egne penger. jeg hadde slutta å betalt for sønnen hans tvert, å skal han være med på ferieturer så får faren betale sjøl!! 

Anonymkode: a45ef...aa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, bare for å oppklare så hadde jeg hunden før vi flyttet sammen, akkurat som han hadde sønnen. At han ikke betaler bidrag, skyldes privat avtale mellom han og barnemor, en lang historie som ikke er viktig. 

Merker at det går en djevel i meg nå, jeg hadde jo aldri dratt på dyrt charterhotell i fellesferien om det ikke var for sønnen hans. Må ut med 25.000 for dette, når jeg tidligere har reist for 5.000 og knapt nok det. Og så kan han ikke engang spleise på kennelen!! 

Anonymkode: dd475...859

sett foten ned, ferdig med det. Deretter si, neste ferie betaler jeg for meg og du for deg og barnet ditt. Godtar han ikke det får han dra på ferie alene med sønnen... Ikke diskutere, bare si det ikke er rettferdig med nåværende løsning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke satt hund og barn opp mot hverandre her. Denne konkrete situasjonen handler ikke om det, det handler om at dere har valgt å dele feriekostnadene 50/50. Hundens kennelopphold er en forutsetning for at dere kan reise, og da sier det seg selv at han skal betale halvparten.

Jeg ville spurt om han synes det var rettferdig at jeg betalte mer for ferien enn han. Satte han seg på bakbena og argumenterte om at det var min hund, så hadde jeg sagt at da fikk vi betale hver for oss. Jeg hadde måtte ta regningen for min billett og hotellregning, og han hadde måttet betale for seg og sin sønn.

Jeg hadde nok blitt såpass forbannet over oppførselen hans at jeg hadde revurdert hele turen, men så blir jeg meget provosert av folk som utnytter andre menneskers godvilje. For det er faktisk ikke en selvfølge at du skal betale for sønnen hans, som du ser i tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du ikke sammenligne en utviklingshemmet ulv med noens førstefødte barn. Et defekt dyr er en hobby, ikke et familiemedlem og bør behandles deretter. 

Intelligensnivået ditt avsløres så grundig i alle innleggene du skriver. Blir du ikke flau? 

Anonymkode: 4a1f8...bc4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han få reise på ferie med sønnen sin selv, så kan han se hvor mye du faktisk bidrar. 
Hvorfor skulle han ikke være med og betale utgifter til hunden? Det kan da umulig være så mye dyrere enn å reise på ferie med barn, kjøpe gaver osv. 
En mann som ikke akspeterer hunden hadde blitt luket ut i farlig fart for min del. Vil han ha meg, så vil han ha hund. Og han har endelig skjønt at det også innebærer at han vil ha STOR hund.

Tror denne mannen din at du er et slags plukk og mix tilbud? 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...