Gå til innhold

Noen flere som fullpumper? Tenker vi kan ha en tråd hvor vi gir hverandre råd og tips :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke til amming med første baby, så jeg både pumpet og gav mme på flaske. 

Er gravid og har snart termin og tenker at om ikke jeg får til amming så vil jeg prøve å fullpumpe så langt det lar seg gjøre. Vi som pumper har litt av en jobb med pumpe både natt og dag, sterilisere og vaske utstyr (istedet for å "bare" kunne slenge frem puppen)

Jeg tenker å invistere i en dobbelpumpe (så tråden her om Medela Swing eller freestyle, men har ikke bestemt hvilke pumpe enda) Har noen prøvd disse bh'ene til Medela som gjør at man får en "handsfree" pumping? 

Så vil jeg ha et greit lager med flasker som kan stå i kjøleskapet og prøve å ha noen flasker ekstra slik at jeg ligger i forkant av baby, så slipper jeg å til med pumpa når baby er sulten. 

Noen som har termometer slik at man kan se at oppvarmet morsmelk har riktig temperatur?

Hvor ofte pumper dere? Og hvor ofte på natta? 

Noen som har klart å fullpumpe med silikonpupper? 

Har noen tips til ammebh som gir stor støtte for oss med litt store bryst?

 

Kom gjerne med tips og råd, så kan vi pumpemødre støtte hverandre :)

Anonymkode: f79e9...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Respekt til alle fullpumpere! En kjempejobb, så flinke dere er!!

Kjenner en som fullpumpet 6 mnd med medela freestyle, hun var veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte medela freestyle frem til jeg mister melken. Var kjempe fornøyd. Fikk bare pumpet i 6 uker ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av forsiktig introdusering av fast føde så fullpumpet jeg i nesten 7 mnd. Da begynte jeg å gi mme ved siden av fast føde. 

Til å begynne med pumpet jeg hver 3. Time døgnet rundt, like før eller etter at baby hadde drukket. Trappet litt ned etter ca 2 mnd og pumpet da 5-6 ganger i døgnet. Av praktiske årsaker ble det av og til sjeldnere, og det straffet seg alltid og de neste dagene måtte det pumpes ofte for å få opp igjen produksjonen. 

Mot slutten trappet jeg ned til 3-4 ganger om dagen og hadde ett mme måltid om dagen, men da tok det ikke lang tid før jeg mistet melken. 

Fersk melk holder 6 timer i romtemperstur, så jeg pleide å pumpe før vi skulle et sted. Hadde med termos m kokt vann + dl- mål i stellevesken, så kunne jeg varme i vannbad. Det gjorde jeg hjemme om nettene også. Hadde medela swing, så kunne enkelt ta med pumpen hvis jeg var på farten. Hadde en god del flasker som jeg fylte på og hadde klar i kjøleskapet. 

On jeg skulle gjort det igjen ville jeg hatt to pumper. Swing til når jeg var på farten, og en kraftig dobbelpumpe hjemme. Jeg hadde nok også kjøpt avent sin flaskevarmer. 

Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg kommer til å fullpumpe med nestemann. Det tok masse tid, og det var særlig et styr å pumpe når jeg ikke var hjemme. Oppbevaring av melk når man var ute var også til tider et stress. 

Anonymkode: 3657d...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til dere fullpumpere! Jeg pumpet bare av og til, for å ha litt om jeg skulle bort en liten tur eller til å blande i mat. Syntes det var noe skikkelig styr, særlig sterilisering etc. Er gravid igjen nå, og håper jeg får til ammingen igjen. Men igjen: Applaus til fullpumperne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende holdning!! 

Vil bare si at jeg slet med ammingen med førstemann, men at jeg denne gangen har fått det til! Så det er håp :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fullpumpet til 2 barn, og mitt beste tips er å leie en proff pumpe fra sykehus/babyutstyrsbutikk. Jeg unnet meg dette til det andre barnet, og det var gull verdt. Brukte medela swing til førstemann, og den er kjempegod men jeg fikk ut så mye mer med medela symphony. Så hadde jeg en manuell medelapumpe i stelleveska til pumpe på farten :-) Svoren medela-fan her altså. :-P

Hvis man har store bryst vil jeg i tillegg anbefale at man prøver flere størrelser på brysttraktene slik at man er sikker på å få den rette. Jeg fikk ut mer melk da jeg gikk opp en størrelse, sikkert fordi det var mer behagelig og jeg holdt ut lenger :-)

Til sist anbefaler jeg melkeoppsamler dersom man har enkeltpumpe. Av åpenlyse årsaker :-D Hver ml teller :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...