Gå til innhold

Menn blir jo omtalt som tapere for så og si ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

??? Jaha? Hva er en hore? Hva er en mannlig taper? Hvordan kan disse i det hele tatt sammenlignes?

Det var da fælt til spørsmålstegn.... Du kan prøve å tenke selv hva jeg mener med det utsagnet. Hva tror du selv?  Du må jo ha noe  tanker rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå virkelig slik at kvinner er så ivrig å kalle andre for horer? Det er hovedsakelig menn med sosiale problemer som ikke har draget på kvinner, som  kommer med slike bemerkninger. 

Du har tydeligvis ikke så stor kjennskap til hvordan jenter pleier mobbe andre jenter på barn/ungdomsskole/vgs. 

Men det skal jeg fortelle deg, mens gutter er mer direkte i sin mobbing (og ofte mer fysisk) enn jenter så pleier jenter benytte seg av midler som rykte spredning - spesielt rykter om løsaktighet - utfrysning av det "gode lag" - stikk bemerkninger som går på klær/frisyrer og til syvende og sist skittkasting hvor "hore" er en god gammel slager. Mange jenter som ikke tilhørte den "populære kretsen" på skolen kan skrive under på det jeg nå forteller deg. 

Å hevde at det stort sett er menn som kaller jenter hore vitner om at du ikke vet noe særlig hva du prater om. Jenter kan også være stygge mot hverandre å kalle andre jenter for horer om de skal prøve hevde seg i flokken. Bare å se på nesten enhver tråd her på KG's samliv forum hvor jenter hakker hverandre ned for å hevde seg.

Ja det er stygt, ja det forekommer ofte. Nesten på alle skoler. Enten så er du så ideologisk blendet at du har skylapper og av den grunn ser du bare det du vil se - og det kan virke som agendaen din er å svartmale menn over hele fjøla slik du ofte gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at han oppførte seg barnslig.

Det er nå ihvertfall bedre å være barnslig enn å like terror og drap. Eller hva sier du "Nøste"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det var da fælt til spørsmålstegn.... Du kan prøve å tenke selv hva jeg mener med det utsagnet. Hva tror du selv?  Du må jo ha noe  tanker rundt dette.

Nei jeg vil ha teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har tydeligvis ikke så stor kjennskap til hvordan jenter pleier mobbe andre jenter på barn/ungdomsskole/vgs. 

Men det skal jeg fortelle deg, mens gutter er mer direkte i sin mobbing (og ofte mer fysisk) enn jenter så pleier jenter benytte seg av midler som rykte spredning - spesielt rykter om løsaktighet - utfrysning av det "gode lag" - stikk bemerkninger som går på klær/frisyrer og til syvende og sist skittkasting hvor "hore" er en god gammel slager. Mange jenter som ikke tilhørte den "populære kretsen" på skolen kan skrive under på det jeg nå forteller deg. 

Å hevde at det stort sett er menn som kaller jenter hore vitner om at du ikke vet noe særlig hva du prater om. Jenter kan også være stygge mot hverandre å kalle andre jenter for horer om de skal prøve hevde seg i flokken. Bare å se på nesten enhver tråd her på KG's samliv forum hvor jenter hakker hverandre ned for å hevde seg.

Ja det er stygt, ja det forekommer ofte. Nesten på alle skoler. Enten så er du så ideologisk blendet at du har skylapper og av den grunn ser du bare det du vil se - og det kan virke som agendaen din er å svartmale menn over hele fjøla slik du ofte gjør.

Gikk du glipp av ordene ivrig og hovedsakelig i brukerens innlegg? Isåfall foreslår jeg at du leser hennes innlegg på nytt. Hun påsto nemlig ikke at kun menn brukte ordet hore. 

Anonymkode: d7302...ace

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du glipp av ordene ivrig og hovedsakelig i brukerens innlegg? Isåfall foreslår jeg at du leser hennes innlegg på nytt. Hun påsto nemlig ikke at kun menn brukte ordet hore. 

Anonymkode: d7302...ace

Påstand : Det er hovedsakelig menn med sosiale problemer som ikke har draget på kvinner, som  kommer med slike bemerkninger. 

Det er feil, det er ikke hovedsakelig menn med sosiale problemer som ikke har draget på kvinner, som kommer med slike bemerkninger. Det kan være menn med draget, det kan være menn med sosiale antenner, det kan være jenter , det kan være damer. Det kan faktisk være hvem som helst som kaller andre "hore" , så nei jeg er ikke med på den påstanden om at det er hovedsakelig menn. For det er som sagt, veldig feil.

For meg er uansett det viktigste at -ingen- skal kalle hverandre støtende ting og det er lite produktivt og få dette til å virke som om dette bare forekommer hos et kjønn. Da har man et dårlig utgangspunkt om man skal prøve korrigere holdninger og mangel på takt og tone. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som at det en mannlig "taper" er ekvivalenten av kvinnelig "hore" i sosialhierarkisk system? Formålet med de nedsettende kommentarene er å gjøre den andre personen mindre verdt, så det kan jo tenkes at det rett og slett er kjønnsforskjeller som avgjør "hva" og med hvilke "midler", men at effekten blir den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller aldri hverken menn eller kvinner for tapere, uansett hvilken situasjon de er i. Hvorfor i det hele tatt kalle noen for sånt? For å heve seg? Utrolig stygt å kalle andre for både tapere og horer.  Sier mer om dem som sier sånt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Jeg får høre at jeg er en taper hele tiden siden ingen menn vil ha meg. Håper derfor jeg slipper å bli 35 så jeg slipper mer av stygge kommentarer. Blir veldig deppa av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre at jeg er en taper hele tiden siden ingen menn vil ha meg. Håper derfor jeg slipper å bli 35 så jeg slipper mer av stygge kommentarer. Blir veldig deppa av det. 

Hvorfor finner du deg i det? Du må sette ned foten og forsvare deg selv.

Selv er jeg en mann som av mange kanskje ikke anses som en av de "populære", men nåde de som forsøker å spinne rykter på det eller gjøre meg forlegen. 

Anonymkode: a221f...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som at det en mannlig "taper" er ekvivalenten av kvinnelig "hore" i sosialhierarkisk system? Formålet med de nedsettende kommentarene er å gjøre den andre personen mindre verdt, så det kan jo tenkes at det rett og slett er kjønnsforskjeller som avgjør "hva" og med hvilke "midler", men at effekten blir den samme.

Mitt inntrykk av disse to terminologiene ikke er relatert til hverandre eller engang beslektet. Med "hore" menes det ofte at vedkommende er løs på tråden eller så kan det være et "nøytralt" skjellsord ala "fitte", "homse" , "soper", "mongo". 

Med taper derimot så menes det ofte at vedkommende har lav sosial status, lav inntekt, ikke draget, få venner og kanskje ikke helt normalvekt. Så dette går mer på person enn "fitte" , "hore" og "soper", men det er jo helt rett som du sier at alle fornærmelser har jo som hensikt av å latterliggjøre eller få den andre til å føle seg mindre verdt.

Som når folk i tråden her sier jeg har et tomt hode og at jeg er lite mann så er jo de eneste formålene med det å prøve få meg til å føle meg mindre verdt og kanskje også såret.

Men som sagt, det her er KG så slikt må man ha hard nok hud til å bare la det prelle av. Det hadde dog vært en helt annen sak om disse menneskene faktisk sa slike ting til folk i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her er det de som er teite og ikke bare litt heller! Har selv en venninne på 34 som er singel og det er ikke noe galt med henne. Har ikke fått med meg at hun har opplevd å fått det stemplet som du har bare fordi hun er singel. Faktisk så er det flere som har sagt at de skulle ønske de var single noen ganger så de kunne være mer fri til å gjøre sitt uten innblandinger fra mannen eller dama. Mange lever i et dårlig forhold, eller er i et forhold bare for å være i et forhold.  Da er det bedre å være singel. Kanskje mange er sjalu for at du faktisk er singel og bare må slenge ut sånne teite og meningsløse bemerkninger fordi de selv har det ikke så bra! Venninna mi nyter livet ihvertfall og gidder ikke å stresse med menn. De hun har datert hittill har kun vært ute etter sex, så hun har valgt å prioritere seg selv og vennene sine fremfor en mann. Så ikke se ned på deg selv bare pga av disse idiotene. Er i et forhold selv, men ikke pokker om jeg ser på single,  eller andre uansett som tapere. Be de om å skaffe seg et liv isteden ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir vel som regel omtalt som horer. Vet ikke hva som er verst.

Anonymkode: e3b31...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Her er det de som er teite og ikke bare litt heller! Har selv en venninne på 34 som er singel og det er ikke noe galt med henne. Har ikke fått med meg at hun har opplevd å fått det stemplet som du har bare fordi hun er singel. Faktisk så er det flere som har sagt at de skulle ønske de var single noen ganger så de kunne være mer fri til å gjøre sitt uten innblandinger fra mannen eller dama. Mange lever i et dårlig forhold, eller er i et forhold bare for å være i et forhold.  Da er det bedre å være singel. Kanskje mange er sjalu for at du faktisk er singel og bare må slenge ut sånne teite og meningsløse bemerkninger fordi de selv har det ikke så bra! Venninna mi nyter livet ihvertfall og gidder ikke å stresse med menn. De hun har datert hittill har kun vært ute etter sex, så hun har valgt å prioritere seg selv og vennene sine fremfor en mann. Så ikke se ned på deg selv bare pga av disse idiotene. Er i et forhold selv, men ikke pokker om jeg ser på single,  eller andre uansett som tapere. Be de om å skaffe seg et liv isteden ! 

Jo, jeg er egentlig klar over dette. Men jo eldre jeg blir, jo verre blir kommentarene og det er skikkelig slitsomt. Jeg fikk til og med spørsmål om hvorfor jeg gadd å pynte til jul siden jeg var singel og bor alene.. og om jeg ikke er bekymra for om folk tror jeg og venninna mi er lesbiske når vi reiser sammen. Utrolig hva voksne folk får seg til å si. Dette er folk jeg jobber med, så er nødt til å forholde meg til dem. I tillegg til litt mer perifere bekjentskaper jeg har. En bekjent sa til meg på fredag at jeg må prøve å virke dummere fordi menn liker ikke smarte damer. 

Nå er ikke denne tråden en kjønnskamp, men jeg vil ikke si at menn har det vanskeligere enn oss damer i grunn. De slipper alt dette maset om å finne seg noen å gifte seg med, og hele tiden bli vurdert og sammenlignet med andre. Ordet taper liker jeg egentlig ikke heller. For hva ER en taper egentlig? Hvorfor er forhold oppskriften på lykke? Eller perfekt hår, sjefsstilling, fin bil. Men jeg tror faktisk ikke så mange hadde sett på seg selv som tapere om ikke samfunnet var så forhold-fokusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinner blir vel som regel omtalt som horer. Vet ikke hva som er verst.

Anonymkode: e3b31...fbc

Og vi damer som ikke har noe sexliv blir også tisket og hvisket om.. for da MÅ det jo være noe galt. Så enten er man hore, eller så er man tørr nedentil etter det jeg har hørt. Spesielt menn er opptatt av dette. 

Anonymkode: 8c5a4...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er egentlig klar over dette. Men jo eldre jeg blir, jo verre blir kommentarene og det er skikkelig slitsomt. Jeg fikk til og med spørsmål om hvorfor jeg gadd å pynte til jul siden jeg var singel og bor alene.. og om jeg ikke er bekymra for om folk tror jeg og venninna mi er lesbiske når vi reiser sammen. Utrolig hva voksne folk får seg til å si. Dette er folk jeg jobber med, så er nødt til å forholde meg til dem. I tillegg til litt mer perifere bekjentskaper jeg har. En bekjent sa til meg på fredag at jeg må prøve å virke dummere fordi menn liker ikke smarte damer. 

Nå er ikke denne tråden en kjønnskamp, men jeg vil ikke si at menn har det vanskeligere enn oss damer i grunn. De slipper alt dette maset om å finne seg noen å gifte seg med, og hele tiden bli vurdert og sammenlignet med andre. Ordet taper liker jeg egentlig ikke heller. For hva ER en taper egentlig? Hvorfor er forhold oppskriften på lykke? Eller perfekt hår, sjefsstilling, fin bil. Men jeg tror faktisk ikke så mange hadde sett på seg selv som tapere om ikke samfunnet var så forhold-fokusert. 

Er det mulig at noen kan spørre så dumme spm om hvorfor du bl.a gidder å pynte deg til jul fordi du er singel eller at du må virke dummere. Seriøst så høres det ut som om de folka sliter med seg selv og slenger dritten over på deg for å virke bedre selv. Du skal ikke forandre deg for å få en mann. Er du smart så skal du fortsette med det, pynte deg når som helst skal du også. De høres jo dumme ut selv og har vel en mann selv som ikke setter pris på damer med vett i huet da. Kanskje de ikke liker at du pynter deg for da ser de på seg som en trussel.  Har du tenkt på det? Har aldri hørt maken jeg! Jeg og venninna mi reiser på ferie i sammen og hvis noen tror vi holder på med hverandre eller drar på ferie bare oss to jentene for å sjekke menn så får de spekulere i det da. Vitner jo egentlig om hvor lite de har å bedrive tiden sin med. Kanskje du skal be dem om å holde seg innenfor husets fire vegger å kun oppvarte mannen sin da det er det eneste de duger til, for normal sosial intelligens har de ikke. Hadde ikke vært frekt av deg og si det heller,  sånn de snakker til deg. Dette er faktisk på grensen til mobbing og diskriminering. Eller det er mobbing og diskriminering. Skamme seg burde de!

Jeg hadde vurdert å flytte et annet sted hvis det var så ille at du til og med føler at det går utover din glede ellers i livet.  Eller så er du nødt til å be dem holde kjeft og passe sitt eget, ellers må du gå videre med det!

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være en taper er ikke forbeholdt kjønn.

Dessuten så tror jeg det faktisk ikke går an å være en taper eller en svak person. Fordi enhver person har enten 1 av 2 ting:

1: Muligheten til å oppleve noe som endrer dem
2: Ha en sterk side

Så i min mening, finnes det ikke svake mennesker eller tapere, men heller dogmer, slaver, pawn, korrupte eller onde mennesker osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...