Gå til innhold

Intimbarbering og soppinfeksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig vanlig å fjerne alt håret rundt kjønnsleppene og åpningen, og dette er noe jeg føler "alle" gjør. Iallfall kvinner mellom 18 og 40 år. Det er også veldig vanlig med soppinfeksjon, og intimbarbering kan lettere føre til soppinfeksjon fordi det blir tettere og klammere når hårene fjernes. Hårene lager jo tross alt et lite pusterom mellom truse og kjønnsorgan. Dere som fjerner alt håret, plages dere sjeldent av soppinfeksjon eller får dere plager men velger å behandle om og om igjen? Jeg er selv sjeldent plaget med sopp, men jeg fjerner heller ikke alt. Jeg stusser. De periodene jeg fjernet alt håret var jeg hyppig plaget med soppinfeksjon. Så jeg velger å ha litt hår der nede fremfor å behandle meg for sopp flere ganger i året, selv om jeg uten tvil føler meg mest sexy når jeg er helt hårfri under.

 

Anonymkode: e892a...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker ingen forskjell fra før (hadde hår for mannge år siden, og nå. Er plaget med sopp innimellom uansett hår eller ikke. Barn har jo ikke hår, og det er ingen holdepunkter for at de plages mer med sopp enn voksne med hår. Jeg tror det har mer med immunsystemet og stress å gjøre.

Anonymkode: f8a7a...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ingen forskjell fra før (hadde hår for mannge år siden, og nå. Er plaget med sopp innimellom uansett hår eller ikke. Barn har jo ikke hår, og det er ingen holdepunkter for at de plages mer med sopp enn voksne med hår. Jeg tror det har mer med immunsystemet og stress å gjøre.

Anonymkode: f8a7a...142

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/soppinfeksjon-i-skjeden-1350.html?page=2

"I praksis ser man ikke soppinfeksjon i skjeden før puberteten, fordi soppen er avhengig av at slimhinnen er østrogenstimulert."

Anonymkode: e892a...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/soppinfeksjon-i-skjeden-1350.html?page=2

"I praksis ser man ikke soppinfeksjon i skjeden før puberteten, fordi soppen er avhengig av at slimhinnen er østrogenstimulert."

Anonymkode: e892a...121

Og der har vi kanskje svaret på en årsak til sopp som ikke skyldes hår/mangel på hår.

Anonymkode: f8a7a...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der har vi kanskje svaret på en årsak til sopp som ikke skyldes hår/mangel på hår.

Anonymkode: f8a7a...142

Hårfjerning er en mulig årsak til forverring av plagene jo fordi det blir klamt og tett uten hår som gir gode vekstvilkår for soppen. Såfremt man har kommet i puberteten vel og merke.

"- Det kan være særlig ugunstig hvis du er utsatt for sopp. Uten hår i dette området kan det nemlig bli mer klamt og fuktig – noe som gjør det lettere å få sopp, forklarer han til KK.no.

http://www.kk.no/livsstil/er-du-mye-plaget-med-sopp-21793

Anonymkode: e892a...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal man fjerne håret der da? Voksne damer uten hår der nede, ser ganske merkelige og unaturlige ut. Kunne aldri tenkt med å ha sex med noen som har barbert seg. Never

Anonymkode: 603e4...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårfjerning er en mulig årsak til forverring av plagene jo fordi det blir klamt og tett uten hår som gir gode vekstvilkår for soppen. Såfremt man har kommet i puberteten vel og merke.

"- Det kan være særlig ugunstig hvis du er utsatt for sopp. Uten hår i dette området kan det nemlig bli mer klamt og fuktig – noe som gjør det lettere å få sopp, forklarer han til KK.no.

http://www.kk.no/livsstil/er-du-mye-plaget-med-sopp-21793

Anonymkode: e892a...121

Han viser ikke til forskning, kun sin egen uttalelse. Mange har sterke meninger uten at det egentlig har blitt forsket på det. Det kan bli ganske klamt MED hår også, dersom man er plaget med klamhet/svette i det området. Da er det jo svetten som er problemet, ikke mangel på hår. Det er uansett hårløse områder der soppen kan sette seg, som mellom de indre og ytre kjønnslepper. For min egen del er jeg ikke klam der, og da går det helt fint å barbere seg. 

Anonymkode: f8a7a...142

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del soppinfeksjoner før når jeg var yngre, men det hadde nok mest med at jeg skiftet seksualpartnere nokså hyppig. Nå har jeg ikke hatt sopp på flere år, og jeg barberer meg nedentil regelmessig. Alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han viser ikke til forskning, kun sin egen uttalelse. Mange har sterke meninger uten at det egentlig har blitt forsket på det. Det kan bli ganske klamt MED hår også, dersom man er plaget med klamhet/svette i det området. Da er det jo svetten som er problemet, ikke mangel på hår. Det er uansett hårløse områder der soppen kan sette seg, som mellom de indre og ytre kjønnslepper. For min egen del er jeg ikke klam der, og da går det helt fint å barbere seg. 

Anonymkode: f8a7a...142

Han viser kanskje ikke til direkte forskning, men som jeg skrev i HI så opplevde jeg tilbakevendende soppinfeksjoner da jeg drev med full barbering, jeg hadde ikke noe mer eller mindre sex da enn nå så at barbering i seg selv kan gi ekstra plager (ikke for absolutt alle selvsagt) er jeg overbevist om, hårene er jo der for å beskytte og skape et naturlig pusterom. OK at ikke du er klam der nede, men underlivet er varmere enn de fleste andre steder på kroppen, selv om en ikke er en typisk svett og klam person.

Anonymkode: e892a...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han viser kanskje ikke til direkte forskning, men som jeg skrev i HI så opplevde jeg tilbakevendende soppinfeksjoner da jeg drev med full barbering, jeg hadde ikke noe mer eller mindre sex da enn nå så at barbering i seg selv kan gi ekstra plager (ikke for absolutt alle selvsagt) er jeg overbevist om, hårene er jo der for å beskytte og skape et naturlig pusterom. OK at ikke du er klam der nede, men underlivet er varmere enn de fleste andre steder på kroppen, selv om en ikke er en typisk svett og klam person.

Anonymkode: e892a...121

Det er helt greit at du har erfart at hår fungerer for deg. For min del er det ikke aktuelt å spare hår for å forebygge sopp. Da risikerer jeg heller sopp :)

Anonymkode: f8a7a...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at du har erfart at hår fungerer for deg. For min del er det ikke aktuelt å spare hår for å forebygge sopp. Da risikerer jeg heller sopp :)

Anonymkode: f8a7a...142

Enig. Bedre å lufte nedentil om natten, sove uten truse og bruke bomullstruser innimellom :-)

Anonymkode: d90aa...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at du har erfart at hår fungerer for deg. For min del er det ikke aktuelt å spare hår for å forebygge sopp. Da risikerer jeg heller sopp :)

Anonymkode: f8a7a...142

Det er laget en artikkel om dette (ref den over), så det er sikkert flere enn meg som har erfart dette med at hår fungerer beskyttende og luftig. Men KG er sikkert feil forum å diskutere dette, for på KG er jo kjønnshår både ekkelt og urenslig. Det snakkes om kjønnshår som om det var en kjønnssykdom.

Anonymkode: e892a...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laget en artikkel om dette (ref den over), så det er sikkert flere enn meg som har erfart dette med at hår fungerer beskyttende og luftig. Men KG er sikkert feil forum å diskutere dette, for på KG er jo kjønnshår både ekkelt og urenslig. Det snakkes om kjønnshår som om det var en kjønnssykdom.

Anonymkode: e892a...121

Det er kun du som har snakket om kjønnssykdom i forbindelse med hår. Men veldig mange i dag barberer underlivet, ja, i tillegg til underarmer og legger. Dette har blitt gjort i en del andre deler av verden i tusener av år, og er egentlig ikke noe nytt. Mange føler seg freshere og mer estetisk med barbert underliv. 

Anonymkode: f8a7a...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kun du som har snakket om kjønnssykdom i forbindelse med hår. Men veldig mange i dag barberer underlivet, ja, i tillegg til underarmer og legger. Dette har blitt gjort i en del andre deler av verden i tusener av år, og er egentlig ikke noe nytt. Mange føler seg freshere og mer estetisk med barbert underliv. 

Anonymkode: f8a7a...142

Jeg skrev bare at et barbert underliv gjør det klammere (hos de aller fleste), som igjen gir bedre vekstvilkår for sopp (soppinfeksjon regnes ikke som noen kjønnssykdom forresten) Jeg laget tråden for å høre om andres erfaringer. Ikke for å rakke ned på hår eller ikke hår. Jeg skrev i HI at jeg hadde problemer da jeg var glattbarbert, men det har ingenting med å gjøre at ikke det er sexy, for glattbarbert er uten tvil mer estetisk pent (og sexy) enn litt hår.  Det er vel bare kvinnegruppa Ottar som mener at hår er råflott:P Jeg beholder kun litt hår av praktiske grunner.

Anonymkode: e892a...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna alt en helg i russetiden, måtte også på heftig antibiotikakur og fikk sopp, så er usikker på om hva som var årsaken. Men vil tro det er mer vanlig når man fjerner alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fjerna alt en helg i russetiden, måtte også på heftig antibiotikakur og fikk sopp, så er usikker på om hva som var årsaken. Men vil tro det er mer vanlig når man fjerner alt.

Hadde du sex? Kan jo vel så mye skyldes sex eller at immunforsvaret er svekket pga lite søvn og mye alkohol...

Anonymkode: f8a7a...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sex? Kan jo vel så mye skyldes sex eller at immunforsvaret er svekket pga lite søvn og mye alkohol...

Anonymkode: f8a7a...142

Ikke i russetiden, men hadde sex når jeg hadde soppinfeksjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barbert alt en periode på noen mnd, vet ikke om det var derfor jeg fikk sopp men det klødde noe inni helvete, var klamt og ekkelt og var alt for stress å holde på med så det ble med de månedene! Tåler ikke gubben litt hår får han finne seg noen andre, jeg gidder ikke ha det vondt bare fordi "alle" barberer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...