Gå til innhold

Begynne å trene. Peptalk og råd mottas med takk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endelig bestemt meg for å begynne på treningssenter, og som en 40 kilos fiskepudding med sosial angst kan jeg ikke akkurat si at jeg gleder meg. Helst skulle jeg nok hatt en personlig trener i begynnelsen, for jeg kan ikke en døyt om trening, og jeg sliter med å åpne noen dører fordi de er for tunge, men det har jeg ikke råd til, så jeg får bare prøve meg frem på egen hånd. 

Tenkte å begynne på iTrain i begynnelsen, ettersom de lar meg trene uten bindingstid uten at det koster skjorta. Har noen erfaring fra dette senteret? 

Og er det noen som kan si noe om hvilke tidspunkter det er færrest folk på senteret? Jeg vet at det nok varierer litt, og at det generelt er mer folk på ettermiddagen, men bør jeg trene veldig tidlig på morgenen for å unngå folk eller kan jeg tillate meg å sove litt lenger? Er rimelig sjenert og særlig i begynnelsen vil jeg helst ha så få folk rundt meg som mulig, da jeg ganske lett blir vippet av pinnen dersom noen skulle komme til å bevitne mine fomlete, langsomme forsøk på å få en Instagram-verdig rumpe. 

Jeg vet jo at de fleste har nok med seg og sitt, og at alle har vært nybegynnere en gang, og at folk flest er greie, og så videre og så videre, men det er fremdeles ganske skummelt å skulle entre et treningssenter for første gang. Så om noen har gode ord eller kanskje et tips å komme med mottas det med stor takk, og som sagt vil jeg gjerne høre om erfaringer fra det aktuelle senteret! 

:ph34r:

Anonymkode: 1d95e...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du føler deg så usikker, og tror det kunne hjulpet med personlig trener, ville jeg ønsket meg to-tre timer i julepresang (evt. tilskudd til dette) :)

Anonymkode: ef19a...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningsstudio er det færrest folk fra 22:00-23:00 (stenger elleve) og 05:00-07:00. Rundt 07:00 til 09:00 pleier det være folk som trener før jobb.

Etter jobb og skole i 15:00-21:00 pleier det være endel folk.

Ellers så trenger du ikke bekymre deg for blikk, folk pleier ha nok med sitt og sitt speilbilde, bokstavelig talt. Mange står på rad og rekke bortover et svært speil som dekker en hel vegg så står de å stirrer på seg selv mens de trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...