Gå til innhold

Akutt svimmehet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt å så på TV da jeg helt ut av det blå opplevde en svimmelhet som jeg aldri har kjent før. Det gikk bokstavelig talt rundt, som om jeg var på en karusell som snurret opp ned. Jeg ble veldig redd og la meg ned på gulvet. Svimmelheten gikk da bort så og si med en gang. Ligger fortsatt her på gulvet, for jeg er litt engstelig for at det skal skje igjen. Lurte bare på om det er noen her som har opplevd noe lignende? Har ellers vært en del kvalm i de siste dagene, med en svak svimmelhet som er mer "gyngende". Men den akutte snurrende svimmelheten har jeg aldri opplevd før. Det var liksom ingenting som utløste det heller, det kom helt plutselig mens jeg koste meg med noen episoder av The Vampire Diaries.

Anonymkode: 430c5...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som krystallsyke. Utløses feks ved en liten bevegelse på hodet. Det er ufarlig å reise seg fra gulvet, men vær litt forsiktig. Så kan du teste når du kommer deg opp i feks sofaen og legge deg raskt fra side til side, ta hodet raskt fremover eller bakover og med det finne ut om du har løse krystaller. 

Anonymkode: 8a463...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier at rommet går rundt for deg, som om du sitter i en karusell, så kan det tyde på at likevektsorganet eller balansenerven er skadet, særlig om karusellfølelsen øker når du beveger på hodet (kalt roterende svimmelhet). Gyngende svimmelhet, som om du er i en båt, kan også stamme fra likevektsorganet, men er ofte et symptom på at lillehjernen ikke fungerer normalt.  Vonde nakkemuskler f. eks er en vanlig årsak til svimmelhet.

Dagens fysiologi :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det?. Krystallsyken kan komme helt plutselig. Har det selv med jevne mellomrom. Første gangen var værst. 

Svimmelhet kan komme av så mangt, som ovennevnte skriver stive nakkemuskler kan og gjør at går trill rundt og ligne på krystallsyken.

Har det selv på 3 året.

Anonymkode: 6c3cc...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...