Gå til innhold

Ondskap og død - hvordan holde ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanken på all djevelskap i verden er helt uutholdelig. Barn som blir misbrukt, mishandlet, forlatt, solgt, brukt i krig, drept. Kvinner som voldtas, mishandles, selges, drepes. Bomber, krig ruiner, flukt og tap av barn og foreldre, mennesjehandel, rusmisbruk, mishandling, misbruk, pedofili. Sykdom, ulykker, foreldreløse barn osv osv. Det er uutholdelig. Jeg er ikke religiøs, men skulle ønske jeg var det og "visste" at de uskyldige barna kom til himmelen og at vi møtte være kjære igjen på den andre siden. Hvordan kan man utstå alt det grusomme som skjer? 

Anonymkode: 681ab...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanken på all djevelskap i verden er helt uutholdelig. ......... Hvordan kan man utstå alt det grusomme som skjer? 

Anonymkode: 681ab...ecb

Det er så mye som skjer at man kanskje blir litt følelsesmessig avstumpet etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett år siden stod jeg på motorveibruen og tenkte det samme selv. Mørke tanker gjør ikke godt. Du burde heller fokusere på alt det gode i verden. Hver eneste dag utføres det en rekke gode handlinger. Mennesker som hjelper andre i nød. Mennesker som viser at de bryr seg. Mennesker som leverer tilbake det andre har mistet. Det er alltid en balanse mellom det gode og det onde. Jeg tror det er viktig at man klarer å ivareta sin uskyldighet. Personlig har jeg merket at jeg sliter med å knytte meg til folk, da jeg er svært mistenksom. Nettopp med tanke på "onde" handlinger. Det ender bare med at jeg skader meg selv.


Så konklusjonen er enkel: Fokuser på alt det gode som skjer i verden. Dropp de mørke tankene. Søk hjelp hvis du overtenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste tanke til menn. De er jo ikke verdt noe. :rolleyes:

Dakkars.

Er ikke menn foreldre? Ofre for krig? Er ikke barn også gutter? 

Dessverre er krigføring, traficking, vold aktiviteter dominert av menn. Dessverre er det barn og kvinner som oftest er uskyldige ofre (for mishandling, seksualisert vold, undertrykking etc). Det er bare å lese om India, Kina, Midt-Østen. Det er til å bli syk av. At menn mister sine barn, gutter blir misbrukt, rekruttert til barnesoldater osv er like grusomt. At du klarte å gjøre et poeng av at menn ikke var fremhevet som ofre, og det overskygger de lidelsene som tas opp, og gjør det til en offerkonkurranse, er bare ynkelig. 

Anonymkode: 681ab...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ett år siden stod jeg på motorveibruen og tenkte det samme selv. Mørke tanker gjør ikke godt. Du burde heller fokusere på alt det gode i verden. Hver eneste dag utføres det en rekke gode handlinger. Mennesker som hjelper andre i nød. Mennesker som viser at de bryr seg. Mennesker som leverer tilbake det andre har mistet. Det er alltid en balanse mellom det gode og det onde. Jeg tror det er viktig at man klarer å ivareta sin uskyldighet. Personlig har jeg merket at jeg sliter med å knytte meg til folk, da jeg er svært mistenksom. Nettopp med tanke på "onde" handlinger. Det ender bare med at jeg skader meg selv.


Så konklusjonen er enkel: Fokuser på alt det gode som skjer i verden. Dropp de mørke tankene. Søk hjelp hvis du overtenker.

Takk for positivt svar. Jeg tenker jo at ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. Men det føles så håpløst, det er så mye jævelskap. Har noen ganger lyst til å forsvinne fra kloden, men bør i så fall sikre at jeg gjør noe godt før jeg drar, om ikke annet så testamentere penger til noe bra. Men egen familie gjør jo at jeg må holde meg her da. Skulle bare ønske jeg kunne tro på en himmel.

Anonymkode: 681ab...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøst deg med at det, per capita, var mye verre før. Mer krig, død og elendighet. 

Ts her. Ja, det tenkte jeg også lenge siden menneskerettighetene står sterkere enn noen gang globalt, men nå lurer jeg på om det kanskje er feil. De siste tiårenes krigføring har tatt i bruk enda mer grusomme våpen, og de kriminelle ligaene er større og mer profesjonelle enn noen gang, mer penger og større territorier står på spill, vi har flere rusmidler tilgjengelig, vi er mindre religiøse og da er det heller ikke noen skjærsild å frykte - griskheten og korrupsjonen råder. Og er vi for siviliserte? Hvorfor blir ikke slike som Silvio Sch i Tyskland kjemisk kastrert, som lurte med seg, misbrukte og drepte den lille flyktninggutten på 4 (fordi han ikke sluttet å gråte dagen etter, tenk så redd han må ha vært). Kvinner som misbruker ungene el lar menn gjøre det, tvangssterilisert? Og IS, tenk på alle som lever under deres regime og aldri får være frie? Kvinner som voldtas dag ut og inn. Voldtekt av babyer i krig. Pisking og dødsstraff av homofile. Alle som lever uten rettssikkerhet i Syria, og andre steder; det er fritt frem for de onde. Blir så deppa av å tenke på hvor urettferdig verden er. Hvordan kan man beholde troen på det gode i alt dette?

Anonymkode: 681ab...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

All people are bastard-filling bastards with bastard-coating.....

Anonymkode: ab0af...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må rett og slett lage seg sin egen boble og leve i den. De fleste lykkelige mennesker gjør det. Distanserer seg. "I reject your reality and subsitute my own" på en måte.

Jeg klarer ikke det. Jeg er kronisk ulykkelig fordi verden er er helvete for de fleste mennesker, og jeg ikke klarer å distansere meg. Det er uutholdelig å forholde seg til, og man føler avmakt.

Anonymkode: 44c80...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en konsekvens av at verden stadig blir mindre. Før merket vi ikke så godt til "problemene langt nedi gokkistan" fordi det rammet ikke oss. Nå problemene over Europas grenser og terror kommer nå til å bli en del av vårt daglige liv. Ikke riktig enda, men i en dyster nær fremtid. Uroen i midtøsten kommer til å forplante seg også her i trygge nord.

Jeg har sett diverse intervjuer av ISIS soldater som har blitt tatt til fange og de hevder at de har fått sendt med masse fot soldater til Europa i flyktning strømmen. Ser ingen grunn til å tro at de juger. Det er bare kort stund siden en ISIS terrorist ble avslørt i Sverige, man hvor mange er det som har greid ligge under radaren til politi? Det vet vi ikke.

Under dette intervjuet får vi høre hva vi har å vente folkens (og spesielt kvinner som blir solgt rundt som kameler og kuer til ISIS soldater) : 

 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at 10% av alle mennesker som noen sinne har levd aldri har dødd. Tenk deg det, en av ti mennesker er udødelig, og denne prosenten går opp hvert år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en konsekvens av at verden stadig blir mindre. Før merket vi ikke så godt til "problemene langt nedi gokkistan" fordi det rammet ikke oss. Nå problemene over Europas grenser og terror kommer nå til å bli en del av vårt daglige liv. Ikke riktig enda, men i en dyster nær fremtid. Uroen i midtøsten kommer til å forplante seg også her i trygge nord.

Jeg har sett diverse intervjuer av ISIS soldater som har blitt tatt til fange og de hevder at de har fått sendt med masse fot soldater til Europa i flyktning strømmen. Ser ingen grunn til å tro at de juger. Det er bare kort stund siden en ISIS terrorist ble avslørt i Sverige, man hvor mange er det som har greid ligge under radaren til politi? Det vet vi ikke.

Under dette intervjuet får vi høre hva vi har å vente folkens : 

GJESP! Hvert år har bedre trafikkopplæring reddet flere liv enn det har dødd fra terrorisme siden 1945. Selv om terrorisme dreper og skader ti ganger så mange vil vi fortsatt kunne hente inn tapet ved bedre trafikkopplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Ja, det tenkte jeg også lenge siden menneskerettighetene står sterkere enn noen gang globalt, men nå lurer jeg på om det kanskje er feil. De siste tiårenes krigføring har tatt i bruk enda mer grusomme våpen, og de kriminelle ligaene er større og mer profesjonelle enn noen gang, mer penger og større territorier står på spill, vi har flere rusmidler tilgjengelig, vi er mindre religiøse og da er det heller ikke noen skjærsild å frykte - griskheten og korrupsjonen råder. Og er vi for siviliserte? Hvorfor blir ikke slike som Silvio Sch i Tyskland kjemisk kastrert, som lurte med seg, misbrukte og drepte den lille flyktninggutten på 4 (fordi han ikke sluttet å gråte dagen etter, tenk så redd han må ha vært). Kvinner som misbruker ungene el lar menn gjøre det, tvangssterilisert? Og IS, tenk på alle som lever under deres regime og aldri får være frie? Kvinner som voldtas dag ut og inn. Voldtekt av babyer i krig. Pisking og dødsstraff av homofile. Alle som lever uten rettssikkerhet i Syria, og andre steder; det er fritt frem for de onde. Blir så deppa av å tenke på hvor urettferdig verden er. Hvordan kan man beholde troen på det gode i alt dette?

Anonymkode: 681ab...ecb

Jeg sa altså per capita. Ikke tenk så mye på absolutte tall. Tenk på den prosentvise mengden mennesker som lever i fred, uten å komme i nærkontakt med grov vold. Det er 7,3 mrd. mennesker i dag, og det blir ca 230 000 flere, netto, hver dag. Millioner opplever grov vold og ufred hver dag, men det er likevel, per capita, lite sammenlignet med trolig alle andre historiske epoker, i alle andre menneskelige kulturer. Kanskje trenden er i ferd med å snu, men det vet vi ikke, det er det for tidlig å si noe om. Det er ganske stor enighet om at den ikke har snudd. 




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...