Gå til innhold

Første år siden -06 uten antidepressiva.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok valget og sluttet i samråd med lege og psykolog.Jeg hadde gått på de for lenge,de hadde god effekt,men livssituasjonen min ble bedre,alt gikk smått og sikkert rett vei.Selvtilliten min forbedret seg,mye pga livssituasjon.

Så jeg sluttet med medisinene,og depresjonen er veldig moderat(litt tungsinn i visse situasjoner bare),jeg har lett for det sosiale,jeg er kanskje noe over gjennomsnitt i tankekjør,men alt dette er noe jeg er klar over og jobber for å takle.Jeg blir lett akseptert av andre,har ingen problemer sosialt,som ER SYNLIG.Jeg har nenlig fått mye angst,og vet ikke grunnmen.Som angst jo er.Har mye mer enn før,er dette vanlig når en slutter med antidepressiva? Er også mye trøtt,men tenker alt er bedre enn medisinene igjen,for,føler meg tross alt sterkere uten.Mestring om en vil.

Men det jeg lurer på,er tilstanden min vanlig etter slutt? Vil det lette etterhvert? Det er uvant med så mye angst,og håper det avtar.Dette er min kritiske periode i året.

Anonymkode: 7eab7...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dette er vanlig. Husk at depresjon kan være en sykdom i hjernen på lik linje med hjertesykdom i kroppen. Hvordan tenker du at en med hjertesykdom hadde klart seg uten sine medisiner? Du kommer nok til å oppleve at symptomene du tidligere hadde kommer tilbake. Selv om du opplever mestring vil du alltid ha en grunnleggende "svakhet" i hjernen som til dels ødelegger for deg. Kognitiv terapi kan hjelpe noe, for å tenke i nye baner. Yoga og meditasjon er også bra for å finne roen og samle tankene. 

Hvorfor vil du ikke fortsette å ta medisinene? Har du hatt mye bivirkninger?

Anonymkode: 3c825...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjempe angst når jeg sluttet..... Det var helt jævlig, og jeg hadde aldri slitt med angst før.
Det henger fortsatt i , 1 år etter slutt , men er ikke like kraftig , bare noen tendenser...
 

Men gratulerer med slutt på antidep!!!! Føles det ikke deilig? Kanskje du ikke har kommet dit enda at alt er ute av systemet og hjernen jobber av seg selv igjen 100% men for meg så var det som å våkne opp fra de døde. Ikke hadde jeg hatt følelser, ikke hadde jeg hatt seksuell drift, ikke hadde jeg hatt interesse for noe eller noen , men rundt 3-4 mnd etter jeg sluttet så greide hodet endelig å tenke på vanlig måte igjen , som ga meg ny type selvtillitt , og mental funksjon! :)

Anonymkode: e5b50...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...