Gå til innhold

samboer som røyker marihuana


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde dumpet han. Han bruker narkotika og bryter loven på regelmessig basis, dette viser hvilken type moral denne personen har.

Anonymkode: 7fcc2...8ba

Enig. Skremmende holdninger som kommer frem i denne tråden. 

Anonymkode: af2d6...306

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten din har jo vært innblandet i mye mer enn å røyke hvis han fikk politiet på døra og ble puttet i fengsel. 

Anonymkode: 56725...2c8

Han er tidligere straffedømt for lignende overtredelser(besittelse/bruk). Men det er det som står i papirene fra politiet/rettsvesenet, så får dere tro det eller la være.

Anonymkode: f51a1...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så svaret du du får er at dersom han skal la være å gjøre noe som bryter med norsk lov så får ikke du gifte deg.

Veldig umodent. Og uansett hvor mye enkelte her inne skal bagatellisere og normalisere det å "ta seg en bønne", så innebærer det et valg om å gjøre en kriminell handling. Ikke bra. 

Heller ikke bra at han må "true deg" med noe når du sier han bør slutte. Når rus er viktigere enn forholdet til andre bør det ringe en bjelle. Uansett hva slags rus det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk dumpet han. Minner meg om eksen min (bare at vi var sammen da jeg var 16, vet ikke hvor gamle dere er, men jeg håper eldre siden dere har barn). Latterlig å komme med et sånt kontrakrav for å slutte å røyke weed. Gjorde eksen min og, han røyket både sigaretter og weed, men mente jeg måtte slutte å snuse for at han skulle slutte med weed :laugh: for en jævla idiot. Det ble slutt av mange grunner så klart, men hadde ALDRI kunnet date noen som holder på med slikt. Synes det sier mye om moral, verdier og kunnskap. Sånn til informasjon, veldig mange psykiatriske tilfeller har blitt fremkalt av hasjrus.

Anonymkode: 091e2...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er tidligere straffedømt for lignende overtredelser(besittelse/bruk). Men det er det som står i papirene fra politiet/rettsvesenet, så får dere tro det eller la være.

Anonymkode: f51a1...9e3

Ja, blir man tatt med mengder som er utover eget bruk, så vil man jo få en annen straff.

Anonymkode: 56725...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk dumpet han. Minner meg om eksen min (bare at vi var sammen da jeg var 16, vet ikke hvor gamle dere er, men jeg håper eldre siden dere har barn). Latterlig å komme med et sånt kontrakrav for å slutte å røyke weed. Gjorde eksen min og, han røyket både sigaretter og weed, men mente jeg måtte slutte å snuse for at han skulle slutte med weed :laugh: for en jævla idiot. Det ble slutt av mange grunner så klart, men hadde ALDRI kunnet date noen som holder på med slikt. Synes det sier mye om moral, verdier og kunnskap. Sånn til informasjon, veldig mange psykiatriske tilfeller har blitt fremkalt av hasjrus.

Anonymkode: 091e2...045

Link(er) please

Anonymkode: 284a9...b62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppvokst i den tro at damer ønsker fysiske menn som kan håndtere seg selv i en voldelig eller vanskelig situasjon.

Da gjelder det lite å røyke pot. Det er usexy? Mulig rocke-stjerner har forvillet oss til å tro noe annet, men hva faen skal du med en mann om han ikke kan være den fysiske sterke? I tillegg til masse annet selvfølgelig.

En som ryker pot er ikke den fysiske sterke. Jeg tror ikke det.

Sånn ser jeg det. Og en blandingshund av en merkelig art, logrer når jeg skriver. Så da har jeg vel rett, da.  

Endret av Lanista1984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg synes også at det er ganske smålig og at han burde kunne sluttet for vår del uten å trekke inn det med giftemål.  Jeg har alltid visst at han ikke har hatt behov for det slik som meg men han har sagt før at vi kunne gjøre det en gang i fremtiden. Han har visst gjort det så lenge vi har vært sammen. Takk for innspill. Jeg får tenke litt.😊

Anonymkode: 32e96...354

Hvorfor skal du tvinge han til å slutte med noe han liker? Du sier jo selv at du ikke merker noe til det. At det er prinsipp blir for dumt. Hvorfor er du så i mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i den tro at damer ønsker fysiske menn som kan håndtere seg selv i en voldelig eller vanskelig situasjon.

Da gjelder det lite å røyke pot. Det er usexy? Mulig rocke-stjerner har forvillet oss til å tro noe annet, men hva faen skal du med en mann om han ikke kan være den fysiske sterke? I tillegg til masse annet selvfølgelig.

En som ryker pot er ikke den fysiske sterke. Jeg tror ikke det.

Sånn ser jeg det. Og en blandingshund av en merkelig art, logrer når jeg skriver. Så da har jeg vel rett, da.  

Har du noe forskning å vise til som mener at en som røyker cannabis en gang i blant blir fysisk svakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fra en militær bakgrunn. Så, ja. De ville ikke ha holdt ut. Og de som må gi seg er jo per definisjon svakere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli vant med tanken at man bor sammen med en narkoman?

Anonymkode: af2d6...306

man er ikke narkoman fordi man røyker 3 ganger i mnåneden. Jeg er ikke alkoholiker fordi jeg drikker 3 ganger i måneden. Lær deg hva begrepet betyr før du setter noen i bås som narkoman

Anonymkode: bd77c...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg ikke det var særlig greit å bli sittende hjemme og "passe huset" mens typen var i fengsel pga nettopp "marihuana en gang i blant". Nå er jeg livredd for å få barnevernet hengende over skulderen når den tid kommer at vi en gang får barn. Hvis barna blir tatt fra oss pga hans ruspreferanser ...

(Hvorfor jeg blir? I det store bildet er det ikke det verste han kunne gjort. Og jeg hadde null mistanker og ante ingenting før politiet kom på døra og han tilstod til dem og meg, så det kan jo ikke ha vært så mye. Selv om det der og da føltes som om han like gjerne kunne vært utro, mtp tillit.)

Anonymkode: f51a1...9e3

da har det vært mer enn bare en joint en gang i blandt

Anonymkode: bd77c...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han mener at siden han må gi avkall på røykingen, så vil han ikke gifte seg for min del, siden han ikke har noe stort behov for det. Og at jeg da må gi avkall på det å gifte seg en gang i fremtiden som jeg har veldig lyst til siden han slutter for vår del. 

Anonymkode: 32e96...354

i prinsipp dreier det seg ikke om at du må gi avkall på å gifte deg pga av at han må slutte. Det dreier seg om at han ikke vil gifte seg, og det bør du respektere. I tillegg burde han respektere at du ikke vil at han skal røyke, noe som faktisk er ulovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppvokst i den tro at damer ønsker fysiske menn som kan håndtere seg selv i en voldelig eller vanskelig situasjon.

Da gjelder det lite å røyke pot. Det er usexy? Mulig rocke-stjerner har forvillet oss til å tro noe annet, men hva faen skal du med en mann om han ikke kan være den fysiske sterke? I tillegg til masse annet selvfølgelig.

En som ryker pot er ikke den fysiske sterke. Jeg tror ikke det.

Sånn ser jeg det. Og en blandingshund av en merkelig art, logrer når jeg skriver. Så da har jeg vel rett, da.   

Tror du roter med ordene fysisk og psykisk...cannabis etc påvirker psyken, spesielt i emosjonelle situasjoner...

Starter man i tenårene, så påvirker det modningen av hjernen...starter man i voksen alder er vel ikke skadevirkning så stor mhp modningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at TS har behov for en realitetsorientering. 

At din samboer røyker cannabis en gang i blant utgjør i utgangspunktet ingen fare hverken for hans helse, sinnstilstand eller sikkerhet. Cannabisbruk symboliserer heller ingen moralsk brist - dette er en påstand som faller på sin egen mangel på logikk. Det blir som å si at en hvilken som helst annen handling som ikke skader noen andre er umoralsk - eks. å jogge en tur eller å lese en kontroversiell bok. 

 

Det eneste problematiske med sporadisk cannabisbruk er faren for problemer som følge av å bli tatt for besittelse. Straffen er naturligvis intet stort problem i seg selv, det er heller stempelet og misbilligelsen man mottar fra det stort sett kunnskapsløse storsamfunn som utgjør et problem. 

 

Jeg ser at du sier at du er "veldig i mot" cannabis, og at bruk "strider mot dine prinsipper". Her er det viktig at du synliggjør hva i huleste heiteste du snakker om.

Strider din samboers nøkterne hasjrøyking for eksempel mot dine personlige prinsipper om at man skal ta vare på hverandre samtidig som man hindrer hverandres personlige frihet i minst mulig grad? 

Strider røykingen mot dine prinsipper om at det ikke kan stilles spørsmålstegn ved lovens korrekthet, og at denne skal følges uavhengig av de vurderinger man gjør seg? Eller strider røykingen først og fremst mot dine prinsipper om at din samboer skal være under din kontroll og gjøre som du sier uten å stille spørsmål?

Prinsipper du omtaler som "dine" er i utgangspunktet fullstendig innholdsløse før du forklarer hva du mener og står for. I våre dager, med faglig informasjon lettere tilgjengelig enn noensinne, er det rett og slett uholdbart å være "veldig i mot noe" uten at du egentlig vet hvorfor du er det. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du roter med ordene fysisk og psykisk...cannabis etc påvirker psyken, spesielt i emosjonelle situasjoner...

Starter man i tenårene, så påvirker det modningen av hjernen...starter man i voksen alder er vel ikke skadevirkning så stor mhp modningen.

 

Roter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roter ikke.

eh jo, er ingen hold i det du skriver. Ikke fysisk sterke?? Wtf? 

Anonymkode: bd77c...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at TS har behov for en realitetsorientering. 

At din samboer røyker cannabis en gang i blant utgjør i utgangspunktet ingen fare hverken for hans helse, sinnstilstand eller sikkerhet. Cannabisbruk symboliserer heller ingen moralsk brist - dette er en påstand som faller på sin egen mangel på logikk. Det blir som å si at en hvilken som helst annen handling som ikke skader noen andre er umoralsk - eks. å jogge en tur eller å lese en kontroversiell bok. 

 

Det eneste problematiske med sporadisk cannabisbruk er faren for problemer som følge av å bli tatt for besittelse. Straffen er naturligvis intet stort problem i seg selv, det er heller stempelet og misbilligelsen man mottar fra det stort sett kunnskapsløse storsamfunn som utgjør et problem. 

 

Jeg ser at du sier at du er "veldig i mot" cannabis, og at bruk "strider mot dine prinsipper". Her er det viktig at du synliggjør hva i huleste heiteste du snakker om.

Strider din samboers nøkterne hasjrøyking for eksempel mot dine personlige prinsipper om at man skal ta vare på hverandre samtidig som man hindrer hverandres personlige frihet i minst mulig grad? 

Strider røykingen mot dine prinsipper om at det ikke kan stilles spørsmålstegn ved lovens korrekthet, og at denne skal følges uavhengig av de vurderinger man gjør seg? Eller strider røykingen først og fremst mot dine prinsipper om at din samboer skal være under din kontroll og gjøre som du sier uten å stille spørsmål?

Prinsipper du omtaler som "dine" er i utgangspunktet fullstendig innholdsløse før du forklarer hva du mener og står for. I våre dager, med faglig informasjon lettere tilgjengelig enn noensinne, er det rett og slett uholdbart å være "veldig i mot noe" uten at du egentlig vet hvorfor du er det. 

 

ærlig talt, ts må da få lov til å ta standpunkter og være i mot røyking uten å måtte forklare seg. Det var ikke det tråden dreide seg om heller. 

Anonymkode: bd77c...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som røyker pot er vel ikke akkurat de du forventer skal holde igjen døren når en gjeng ønsker deg død? Er det noe jeg misforstår her? Fysisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...